Djurskydd iFokus

Djurskydd

Etikett: djurskydd
Läst 150 ggr
Pyttelite
0

Räddat över 100 hemlösa katter 2020

Redan i somras hade föreningen Djurskyddet i Karlshamn rekordmånga hemlösa katter att ta hand om.

Under hösten blev det ännu fler. Uppemot 100 katter har placerats under året, vilket är en rekordökning.

Jämfört med ett 50-tal katter som placerades under 2019, kallar föreningen 2020 för ett rekordår.

– Det är en ökning med hundra procent. Det här året har det varit enormt mycket katter, säger ordförande Kerstin Linde.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/djurskyddets-rekordar-raddat-100-katter

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Redan i somras hade föreningen Djurskyddet i Karlshamn rekordmånga hemlösa katter att ta hand om. Under hösten blev det ännu fler. Uppemot 100 katter har placerats under året, vilket är en rekordökning.
  • Redigerat 2020-12-25 20:44 av Pyttelite
Tarotstollan
1

Det är fruktansvärt att det skall behöva vara på detta viset! 😭

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Rådjurstoken
1

Fantastisk insats! Men jag håller med om att det är väldigt tråkigt att det ska behövas.

Olle

Pyttelite
0

#2: Tyvärr finns det även hemlösa hundar nu för tiden.

Rådjurstoken
1

Ja, det finns alltför många djur som far illa och det känns bra att stödja sådana som hjälper dem. Jag är stödmedlem i Djurskyddet Sverige och hjälper själv de vilda djuren här i skogen med stödmatning över vintern.

Olle

Pyttelite
0

#4: Goda gärningar!