Etikettkatter
Läst 511 ggr
marsipanglass
2020-04-08, 13:53

Säljer ev kattunge för tidigt

Jag har tingat en katt hos en uppfödare som jag börjat bli lite osäker på. När jag var och hälsade på katten så tyckte jag att den snarare såg ut som 4 veckor än 7 veckor som uppfödaren sa. Om det är så betyder det att jag kommer få hem min katt när den är 8 veckor och inte 12 som uppfödaren säger. 

Vad kan jag göra för att ta reda på hur det faktiskt ligger till? Katten kommer ju att veterinärbesiktigas innan jag får hem den, kommer veterinären kunna säga till dem att behålla kattungarna några veckor till då tror ni?

Ägaren verkar bli stött av att jag dubbelkollat med dem gällande kattens ålder så jag vet inte om hon kommer godta att ha katten 3-4 veckor extra för att jag inte litar på hennes uppgifter.  

Vill ju fortfarande ha katten, men inte om det innebär att den tas för tidigt från sin mamma. Men vad ska jag göra när hon säger att den är 12 veckor? Ska jag vänta på ett utlåtande från veterinären eller ska jag göra en orosanmälan till länsstyrelsen eller ska jag bara försöka förhala hämtningen av katten?

Maria
2020-04-08, 16:35

Är hen uppfödare så måste väl kullen ha registrerats tänker jag men det finns säkert andra härinne som har mycket kunskap. Posta även inlägget på katter i fokus som har stor aktivitet.

/Maria
taxarärbäst
2020-05-08, 13:34

Jag fick ta hem min katt när han va 7 veckor… Är det fel?? För det kändes så då och gör det ännu

Cireea
2020-05-08, 19:34

#2 Väldigt fel, ja.

Film, Gravid, Guldhamster,Hamster, Litteratur,  Sommar, Twilight & Sydkorea "Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow" ⎡Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning⎦
Upp till toppen