Fågel i trång bur på resturang?
Hej!idag så åkte jag till Danmark för att bada lite på the reef osv,men vi var hungriga så vi gick till en resturang. Inne på restaurangen fanns det en jätte liten fågel bur om vänster sida av vårt bord,det fanns en liten matskål och en liten vatten skål. Fågeln har två pinnar o sitta på..fågeln skriker hela tiden!är det rätt att ha djur sådär?
NEJ! det är det inte, inte ens på restaurang! Djur ska har rätt storlek och rädd förhållanden Vart det än är. Det är INTE rätt att ha för trångt till ett djur, även på restaurang.
Men det man får tänka på är att det kan vara andra förhållanden djur "behöver" i olika länder, vet inte om det är så i Danmark också, men för mig är det INTE rätt
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
#1 inte ens på restaurang? det låter som om djurplågeri är mer okej på restauranger. Du menade nog inte på det viset men det lät lite konstigt.
Nej det är inte okej, då de flesta fåglar inte ens får vara ensamma, du kan kolla i danmarks djurskyddslag om de får ha fåglar sådär, om de inte får det kan de anmälas om de får det enligt lagen… så är det svårt att göra någonting emot det. Dock hjälper det att prata ibland.
mvh, HamsterHamster
Hela mitt liv går ut på djurskydd.
Nää, fåglar ska ha större bur och även frukt, grönt, bad, naturgrenar och mycket mera. Vad tråkigt att man utnyttjar fågel på det sättet 😐 Jag får dåligt samvete om jag glömt släppa ut mina fåglar i tid på morgonen för att flyga fritt.
Kolla upp med det danska djurskyddet vad dom har för regler, det skiljer sig nog från land till land
#2 Nej nej så menade jag inte :p uttryckte mig nog fel men menade att Restauranger Och liknande ställen har inte Egna regler i hur djuren ska ha det, dom ska följa de regler som är för det djuret dom har, så menade jag :p
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Restauranger i Sverige har strikta regler gällande djur. Det får man nog inte ha alls skulle jag tro. För hygieniska skäl
Medarbetare på djurskydd.ifokus