Upphittad duvunge
Hej, visste inte vilken sajt jag skulle skriva på men vi har hittat en duvunge, som trillat ur boet, den andre är kvar och skatorna höll direkt på och hacka ihjäl den så vi tog in den eftersom det är ända fågeln vi har här utom skatorna som har ihjäl ALLA fåglar.. den låg uppichner på marken och tog några få andertag, nu har han hämyad sug i sin flyttlåda, vad ska han äta ? Viltjouren svarar inte idag, hoppas den klarar sig tills imorrn
mata den med skator. och jo så rå är moder natur skator äter duvor och duvor äter skator allt annat med för den delen.
Okej. Då släpper vi ut den och låter skatorna långsamt hacka ihjäl den till döds. Tack för svaret!
Fågeln kommer lida på ett onaturligt vis hemma hos er med. Ni kan om ni vill ringa någon viltjour el. liknande.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Va onödiga svar tycker jag. Jag hade inte kunnat lämna en unge att bli hackad till döds utan hade troligtvis tagit livet av den själv på ett snabbt sätt. Jag vet inte hur man ska få den att överleva natten tyvärr .
.
Kan säga att jag behöll den fem dagar den åt själv och när vi släoote ut den låg den helt söndertrasad med tre skator runt sig. Tack för hjälpen!
Tycker synd om dig #6. Du försökte rädda duvan på ett bra sätt, och det är bra att den överlevde fem dagar med dig innan den tyvärr blev dödad av skatorna efter du släppte ut duvan. Men du kan som sagt vara glad över att den har överlevt så lång tid med dig. Bra att det finns sånna snälla människor som dig som tar hand om djur på ett bra sätt!
#0: hej har hittat en duv bäbis vad matade du den med
#8 Ts är inte kvar som medlem. Tråden är sedan 2014.
/Maria