Djurskydd iFokus

Djurskydd

Etikettot-off-topic
Läst 3678 ggr
Twix*
17

"Gör något för djuren"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jo till sommaren al våren så har jag tänkt såhär:

där jag bor finns en lokal, byggdegården som man kan hyra för en slant och för någon dag sedan fick jag den ljusa ideen att hyra den en dag som är tillägnad alla djur som lider.

Så i tisdags satt jag och plitade ned massa punkter som jag ska ta reda på  mer om ex.

tänkte jag printa ut djurensrätts "pälsfria lista" så att folk får se vilka affärer man kan handla med gott samvete på

om Sveriges djurhållning är så fläckfri som vi vill påstå

och vad som egentligen är i de där färgglada små godisarana

och det är bara några av de 19 punkter så jag har en del att göra😛 men man kommer även kunna skänka pengar till Peta, Djurensrätt m.m så vitsen är då att få in pengar i syfte att hjälpa djuren och att få folk att sluta blunda för sanningen…Har du möjlighet? gör det du med, hyr en lokal samla ett gäng eldsjälar och starta ett event på facebook, sätt upp lappar på anslagstavlor, i busskurer m.m

Gör något för djuren!🐖

Taxelina1
3

Din tanke är god och jag hoppas du får mycket gensvar. Själv skänker jag inte en krona till den kriminella sekten Djurrättsalliansen.

Hälsning från en stor djurvänCool

Twix*
1

jaså? det har ja inte hört förut vad är det dom gör som är kriminellt? men hur som helst så är Djurensrätt och Djurrättsalliansen 2 olika "föreningar" om man säger så

majvi
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Du kan också ha en lista med hushållsprodukter som inte är testade på djur eller som innehåller djur. Ska du ha med den pälsfria listan och möjlighet att skänka pengar till PETA ska du vara medveten om att PETA skänker pälsar som de får till hemlösa. "Bara de som kämpar för att överleva har en ursäkt att ha päls" http://www.nydailynews.com/life-style/peta-giving-fur-coats-detroit-homeless-article-1.1550826

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Twix*
0

#3 bra ide tänkte fixa en lista på smink som inte är testade på djur men kan lägga till lite andra produkter och det där om PETA vet jag det var i och för sig en god gärning men det säger emot vad de står för…

Taxelina1
2

#2 Tack för att du rättade mej. Jag satt senare efter inlägget och funderade över om det var samma eller olika men tänkta att jag väl får reda på det i dag. Och det fick jag😎

Alliansen är kriminell. Släpper ut minkar, bränner ner garage, kastar in yxor genom fönster, välter gravstenar och även gräver i gravar. Visst, man drar alla över en kam här. Men så länge dom inte gör något åt dom extrema djurrättsterroristerna så drar jag hela föreningen över en kam.

Det finns en butikskedja som säljer smink och andra hudprodukter utan djurförsök inblandade. Rituals heter dom. Mycket trevlig liten butik med många väldoftande produkter.

Hälsning från en stor djurvänCool

Twix*
0

#5 Det var ju mindre bra "Men så länge dom inte gör något åt dom extrema djurrättsterroristerna så drar jag hela föreningen över en kam" de kan jag hålla med om och den där butikskedjan ska jag absolut ha med!

vallhund
1

Värnar man om djur skall man inte befatta sig med PETA öht.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Twix*
1

Ok men vilka organisationer KAN man lita på då?

veggie4every1
0

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

indra-bus
3

# 5 Var ifrån har du fått att de är djurättsalliansen som gjort detta?

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

veggie4every1
6

#10 Kan man undra. Kanske är det ARM (Animal Rights Militia) man tänker på. Men man borde ha alla fakta innan man påstår en sådan sak tycker jag.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

little monkey
1

På tal om det där med produkter som inte är testade på djur- kolla in på the body shop! här har du länken

http://www.thebodyshop.se/

Lina Strindlund
2

#5 är det verkligen djurrättsalliansen som gjort detta? allt jag sett at djurrättsalliansen är fint arbete (filmat misären hos svanske grisar o minkar) och trovärdiga intervjuer med ledarna. 

jamen djurens rätt har en massa material som skulle passa en sådan mässa som du planerar! Kontakta närmaste DR-kontor eller riks i sthlm. Göteborgsgruppen har jag besökt, de är supertrevliga. Annars har jag mest varit aktiv i Dr Umeå. 🙂 Var bor du?

Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

fuzzie
0

#12 Dock litar inte jag på thebodyshop då det tydligen är så att dom ägs av Lóreal som testar på djur. Vilket gör att även om dom inte testar i europa så bidrar man ju ändå till djurtester om man handlar av dom eftersom Lóreal gör det i andra länder utanför europa.

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

indra-bus
3

#5 Du kan inte svara på min fråga?  Djurättsaliansens enda brott är att bryta upp dörrar o filma grisat de bevisar på djurskydds brott.

Du kanske tycker att man skall kalla alla jägare kriminella efter som ingen gör något åt  tjuvjakt på varg?

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Twix*
0

#13 Umeå blir närmast :) bor i Ö-vik