Walls of glass
Har ni sett denna utstĂ€llning? đ Brutal och sorglig.
**KĂ€nsliga tittare varnas.
**
http://www.wallsofglass.se/
Yepp, de Ă€r fruktansvĂ€rt tycker jag. Just dĂ€rför jag Ă€r vegetarian. Stackars djur đą
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvÀrgar ^^
Har svÄrt att se nÄgot fruktansvÀrt med den utstÀllningen. Tycker tvÀrtemot att den Àr riktigt bra. Nyttigt för mÀnniskor att se var det inplastade köttet i frysdiskarna kommer ifrÄn.
Tycker det Àr bra att det visas upp hur det gÄr till. Personligen blir jag mer motiverad att Àta mindre kött av djurhÄllningen Àn sjÀlva slakten.
Alla tycker ju olika och jag tycker att det Àr hemskt. Helt enkelt för att djur som gÄr till livsmedelsindustrin massproduceras och jag gillar inte sÀttet som de oftast behandlas pÄ, (sÀger dock inte att alla djur har de dÄligt). Men de kÀnns inte som att djuret fÄr ett vÀrdigt liv.
De kÀnns liksom inte kul att veta att de flesta djuren gÄr runt pÄ betonggolv och aldrig har fÄtt vistats ute. Jag har sett videor pÄ de mest brutala sÀtten djuren har behandlats, bÄde före och innan slakt. Jag Àr Àven negativt instÀlld mot pÀlsfarmning, djurförsök och allt som gör att djuren berövas sitt normala sÀtt att leva pÄ. Jag gillar heller inte nÀr mÀnniskor som köper djur missköter dom, för tanken frÄn början mÄste ju ÀndÄ ha varit att ge dom ett sÄ bra och givande liv som möjligt?
Jag sĂ€ger alltsĂ„ inte att alla mĂ„ste bli veganer/vegetarianer utan jag skulle önska att dom flesta valde nĂ€rproducerat och ekologiskt för djuren har dĂ„ haft de lite bĂ€ttre och fĂ„tt gĂ„ ute. Men jag respekterar absolut andra Ă„sikter och kan pĂ„ sĂ€tt och vis hĂ„lla med om att det Ă€r bra att se var köttet kommer ifrĂ„n. đ
Det Ă€r absolut inte sĂ„ att jag "hatar" folk som Ă€ter kött och jag försöker inte klanka ner pĂ„ nĂ„gon heller utan detta Ă€r endast min Ă„sikt. đ
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvÀrgar ^^