Djurskydd iFokus

Djurskydd

Etikett: djurskydd
LĂ€st 1270 ggr
[_hsleiufhbtv]
2

Walls of glass

Har ni sett denna utstĂ€llning? 🙂 Brutal och sorglig.

**KĂ€nsliga tittare varnas.
**
http://www.wallsofglass.se/

fuzzie
0

Yepp, de Ă€r fruktansvĂ€rt tycker jag. Just dĂ€rför jag Ă€r vegetarian. Stackars djur đŸ˜ą

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvÀrgar ^^

dbIII
6

Har svÄrt att se nÄgot fruktansvÀrt med den utstÀllningen. Tycker tvÀrtemot att den Àr riktigt bra. Nyttigt för mÀnniskor att se var det inplastade köttet i frysdiskarna kommer ifrÄn.

Em_
1

Tycker det Àr bra att det visas upp hur det gÄr till. Personligen blir jag mer motiverad att Àta mindre kött av djurhÄllningen Àn sjÀlva slakten.

fuzzie
4

Alla tycker ju olika och jag tycker att det Ă€r hemskt. Helt enkelt för att djur som gĂ„r till livsmedelsindustrin massproduceras och jag gillar inte sĂ€ttet som de oftast behandlas pĂ„, (sĂ€ger dock inte att alla djur har de dĂ„ligt). Men de kĂ€nns inte som att djuret fĂ„r ett vĂ€rdigt liv. 

De kĂ€nns liksom inte kul att veta att de flesta djuren gĂ„r runt pĂ„ betonggolv och aldrig har fĂ„tt vistats ute. Jag har sett videor pĂ„ de mest brutala sĂ€tten djuren har behandlats, bĂ„de före och innan slakt. Jag Ă€r Ă€ven negativt instĂ€lld mot pĂ€lsfarmning, djurförsök och allt som gör att djuren berövas sitt normala sĂ€tt att leva pĂ„. Jag gillar heller inte nĂ€r mĂ€nniskor som köper djur missköter dom, för tanken frĂ„n början mĂ„ste ju Ă€ndĂ„ ha varit att ge dom ett sĂ„ bra och givande liv som möjligt? 

Jag sĂ€ger alltsĂ„ inte att alla mĂ„ste bli veganer/vegetarianer utan jag skulle önska att dom flesta valde nĂ€rproducerat och ekologiskt för djuren har dĂ„ haft de lite bĂ€ttre och fĂ„tt gĂ„ ute. Men jag respekterar absolut andra Ă„sikter och kan pĂ„ sĂ€tt och vis hĂ„lla med om att det Ă€r bra att se var köttet kommer ifrĂ„n. đŸ˜• 

Det Ă€r absolut inte sĂ„ att jag "hatar" folk som Ă€ter kött och jag försöker inte klanka ner pĂ„ nĂ„gon heller utan detta Ă€r endast min Ă„sikt. đŸ™‚

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvÀrgar ^^