Fladdermusunge
Igår hittade vår granne en fladdermus med bebis i sitt hus men de ramlade nerför trädet där vi satte dem så vi la dem i en kaninbur som vi lät stå öppen. Idag upptäckte vi att mamma fladdermus är borta och bebisen ligger ensam och ropar på henne. Vad ska vi göra? De är ju nattdjur så var kan mamma vara? Bör vi ringa till någon som tar hand om vilda djur, hur länge bör vi vänta? Som jag förstått det ska man sätta den på husväggen så han kan klättra upp till där han kom ifrån, men vi vet inte var han kommer ifrån och inte heller om mamman lever. Så vad ska vi göra?
Ni kanske inte skulle tahnd om de, kan int ånt bra själv men ifall ni hittar nått vilt djur kanske ni skulle vänta o se ifall de klarar sig, och ifal inte ska ni ringa.
Ifall ni höll i bebisen kanske det var så att maman inte knde igen bebis lukt? Jag vet inte.
Men jag tror du borde ring så fort som möjligt :)
#1 Vi har inte rört vid den, vi kommer rings viltrehabiliterare imorgon om mamma inte kommit tillbaka.
Okej bra gjort! Mamman kanske fixar mat?
Jag kan inget om de men hoppas på det bästa!
Fladdermusen åkte till rehabiliterare och blev utsläppt igen igår, nu när han växt till sig och kan flyga.
Vad bra