Djurskydd iFokus

Djurskydd

Etikettallmänt
Läst 2662 ggr
bringemin
2010-09-02 16:37
0

Valet

Har gått hela året och tänkt att jag skulle rösta på miljöpartiet, men när jag läste de olika partiernas tankar kring djurskydd blev jag lite kluven. Även vänsterpartiet har välädigt bra tankar ang detta. Jag tänkte att några här kanske är mer insatta och kan hjälpa mig på traven. Vilket parti tycker ni ger bäst löften om djurens välfärd och varför?  :)

Aviendha
2010-09-02 20:17
0

Det beror ju lite på vad du själv tycker är bra givetvis då de har lite olika tankar kring det hela men generellt så är de rödgröna mer för djurskydd och djurvälfärd. Sen så ska väl andra saker passa med det partiet man väljer med. Hur mycket jag än bryr mig om djur så är även arbete och liknande viktiga frågor för min del. Man får försöka hitta ett parti som har mest av det goda helt enkelt :)

Vi har en tråd sedan tidigare om detta, Valet 2010 och djurskyddsfrågor, som kanske kan ge lite mer kött på benen :)
Sen finns ju politik.ifokus om du är sugen på att rota i politik i allmänhet.

spiritedaway
2010-09-03 12:00
0

Vänsterpartiet har väl också svarat rätt så bra angående djuren, även om jag själv upplever att miljöpartiet har tänkt en aning längre på hur djuren ska ha det. Nu blir det väl tredje tråden jag länkar till den här sidan men jag tycker dom har ställt bra frågor till partierna

Men du kanske får sätta dig in i alla andra frågor som partierna har så får du se utifrån det vilket parti som passar dig bäst. Den övriga politiken bör man väl också spana in och inte enbart ta sitt beslut över vem som har bäst djurpolitik.