Annons:
Etikettsmådjur
Läst 1897 ggr
###
2019-05-06 15:57

Skadad humla

Hittade en humla på gatan som är skadad tror jag. Frambenen är dom ända som den rör på, dom ändra är helt stela och den verkar inte kunna flyga. Har provat ta in den och gett den honung men äter inte vad bode jag göra:(

Annons:
Jaguar_
2019-05-19 12:32
#1

Sockervatten? Kan du hitta någon blomma utifrån du kan locka den med?

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

My5665
2019-06-17 19:37
#2

här är lite tips om mat till humlan 

Du kan mata med vilken mat som hälst men bäst är nog honugn eftersom det är nektar. Humlor behöver mat hela tiden så se till att mata humlan ofta. Sätt honugn på ett fat och sätt humlan på fatet. Den ska vara ganska nära så att den hittar honugnen. Humlan brukar hitta maten själv.  När den är mätt så går den där ifrån.

[Forest]
2019-07-02 19:04
#3

Jag gör ofta honungsvatten på fat till fjärillar,bin o humlor. Hittar jag någon stackare på långpromenad så är det lite svårt att få med mig insekten hem utan kan då försöka hitta flera blommor som den kan gå till mellan för mat. Hummlor är dom jag ser tar ut sin tunga för äta fjärilar brukar det vara lite svårare med. Min man tycker jag gör onödig insats men jag håller hoppet uppe ändå och har en balkong full med blommor så när den piggnat till så tar jag ut den dit. Pga katter så är det kattfritt vid livräddningen på balkongen annars är min insats helt onödig (insekts dödare Morris o Nils bor här) Jag tror flera har klarat sig 🌞

Upp till toppen
Annons: