Annons:
Etikettvilda-djur
Läst 1156 ggr
IzaEleonora
2018-06-20 23:47

Mata djur i stan?

Hejsan! Vi bor mitt inne i centrum örnsköldsvik och denna sommar så har det varit så grymt mycket måsar jämfört med tidigare. Då ser vi att en granne på andra sidan vägen lägger ut rester från en matlåda på deras parkering åt måsarna! Dem dränker bilarna i skit, går på taket och repar lacken samt går till attack så fort man går hemifrån (lär säkert lagt ägg på taket) Och nu har även räven hittat matgömman :/ lär väll bara vara en tidsfråga innan råttor m.m kommer och gräver in i väggen till fastigheten. Hittar inget om någon lag angående matning i centrum. Finns det något man kan göra eller är det enda att haffa henne och försöka få in lite vett att detta drabbar alla i närområdet

Annons:
Sindri
2018-06-21 00:06
#1

Jag skulle prata med hälsovårdsansvarig på kommunen. De brukar inte gilla att man matar djur.

IzaEleonora
2018-06-21 18:29
#2

#1 ah tack ska jag göra :)

Lona
2018-06-21 18:34
#3

Är det hyresrätter ni bor i? Vänd er i så fall till hyresvärden. Om ni bor i bostadsrätt så vänd er till styrelsen, många brf har "matningsförbud" just för att undvika råttor, måsar och andra skadedjur. Är det egna villor är det lite kinkigare men prata då med kommunen som #1 skrev.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

IzaEleonora
2018-07-12 16:20
#4

#3 är hyresrätter, hon har ej slutat trots tillsägning fråb oss så hyresvärden måste nog bli nästa steg!

Upp till toppen
Annons: