Annons:
Etikettdjurskydd
Läst 1577 ggr
Kylieglo1
1/11/18, 2:36 PM

Pälsindustrin

Jag har en skoluppgift som man fick ett ämne och då skulle man skriva positiva och negativa saker om ett ämne och jag fick ämnet Pälsindustrin och jag vet bara negativa saker om detta ämne men nu måste jag också ha positiva saker om detta ämne så skriv gärna det då.

Tack i förhand.

Annons:
Cragan
1/11/18, 5:44 PM
#1

finns ju folk med sjukdomar som gör att päls är det enda som hjälper dem (syntet matrial värmer ej på samma sätt eller hur det nu är)

Mysisa
1/12/18, 10:15 PM
#2

En positiv sak med pälsindustrin är att dom tagit fram mat som får pälsarna att bli extra fina pga bra näring osv. 
Det föregångaren till färskfoder

minavitas.wix.com/kennel

[KatarinePierce]
1/12/18, 10:25 PM
#3

Det finns inget positivt med pälsindustrin. Den är helt fucked. Sök på detta så förstår du hur jag menar.. :animals skinned alive in china for fur

vallhund
1/12/18, 10:36 PM
#4

Naturmaterial är oftast betydligt bättre för hälsan o miljön än syntetmaterial.

Tacka vet jag mina fårskinnstofflor.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Lona
1/18/18, 9:09 AM
#5

Det skapar jobb i glesbygden där det ofta är brist på arbetstillfällen. Svensk pälsindustri innebär minskad import från länder med betydligt sämre djurhållning, som tex Kina. I Sverige finns det åtminstone lagar och förordningar som förhoppningsvis efterlevs. Skulle tippa att svenska minkar och andra djur i pälsindustrin har det mycket bättre än i de flesta andra länder. Obs, det här innebär inte att jag håller med i ovanstående åsikter!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Mysisa
1/18/18, 11:08 PM
#6

#5 Svensk päls exporteras, den pälsen vi köper i Sverige är importerad från andra länder

minavitas.wix.com/kennel

Annons:
Upp till toppen
Annons: