Annons:
Etikettdjur-och-lagen
Läst 1828 ggr
maolao
2017-11-29 21:52

DjurPolis

Vad tror ni om att införa en speciell djurskyddspolis? en myndighet som bara ser till att skydda djurens rättigheter. 
Och skärpa straffen för alla idioter som missköter sina djur, det känns som dom kommer undan alldeles för lätt..

Annons:
Cragan
2017-11-30 19:34
#1

skulle säkert kunna vara trevligt men det är tyvärr en lyx vi inte har råd med för tillfället.

Lona
2017-12-01 15:09
#2

Vi hade ju Djurskyddsmyndigheten några år, inte en specifik polis förvisso men ändå en myndighet för just djurskydd. Funkade inget vidare tyvärr, och kostade för mycket. Däremot håller jag definitivt med om att det borde vara hårdare straff för vanskötsel och våld mot djur! Idag är det värre att fiffla med skatten än att misshandla ett djur till döds… :-( (Det är, IMO, alldeles för låga straff även på våld mot människor, det är väl för tusan värre att slå ihjäl eller våldta någon än att "tvätta" några miljoner även om det inte heller är ok?! Jag vet ju vem jag INTE hade velat bo granne med, en våldsbrottsling - vare sig det gäller djur eller människor - eller en ekobrottsling!)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Tarotstollan
2017-12-03 01:52
#3

Precis som de har i USA och England? Vore toppen!👍
Fast straffen skulle höjas med år istället för månader….

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

smurfan-13
2018-01-02 12:37
#4

Har inte Stockholm en djurpolis?

[AnimeV4]
2018-03-05 21:56
#5

"Sverigedemokraterna vill inrätta en särskild djurskyddspolis och kraftigt skärpa straffen för misskötsel av djur. I riksdagen har vi bl a arbetat för att kriminalisera tidelag och för att förbjuda obedövad kastrering av smågrisar. Vår utgångspunkt är att Sverige ska vara ett föredöme inom djurskyddspolitiken."

Ifrån: https://sd.se/var-politik/var-politik-a-till-o/

Upp till toppen
Annons: