Annons:
Etikettdjurskydd
Läst 1985 ggr
OlleA
10/16/17, 9:00 AM

"Jägarna" på riktigt

En stor rättegång om tjuvjakt pågår nu i Luleå. Björnar och Lodjur ska ha dödats med mycket grymma metoder. Till och med i det inte direkt rovdjursvänliga Jägarnas Riksförbund anser man att det hela är sjukt. Här kan ni läsa mer.

Olle

Annons:
OlleA
10/18/17, 3:59 PM
#1

Det skrivs om eländet lite varstans, till exempel här och här och här

Olle

OlleA
10/22/17, 10:39 AM
#2

En tänkvärd krönika om någon är intresserad.

Olle

Lona
10/29/17, 1:03 AM
#3

Det är verkligen bedrövligt - och ger även seriösa jägare (jo, de finns!) dåligt rykte.😕


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

OlleA
11/10/17, 3:55 PM
#4

Tre inblandade döms till fängelse och en till samhällstjänst. Mer om turerna finns att läsa här.

Olle

landsbygdsbo
11/29/17, 7:45 PM
#5

De här individerna är lika goda representanter för jägarkåren son de veganer som mordhotade och som anstiftade mordbränder,  är för djurskyddsrörelsen.

Du hittar varken seriösa jägare och seriösa djurskyddsaktivister som stöder dylikt pack.

[HundochKatt]
11/30/17, 4:24 AM
#6

Jag har inget emot jakt och en riktig jägare skulle absolut inte göra så här. Det här är bara skjutgalna och vapenfixerade idioter som beter sig på ett så vansinnigt dumt sätt. Och tyvärr när det blir skriverier om sådana här saker så dras hela jägarkåren med i strömmen. Men en riktig jägare gör som sagt var inte så här.

Annons:
landsbygdsbo
12/1/17, 11:25 PM
#7

Ett par riktiga nötter var väl ute för ett tag sedan. En eftersöksjägare hade avlivat ett påkört rådjur bredvid vägen då en bil saktade ner, ett föremål kastades mot jägarens bil varvid en ruta krossades och med ett - Jävla mördare !!  drog bilen iväg….

Tarotstollan
12/3/17, 2:04 AM
#8

Det är så fruktansvärt, så det finns inga ord….😭

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

landsbygdsbo
12/7/17, 8:32 PM
#9

Nu visar "vargkramarna" sitt rätta ansikte…igen

Länsstyrelsens personal hotas till livet efter beslutet att skjuta Södertörnsvargen

OlleA
12/7/17, 9:50 PM
#10

#9 Var det du som skrev #5 också?

Tyvärr finns det galna fanatiker i de flesta läger, som inte alls är representativa för hela gruppen.

landsbygdsbo
12/7/17, 10:22 PM
#11

#10

Men om man gör samma bedömning som SÄPO så är ju djurrättsaktivister som går över gränsen både fler och begår allvarligare brott än de som går över gränsen i sina försök att främja vargjakt.

landsbygdsbo
12/11/17, 12:10 PM
#13

tja…vad kan de annat göra? Men vad jag pekade på, var det faktum att djurrättsaktivister faktiskt utför mordbränder, stölder och direkta angrepp på personer. Naturligtvis finns dessa extrema individer i alla läger. Men tydligen i så stor omfattning i vissa läger att SÄPO börjat intressera sig 😎

Annons:
Lona
12/11/17, 5:00 PM
#14

Hmm, undrar när jägarna tar till "SGT" när det gäller den rabiata falangen av djurrättsaktivisterna? Merparten är ju faktiskt ganska fredliga av sig, både när det gäller jägare och aktivister. (JA, jag skämtar angående "SGT", med ett stänk av ironi och galghumor!)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: