Annons:
Etikettkatter
Läst 2055 ggr
vallhund
2016-07-28 15:11

29 katter avlivades

" Samtliga 29 katter avlivades i samband med en djurskyddskontroll vid ett hus i Falkenbergs inland. De sjuka och avmagrade djuren hölls instängda i huset som var fullt av avföring och stank av ammoniak."

http://www.hn.se/nyheter/falkenberg/29-vanv%C3%A5rdade-katter-avlivades-1.3514291

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Taxelina1
2016-07-29 14:44
#1

Det var då för väl att katterna slapp därifrån. Nu lider dom inte längre.

Hälsning från en stor djurvänCool

Lona
2016-07-30 00:29
#2

Fy faan rent ut sagt. Ägaren "riskerar att få djurförbud" - svenska djurskyddslagen är alldeles för tandlös! När det gäller vissa brott så vete sjutton om jag inte är för ett riktigt gammaldags synsätt; Öga för öga… Sätt in mannen i ammoniaken i huset i några veckor, med endast lite vatten men ingen mat! Vila i frid små katter, nu slipper ni lida mer <3


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[MiraForever]
2016-08-01 16:46
#3

Fy! Så får man bara inte göra mott djur:(

Tarotstollan
2016-08-02 02:10
#4

😭

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Thaeri
2016-08-20 23:59
#5

Min katt kommer från ett sådant här ärende och jag kan ju säga att det avlivas alldeles för lättvindigt.

Visst, katterna lider inte längre, men de bedöms som icke rehabiliteringsbara med en gång och får aldrig någon chans till ett bra liv trots att de mycket väl skulle kunna få ett.

Ska jag ta min kisse som exempel skulle han ha bedömts som skygg och ohanterlig av länsstyrelsen, när verkligheten är den att han helt enkelt inte gillar främmande människor. Med mig är han världens gospropp däremot och han verkligen kräver uppmärksamhet väldigt ofta.

Han hade turen att hans ursprungliga ägare fick tid på sig innan djurförbudet trädde i kraft, så hon fick hjälp från en organisation med att omplacera alla 40+ katter. Hade det blivit ett omhändertagande med en gång istället hade nog alla utom en eller två blivit avlivade omgående, inklusive min Tarzan.

Skygg, my ass. Blyg inför främmande däremot…

http://vid223.photobucket.com/albums/dd135/Thaeri/Animals/Videos/Tarzan.mp4

Lona
2016-08-21 21:35
#6

#5, Å andra sidan svämmar katthemmen över av övergivna, misskötta och oönskade katter. Det finns helt enkelt inte tillräckligt med resurser för att ta hand om alla dessa stackars varelser. Det låter kanske krasst men bättre att satsa på de som mår bra och relativt snabbt kan hitta ett bra, livslångt hem, än de som på något sätt först måste behandlas/rehabiliteras. Vad gäller katterna i artikeln så är det väldigt plågsamma skador som de led av - de har det sannolikt bättre där de är nu <3 .


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
landsbygdsbo
2016-08-31 22:05
#7

#6 För du fram så krassa och realistiska åsikter riskerar du att censureras bort.

Det absolut bättre att satsa på de fiska individerna, dvs lägga de små resurser som finns på dem än på de svårt traumatiserade och sjuka katterna.

Ställ betydligt hårdare ansvarskrav på kattägarna, gärna ett absolut ansvar så som för hundägare. Då kanske kattens status och värde i samhället ökar.

Upp till toppen
Annons: