Annons:
Etikettkatter
Läst 1507 ggr
Rolandlindberg
2016-06-10 21:02

Hund kattproblem

Jag har ett problem! Det gäller vår 14 åriga inne ute katt! Denna katt har varit vår dotters som inte så länge kunde ta ansvar för sin katt! Det är nu 13 år sedan vi tog hand och gjorde det till ett bra kattliv för henne! Min dotter och hennes man är inbitna jägare och har nu en Wacthel med en stark jaktinstinkt! Det är många mil emellan oss och insidenten som inträffade var att vi fick stänga ute vår underbara katt för att de skulle komma på besök, När de kom så skulle hunden undersöka hela vårt hus om det var något,.!? Därefter fick den syn på vår katt utanför uterummet, det blev attack direkt utan att de kom nära varandra! Vår katt värnar ju om sitt revir i trädgården trots ålder! Jag sa då ifrån att de har ansvar för sin hund vilket gjorde att de reste hem igen och var sura och förbannade på mig! Har jag gjort fel eller rätt? Mycket tråkigt! Email rolandlindberg@spray.se

Annons:
AnneN
2016-06-10 21:08
#1

Tycker du gjorde helt rätt! De har ansvar för att se till att deras hund inte skadar någon annan varelse.

Om de inte kan kontrollera hunden då den är lös så kanske de ska ha den kopplad eller hos hundvakt när de hälsar på hos er.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[AnimeV4]
2016-06-10 21:11
#2

På rak arm så tycker jag att ni har ansvar för katten och de för hunden. Därmed har ni ju ansvaret för respektive djurs säkerhet. Om det betyder att de får lämna hunden hemma eller ni får stänga ut katten är det ju bättre än att det skulle ske en olycka. Fast nu är det ju även i ert hem ni håller till och då tycker jag att ni väljer om de ska få ha med hunden eller inte om ni inte vill stänga ut katten. Jag vet ju inte hur katten mår av att vara utestängd eller hunden att bli lämnad hemma. Gissningsvis så är det ju enklare för hunden om den är ensamhetstränad, men om ni har det långt mellan er och de ska sova över blir det ju krångligare om de inte kan ha hundvakt.

AnnaFagerell
2016-06-17 22:12
#3

Detta inlägg hör kanske mer hemma på en katt eller hundsida så jag låser tråden för ytterligare kommentarer

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: