Annons:
Etikettvilda-djur
Läst 1257 ggr
[Nomen Nescio]
2016-05-25 19:51

Tonårskillar använde igelkott som fotboll

Två tonårskillar i Hemse på Gotland använde i söndags en igelkott som fotboll. Vuxna som bevittnade det hela tordes inte ingripa, men när de senare vågade sig tillbaka fann de igelkotten svårt skadad. Den togs om hand av den ideella föreningen Gotlands igelkottfond, men visade sig vara så illa skadad att den senare fick avlivas. 

Källa.

Annons:
Zadeira
2016-05-25 19:55
#1

Ursäkta, men "vågade inte ingripa" gör mig så jävla förbannad.

frejaspluto
2016-05-25 19:57
#2

Alltsååå, va va? Vad håller folk på med tonårskillar? Åkte dom dit, djurplågeri? Jag skulle ha filmat och anmält det till polisen . Vet inte storleken på grabbarna två mot en beroende på hur dom är skulle jag konfrontera med filmningen och anmälan. Fyfan, Jag hoppas att dom får En svårt tid i framtiden.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

[Blue_Lugia]
2016-05-25 20:01
#3

Men vuxna som är "rädda" för tonåringar? Herregud….

vallhund
2016-05-25 20:39
#4

http://www.helagotland.se/samhalle/igelkotten-anvandes-som-fotboll-nu-ar-den-dod-12672750.aspx

Synd att veterinären har en sådan otrevlig o mästrande ton,  skandal att händelsen inte har polisanmälts.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Lona
2016-05-25 22:56
#5

Fy sjutton, vad är det för empatilös värld vi lever i 🤐?!
Dock kan jag förstå att man, om man är ensam, faktiskt inte vågar ingripa - men då kontaktar man väl polisen eller hämtar förstärkning 😡???

Hoppas verkligen att de får tag på killarna som gjorde detta och dessutom deras föräldrar som uppenbarligen inte har koll på vad deras barn gör.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[Blue_Lugia]
2016-05-26 08:32
#6

#5 Jag tror det var fler förbipasserade.

Annons:
Zadeira
2016-05-26 11:49
#7

#5 Det verkade vara fler förbipasserande. Men som du säger, om man själv inte kan gripa in av någon anledning så ringer man väl till polisen direkt? Inte går man tillbaka nån timme senare och ser hur det gick för stackars igelkotten?

Upp till toppen
Annons: