Annons:
Etikettnamninsamlingar-petitioner
Läst 2482 ggr
OlleA
2016-05-14 16:00

Skriv på mot tvångsmatning av franska gäss!

Djurskyddsorganisationen World Animal Protection har nu en kampanj mot tvångsmatning av gäss i Frankrike, där de bl a skriver följande:

"För att kunna producera foie gras tvingas miljoner ankor och gäss uthärda rädsla, smärta och stress under sitt korta, miserabla liv. De tvångsmatas i sådan omfattning att deras lever svullnar upp till tio gånger den normala storleken. När de närmar sig slaktvikt tvingas en måltid som väger nästan ett halvt kilo ner i deras hals genom ett stålrör, som drivs av en elektrisk motor. Så många som en miljon fåglar dör varje år i Europa från stress, skador och sjukdomar från den plågsamma tvångsmatningen".

Här kan ni skriva på för att få stopp på eländet.

Olle

Annons:
[Blue_Lugia]
2016-05-14 16:15
#1

Vad vidrigt!

[[eskils_]]
2016-05-14 16:22
#2

Bra namninsamling, har självklart skrivit på!

[Blue_Lugia]
2016-05-14 18:56
#3

Skrivit på nu.

Lona
2016-05-14 22:29
#4

Redan gjort :-(


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

vallhund
2016-05-17 14:15
#5

Förmodligen når man längre om folk slutar äta ank/gåslever..

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Zachis
2016-05-23 15:18
#6

Skrivit på, tror dock inte att de där har någon som helst betydelse

Annons:
Tarotstollan
2016-07-14 20:50
#7

Hade tydligen redan skrivit på!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Baltazar13]
2016-08-22 19:14
#8

Jag tycker om anka. Jag undrar om någon vet om det finns någon märkning så jag vet att ankbrösten jag köper inte kommer från ankor som är producerade för att framställa anklever…

Hittills köper jag bara från uppfödare jag känner men hade gärna köpt i livsmedelsaffären om jag visste att det var ok.

(Eller är det mest gäss som tvångsmatas?)

Cragan
2016-08-23 09:20
#9

borde vara ganska lungt att köpa svenskt då det mig veterligen är olagligt med tvångstmatning i detta land.

OlleA
2017-01-19 23:27
#10

Tyvärr kan jag inte starta nya trådar på iFokus (det går inte att välja kategori) så jag fortsätter här med en ny kampanj.  Den här gången gäller det orangutanger som fångas och säljs illegalt i Thailand för att sedan få ett hårt liv som keldjur eller inom en cynisk turist- och underhållningsindustri. Här kan ni läsa mer och skriva under mot eländet. Säkert förstår ni vad det handlar om även om uppropet är på danska.

Olle

landsbygdsbo
2017-01-22 23:25
#11

Ungern är väl rätt stora på gåslever de med.

I vilket fall är det ett jäkla oskick att tvinga i djuren föda på detta vis.

Att med berått mod kreera fram ett sjukt djur med förstorad lever är inte förenligt med god djurhållning

Jaguar_
2017-04-03 15:56
#12

😡 Människan är ett egoistiskt odjur… Han aldrig skriva på innan det var stängt 😢

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Upp till toppen
Annons: