Annons:
Etikettdjurskydd
Läst 1807 ggr
MissClue
12/20/15, 1:53 AM

Skriv under för djuren i slottsskogen

Ingen har väl missat den fruktansvärda nyheten om det brutala övergreppet på en killing från Göteborgs slottsskog. Att inte djuren redan har kameraövervakning tycker jag är märkligt men gå in på länken nedan och skriv under så kan vi hoppas på förändring.

http://www.skrivunder.com/goteborgs_stad_ge_djuren_i_slottskogen_overvaknings_kameror

I love not man the less, but Nature more…

Annons:
Lina Strindlund
12/22/15, 12:20 AM
#1

Jag har skrivit under! 

Jag funderade på detta idag, efter jag läst om det tror det var på aktuellt iFokus ?

Jag undrar vad ni tycker och tänker om 4H -gårdar. Det är ju djur som bor nära stan. Är de mer utsatta? Är det högre risk att de utsätts för misshandel etc, än djur som bor på landet? :/ 

Jag tycker det är så svårt , jag vill att barn och andra ska ha nära till djur, men jag vill ju att djuren ska vara säkra också! Jag är ett fan av 4H gårdar. :) Men jag vet att det var nån misshandel / mord på djur för många år sedan även här i Umeå. :( som tur är var jag inte med på den tiden.

Är kameraövervakning framtiden och vad mer man göra?


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Lona
1/1/16, 3:38 AM
#2

#1, När jag jobbade på 4H-gård på 90-talet var det inga större problem men jag minns att ett par grisar blev stulna från en 4H-gård i Boråstrakten. Polisen kom fram till att de blivit uppätna och missförstå mig inte men man kan ju bara hoppas att de som tog grisarna hade vett och kunskap att ta livet av dem på ett  sätt så att de slapp lida alltför mycket 😕.

Jag har bott relativt nära en 4H-gård i drygt 20 år och under den tiden har de visserligen haft inbrott - men det har gällt materiella ting, inte djuren. Å andra sidan bor det folk på gården vilket jag tror minskar risken för vansinnesdåd.

Det är självklart inte ok att sådant här händer men att stjäla en gris för att äta upp den är i alla fall inte lika totalt omänskligt och rubbat som att misshandla ett djur som killingen i Slottsskogen - eller åsnan som tändes eld på för några decennier sedan.
Hur i h-vete är man funtad för att göra något sådant?! 
Dessvärre kan jag tänka mig att det inte är en gärningsman utan ett gäng som hetsat varandra.

Kameror i Slottsskogen är väl det minsta man kan göra - ett sådant här dåd är ett dåd för mycket, två är…ja, jag saknar ord.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: