Annons:
Etikettnamninsamlingar-petitioner
Läst 1568 ggr
Fillifjonkan60
2015-11-24 09:19

Snälla hjälp tjurarna!

Det här är så fruktansvärt grymt och tyvärr hjälpte det inte med 120.000 underskrifter för att stoppa det nu i november, men om vi börjar redan nu så kanske vi kan hjälpas åt att förbjuda det till november 2016.

Det tar högst en minut att skriva på, snälla, gör det. 

http://www.worldanimalprotection.se/radda-tjurarna-fran-elden-stoppa-toro-de-jubilo?utm_source=19_Nov_2015&utm_medium=Email_campaign&utm_content=default&utm_campaign=SE_rapidspain


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


Annons:
Niklas
2015-11-24 09:22
#1

Kan du berätta kort vad det handlar om?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Tjeja
2015-11-24 09:30
#2

Förbjuda "det" vad? Ja berätta gärna själv kortfattat vad det handlar om. Man ska inte behöva följa en länk för att få en uppfartning om vad inlägget rör. En länk är till för att styrka en källa och ge mer läsning till den som vill fördjupa sig. En bön om hjälp med bara en länk lockar inte.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Tjohalia83
2015-11-24 09:37
#3

Usch, hur sånt här kan få pågå är för mig en gåta. 🤮

Fillifjonkan60
2015-11-24 09:40
#4

Gick det inte att komma in på länken?

Detta handlar det om och det enbart för att "roa" människor! 😡 😭

  • "I november varje år hålls festivalen Toro de Jubilo i den spanska staden Medinaceli. Då sätts lättantändligt material fast vid hornen på en tjur. Man tänder eld på det och upp till en timme springer tjuren omkring alldeles skräckslagen och försöker komma undan de svidande lågorna."
    *

I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


Tjeja
2015-11-24 09:46
#5

Bra info i #4! Ja det är så vidrigt att det finns inte!!! Helt obegripligt hur plågeri av något slag kan vara underhållande! Människor är morbida onda och själlösa varelser som finner nöje i plågeri! :'-(

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Magi-cat
2015-11-24 09:58
#6

Det gjordes bra insatser av WAP och 120 000 namnunderskrifter på kort tid, men synd att det inte hjälpte den här gången…😢

""”Det är helt oacceptabelt att låta tjurar lida på detta sätt i traditionens namn och vi fortsätter naturligtvis kampen för att få stopp på det förfärliga djurplågeriet. Vi ska sätta press på borgmästaren för att få till ett personligt möte snarast möjligt.""

http://www.worldanimalprotection.se/nyheter/tjuren-brann-trots-manga-protester?utm_source=18_Nov_2015&utm_medium=Facebook_post&utm_camp"

Jag skrev en tråd på Oförklarade fenomen om det:

http://oforklaradefenomen.ifokus.se/discussions/5640b4bace12c4608b000a19-ot-skriv-pa-mot-djurplageri?discussions-2


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Fillifjonkan60
2015-11-24 10:29
#7

Ja, jag kan inte fatta hur sånt här o liknande djurplågeri kan vara ett "nöje"!?

Ofta skäms jag att jag är människa.


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


Fillifjonkan60
2015-11-24 10:30
#8

#6 Ja det är bra att det sprids lite överallt 👍

Hoppas det blir mer än dubbelt så många underskrifter till nästa år!


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


[angel62]
2015-11-24 13:02
#9

Hej! Har redan skrivit på . Det är fruktansvärt detta. Har också en namninsamling för att stoppa tjuvjakten på de utrotningshotade djuren i världen. Vore också tacksam om ni ville skriva på. Vi behöver hjälpa djuren. De kan inte försvara sig själva. Protect The Animals PTA på Facebook kan man gå in på då. Och denna vidriga festival de har i Spanien, är ju helt meningslöst. Plåga ett djur på detta sätt för att roa människor. Stopp för detta.

Fillifjonkan60
2015-11-24 21:16
#10

#9 Har skrivit under den också. Ja det är helt fruktansvärt som vi beter oss mot djuren som inte kan försvara sig! 😡


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


Upp till toppen
Annons: