Annons:
Etikettjag-har-en-fråga
Läst 1754 ggr
Anna O.
7/25/15, 9:57 PM

Haltande gräs and

Hej! Kunde verkligen inte låta bli att fråga, tyckte så synd om en liten and. Vi var nere vid sjön och kollade på alla änder. Det kom en and med skadad (fot?) den drog upp (foten?) istället för att gå vanligt som dom andra. Den hängde med dom andra och verkade vara med i flocken. Men jag tyckte så synd om den, jag satte mig och pratade med den, den kom fram och la sig ner några meter ifrån mig. Vad kan man göra? Löser dom det själva? I vilket fall ville jag fråga eftersom jag inte kunna låta bli att släppa det. Kanske sagt fel med "fot" och flock men jag vet inte vad det heter! Men i vilket fall hoppas jag någon kan ändra det om det var något fel i texten och svara på min fråga! :-)

Annons:
Wellcraft
7/25/15, 10:01 PM
#1

Ett dåligt ben är inga problem för en and. Eftersom det hänger med flocken och verkar, på din beskrivning pigg så är det bara att låta naturen sköta sitt. 
Är du ändå orolig kan du kontakta en viltvårdare.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Anna O.
7/25/15, 11:11 PM
#2

Tycker bara så synd om den, den går ju snett och långsammare än dom andra och när den simmar så är ena benet bakom den och bara trycker eftersom den inte går till någon användning. Men den följer absolut med flocken, simmar, går på land och pratar glatt när man kommer! Har bara lust att ta med den hem och ha den som husdjur!! :P

Wellcraft
7/26/15, 11:57 AM
#3

Ja vem är inte sugen på att ha en and hemma, de är ju så söta. Men de trivs bäst med sin flock och som jag tolkar din beskrivning så verkar fågeln må utmärkt, ett ben är inte jätteviktigt för dessa fåglar.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[angel62]
7/26/15, 1:49 PM
#4

Förstår. Inte kul att se . Är den inte allvarligt skadad så är det nog inte så farligt, men en flock hänger alltid ihop även om nån är skadad. Men det finns djurambulanser som kan komma om det är något djur som är skadat, beroende var man bor i landet.

Anna O.
7/26/15, 4:02 PM
#5

Idag var inte flocken där, antagligen har dom gett sig vidare. Kan man Mata änderna med något? Det kommer änder varje sommar hit och vill ha mat! Smörgås är inte bra, hörde att man kunde ge säd. Stämmer det? Eller finns det något annat?

OlleA
7/27/15, 8:05 PM
Annons:
Upp till toppen
Annons: