Annons:
Etikettdjurskydd
Läst 2836 ggr
wickedshadow
4/9/15, 11:23 PM

Hjälp, behöver tips och råd för anmälan!

Hej! Jag hoppas att jag är på rätt forum nu, vet inte riktigt vart jag ska posta så admin får kanske flytta om det behövs. Det är så att jag har en bekant som verkligen inte borde få ha djur. Hon har under flera perioder haft ett antal katter som hon sedan avlivat av olika anledningar. Senaste katten skaffade hon för en månad, och hos veterinären sas det att hon troligtvis hade skabb och behövde behandling. Människan köpte ingen behandling utan lät detta vara, katten blev aggressiv och jag är säker på att det var för att skabben trängde längre in. Så för ett par dagar sedan skaffade denna människa hund istället, samma dag som hon avlivade den 4 år gamla katthonan. Jag och en kompis har varit uppe och träffat hunden och gått ut med hunden tillsammans med vår bekanta, och då har vi ett flertal tillfällen sett att hon drämt till hunden så hårt hon bara kan med kopplet när hunden dragit, sparkat till hunden när den inte lytt henne, dragit hunden hårt i överläppen och även överhört en konversation där hon sagt till sin pojkvän att smällen han hörde var hunden som flög in i väggen. har tagit detta mycket hårt och nu anmält till polisen. ska även ringa länsstyrelsen imorgon när de öppnar och anmäla detta. Har ni tips och råd hur jag på bästa sätt kan få fram att det bästa för denna människans djur är att de tas ifrån henne, så att fallet inte bara läggs ner och dessa stackare får avlivad de med snart för att ersättas med andra djur och cirkeln börjar om igen?

Annons:
[angel62]
4/11/15, 9:52 AM
#1

Det ät bra att du uppmärksammat detta. Det är ju någon som inte borde ha djur. Man kan ju inte behandla djur hur som helst. Eftersom du känner denna person, kan du ju prata lite med den med. Men förstår att det är känsligt med. Men såna som behandlar djur illa borde anmälas ja.

veggie4every1
4/11/15, 8:57 PM
#3

#0 På den här sidan står det vad du behöver veta för att anmäla. Vad de behöver för uppgifter etc. Det är från Stockholms län, men jag skulle tro att de går tillväga på ungefär samma sätt i andra län.

http://www.lansstyrelsen.se/stockholm/Sv/djur-och-natur/djurskydd/djur-som-far-illa-webb/Pages/default.aspx

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Upp till toppen
Annons: