Annons:
Etikettjag-har-en-fråga
Läst 2032 ggr
Saffran0Spice
2015-02-12 14:46

När ingriper dom?!

Jag undrar hur långt det skall behöva gå innan LST/polisen ingriper vid missförhållanden?

En större hund ca 300 meter från där jag bor har bara denna veckan blivit anmäld för att ha bitit två personer - var av en var ett barn.
Ägaren är även anmäld för hot - ändå får hunden gå lös och ägaren hotar allt och alla om de säger någonting. Hundens föredetta fodervärd berättar att han anmält ägaren flertalet gånger då ägaren slår hunden och inte går ut med den tillräckligt.

Ska hunden eller ägaren behöva ha ihjäl någon, eller skall hunden behöva bli ihjälslagen av ägaren innan någonting händer?!😡

- Ursäkta, men detta gör mig riktigt jä*la förbannad.

Annons:
OlleA
2015-02-12 19:12
#1

Om tillräckligt många anmäler ägaren tillräckligt många gånger måste väl polisen till slut göra något? Oseriösa hundägare är bland det värsta jag vet, så mitt råd är att ni försöker ligga på så mycket ni kan. Skriv gärna upp allt ni ser och hör, försök samla bevis och vittnesuppgifter osv. Hoppas verkligen att det händer något snart!

Olle

Saffran0Spice
2015-02-12 19:18
#2

#1 Vad jag känner till har 4 olika anmält denna veckan och detta har hållit på i snart 2 år nu. Men nu har man märkt att hunden börjat att hugga helt oprovocerat mot vad som helst och den befinner sig i ett område fyllt med barnfamiljer!

Fattar inte hur de kunnat låta hunden stanna kvar efter att den huggit i armen på en liten flicka igår😡

Folk svävar ju i fara och hunden uppenbart lider och är inte stabil (längre)…

Upp till toppen
Annons: