Annons:
Etikettmoral-och-etik
Läst 1910 ggr
Em_
2015-01-22 18:57

Djurs relativa värden

Skulle du döda ett djur så att ett annat kan leva?


Annons:
Em_
2015-01-22 18:57
#1

Jag sitter och funderar på hur vi värderar djur . Eftersom jag har hund har jag många fler liv på mitt samvete än mitt eget sparsamma köttätande genererar. Varför lägger jag mina pengar på kadaver i stället för att förbättra grisars och kycklingars levnadsvillkor? Och rescue dogs. Hur många reflekterar över att andra djur måste dö i undermålig djurhållning för att hålla liv i ett annat stackars djur? Borde vi ens hålla rovdjur i fångenskap om vi inte kan garantera deras mat ett riktigt bra liv? Vad tycker ni? :)


Fridaaaa
2015-01-22 18:59
#2

Eftersom hund och katt behöver kött (främst katt då) så behövs det.
Samt till en själv, jag hade aldrig överlevt på enbart vegetariskt. (ingen diskussion kring det tack).
Hellre slakta ett djur som har det bra än att köpa t.ex danskt kött och ge. Stödjer inte kass djurhållning.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

JenniferSoderberg
2015-01-22 19:02
#3

Då man inte kan se din kommentar innan man röstar så skriver jag bara hur jag tänkte då jag svarade.

Nej, jag skulle t.ex inte döda ett lejon för att zebran lejonet skulle äta ska få leva.

Men ang. din kommentar, så har jag ingenting att tycka till om för stunden.


Saffran0Spice
2015-01-22 19:06
#4

Ät eller ätas, så har det alltid varit och kommer troligen alltid att vara. Så ja.
Det är ett nödvändigt ont, men det måste också vara just nödvändigt för att jag skulle kunna svara ja.

Em_
2015-01-22 19:15
#5

Det var meningen att folk skulle svara spontant :)


IngaTrnqvist
2015-01-22 19:19
#6

Ja, det skulle jag, av själviska själ. Min hund äter kött, och min hund är min största hjälp med mina sociala problem och mitt psykiska mående. Därför har jag en hund som jag utfodrar med kött, och anser att han är mer värd än de djur han äter. Själv äter jag vegankost, eftersom jag inte har någon som helst anledning att själv äta djur och produkter från djur. 

Min hund barfas där jag försöker att ge så mycket vilt som möjligt, just för att vilda djur har det mindre dåligt (ett köttdjur kan i min åsikt aldrig ha det bra) än massuppfödda grisar och kor. Tyvärr blir det dock en del sådant eftersom hunden måste få i sig allt han behöver.

Annons:
Wellcraft
2015-01-22 21:20
#7

Jag värderar djur otroligt högt men jag värderar också hela ekosystemet högt.
En av många anledningar till att jag ska ta jaktexamen strax.
Vill kunna leverera etiskt kött till både mig och min hund, samt hjälpa naturen & biologin, satsa stort på viltvård.
Ska även börja föda upp lite eget, ska börja med kaniner.
Dem djuren lider inte och avlivandet går fort.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Cragan
2015-01-22 21:39
#8

inga problem för min del men jag slaktar även själv så

Upp till toppen
Annons: