Annons:
Etikettdjurskydd
Läst 3340 ggr
Tarotstollan
2015-01-08 21:21

Djurskyddet i tv.

Nu ikväll började det nya avsnitt av Djurskyddarna i 4:an.
Vad tycker ni om det?

Som vanligt är det fruktansvärda scener som visas av djurmisär!😢

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
viktoria91
2015-01-08 21:45
#1

 Ens "öde" spelar ingen roll som vissa skyller på, skaffar man djur har man ansvar och skulle allt skita sig och man inte får sålt djuren så kan man avliva i värsta fall-då lider dem iaf inte!

Hårdare straff behövs, mycket hårdare!

Persifone
2015-01-10 16:57
#2

Har faktiskt inte sett det, blir mest ledsen när jag ser liknande program :(

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

[Emma--]
2015-01-10 19:35
#3

Har inte sett det än, men hörde talas om att man får vara beredd på att se lidande djur i alla fall. Ska testa se det sen!

[SophD]
2015-01-11 17:18
#4

Hemskt program…

Taxelina1
2015-01-12 10:26
#5

Tittar inte då det oftast är väldigt vinklat för att få så stora reaktioner som möjligt.

Hälsning från en stor djurvänCool

viktoria91
2015-01-12 11:31
#6

#5 Så är det med allt, samma med barnen i Afrika.

Annons:
redstaryena
2015-01-12 13:26
#7

Att brott mot djurlagarna ökat, är lika sant som skrämmande. Det är ett hemskt program , man blir ledsen och förbannad . Men det visar också hur jäkla viktigt det är att vi andra normalt funtade människor reagerar. Och förundras lika mycket varje gång över att det kunnat få gå så långt

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Twix*
2015-01-12 22:55
#8

Blev så arg när jag såg det "djurskyddarna" my ass! Visst suggorna var magra men kultingarna var ju hur friska och fina som helst som vilken grisuppfödare som helst skulle tagit emot,men icket de avlivades så fort de blivit så kallade omhändertagna

känns verkligen att djuren har 0 värde  -_- Länstyrelsen betsämde ju avlivningen och det kändes verkligen "Enligt länstyrelsens beslut avlivades grisarna…" Snacka om 'problemet löst!'

https://forystablogg.wordpress.com/2014/08/04/myten-om-det-goda-omhandertagandet/

https://forystablogg.wordpress.com/2012/07/16/uppdrag-granskning/

Blev så ¤#&* arg när jag läste detta "Din häst är avlivad och ligger under en pressening bakom ladugården.." hur hade ni reagerat.

Blev lite OT men i ren protest så vägrar jag se på djurskyddarna

Wellcraft
2015-01-13 07:21
#9

#8 Att länsstyrelsen har någon slags fetisch för att massavliva djur utan någon större anledning är ingen nyhet. En skam rent utsagt.
Nu är jag dock mest insatt i hur dem behandlar katter… Men man blir riktigt mörkrädd. Men tyvärr innebär omhändertagande om djur & omplacering kostnader som ingen vill stå för.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

vallhund
2015-01-13 13:01
#10

#8 Vill man nå ut med sitt budskap så undviker man förslagsvis att länka till rabiata rättshaverister.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

redstaryena
2015-01-13 13:02
#11

#9 Det är det som är problemet tyvärr. Kostnaderna avsäger sig alla. Sen ska folk ge fan i att skaffa djur, som man ändå inte har nåt intresse av att ta hand om. Och då hade inte dessa massavlivningarna behövt att ske

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Em_
2015-01-14 15:48
#12

#8 Jasså? De grisuppfödare jag har träffat är rätt rädda för att få in smittor.


Twix*
2015-01-14 18:37
#13

#12 förutsatt att de varit friska^^

Annons:
redstaryena
2015-01-14 23:39
#14

#10 kan inte annat än hålla med dig. Förstår inte hur folk tänker, när man stödjer såna sidor. och det är förvånansvärt många som gör det! Det är ju ganska uppenbart vad dessa människor har för bakgrund. Skrämmande. Djurvänner skulle jag inte kalla många av dom i alla fall! Klart att saker händer bakom kulisserna och det finns brister, ibland stora sådana, hos myndigheterna. Men huvudpersonerna på dessa sidorna är hätska fanatiker, med sina egna "dolda" agendor , vars främsta syfte är att sprida lögner , smutskasta och sen sprida dyngan vidare

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Twix*
2015-01-16 18:04
#15

#14 och #10 så jag gjorde fel genom med att posta länkarna med andra ord? så ni menar att jag på så sätt smutskastar länstyrelsen som enlig er gör helt rätt?

Och #10 vad menar du när du skriver "det är ju uppenbart vad dessa människor har för bakgrund" och "djurvänner skulle jag inte kalla många av dem…"

menar du mig då eller?

vallhund
2015-01-16 20:46
#16

#15

Nu får du väl hejda dig.

Hoppsan, när skrev jag den meningen som du tillskriver mig ?

Var har jag påstått någonting öht som du påstår att ja har skrivit?

Det som du sysslar med i den här tråden klassas som förtal o kan leda till fängelsestraff.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Twix*
2015-01-16 22:25
#17

#16 det var ett slarv fel jag gjorde att jag skrev 10 ist för 14 och för de ber jag om ursäkt alla kan göra fel

redstaryena
2015-01-17 00:39
#18

#15 uppenbarligen är du inte så insatt i vad som pågår och bakgrunden till varför sidan existerar. Eftersom jag har information som inte du har, kan jag i heller inte klandra dig . Sidan har verkligen lyckats med att dess syfte, vilket är att få människor att tro på att LS, djurskyddet och djurambulansen är satans avkomma! INGEN myndighet eller organisation här i Sverige eller i världen , som omhändertar djur, gör ett bra jobb enligt denna sida och dess anhängare.!!! Om du börjar fundera på över hur detta kan komma sig, så får du nog snart en hint om varför. Och utan att säga för mycket, är den hinten bara toppen av isberget

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

papa-bear
2015-01-22 21:48
#19

angående grisarna som enligt speakern på tv4 skulle ha avlivats efter ett beslut av länsstyrelsen, stämmer inte det, de som var inblandade i aktionen blev förvånade när de hörde det sägas, eftersom grisarna blev omplacerade.

Upp till toppen
Annons: