Annons:
Etikettlantbruksdjur
Läst 2695 ggr
Tarotstollan
2014-12-22 19:19

Minigris? Gulligt och roligt!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Tarotstollan
2023-07-04 19:49
#1

Det var en gammal tråd och länken funkar inte men här kommer en uppföljare:

https://hemnytt.com/adopterade-en-minigris-vaxte-till-en-300-kilos-bjasse/

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Adopterade en "minigris" – växte till en 300 kilos bjässe
Uppkatten
2023-07-07 10:13
#2

Det vore nog inte så dumt om människor överlag insåg att grisar är bra mycket mer än människoföda….

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Lona
2023-07-07 11:30
#3

När jag jobbade på 4H-gård så fick vi kultingar emellanåt. De var kvar ett tag tills de var tillräckligt gamla för att avvänjas, då åkte de vidare till en grisbonde där de fick växa till sig inför slakt.
En sommar var en av kultingarna för liten för att åka med så han fick gå kvar några månader med alla lägerbarnen som lärde honom diverse tricks, han gick lös rätt mycket på gården.
Att han fick åka med nästa omgång kultingar kändes verkligen hemskt. Jag tänker att en "sällskapsgris" hade kunnat passa bra på gården även om han skulle nå full storlek på drygt 200 kg. I och för sig kanske det blir en säkerhetsfråga men han hade ju kunnat ha ett eget hägn när ingen vuxen hade uppsikt.
Man kan tycka att "gris som gris" men jag tänker inte riktigt så, i så fall hade vi kunnat äta andra sällskapsdjur också och det tycker jag verkligen inte är ok.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

UlrikaD
2023-07-11 14:15
#4

#1 Esther är ju superkändis i djurvärlden. Instagram, Facebook osv. Ägarna flyttade ju t.om till gård pga henne. Och startade ett rescue för övergivna djur. Dom har hjälpt väldigt många.

Tarotstollan
2023-07-11 19:06
#5

#4. Kul, det visste jag inte!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: