Annons:
Etikettdjurskydd-i-andra-länder
Läst 3731 ggr
Tarotstollan
2014-12-20 17:31

Hundslakten i Kina.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Whippetgerbilen
2014-12-22 11:26
#1

Hemskt!! 😭🤮😕

Dogs is my world ♥

Cireea
2014-12-22 19:27
#2

Vidrigt!! 🤮😢


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cochon
2014-12-29 16:51
#3

Dör hundarna när han snittar dem?

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Sofia54321
2014-12-30 19:03
#4

Nej, vad hemskt! 😭

Zabbio
2014-12-31 14:03
#5

#3 Ja, de dör när han snittar dem, kallas avblodning.
Att slå i huvudet och sedan avbloda är nog det mest humana sätt man kan avliva djur på. Slaget gör dem medvetslösa så att de inte känner smärta när de avblodas. I många länder avblodar man köttdjur utan bedövning (slag/bult) vilket är olagligt här.
MEN… det var INTE skickligt gjort här. Fruktansvärt dåligt utfört, djuren ska inte dras in i ett rum med massa döende andra djur, se på när kompisen blir slagen och sen smällas till på måfå med nån jäkla pinne… det ska ske lugnt och träffsäkert så att den första smällen kommer klockrent och utan förvarning. För jävligt rent ut sagt.
Dessutom verkar de inte vara noga med avblodningen heller.. hunden de uppmärksammade som låg i högen med döda hundar var inte medvetslös. Jag har själv slaktat djur och kan se skillnad på dödsryckningar (vilket också ser hemskt ut men då är sinnet redan helt borta, det kan rycka i muskler även om huvud och inälvor tagits bort)  och när det inte är dödskramper. Den hunden var inte död…  Fy faraoh.  Fruktansvärt.

Visste faktiskt inte att hundskinn blev lädervaror,.. (vill nog ha lite mer bakom den infon än Peta) men ska börja kolla på ursprungsdjur nästa gång jag handlar. Har inget emot att ta tillvara på allt på djuren, men de ska inte behandlas så här.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Cochon
2014-12-31 23:32
#6

#5 Är på samma spår som du, tycker att metoden verkar bra, så länge man vet vad man sysslar med. Dock tycker jag inte dem kan det till hundra precis, och det är synd… :-/ men ja, hundarna verkar ju glada fram till slaget kommer.

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Annons:
Zabbio
2015-01-01 14:59
#7

Metoden i sig är snabb och smärtfri (bevisat i studier där man mätt upp hjärnans smärtcentra vid slaget) men bara om den genomförs bra :)

Nja.. glada och glada.. ditsläpade med våld och i något fall strypkoppel runt midjan som hunden lyfts upp i… aj aj smal vajer..
Jag kan förstå att hundarna förmodligen är ohanterade och att koppel-stång kan vara nödvändigt, men den bör ju hanteras lugnt och varsamt ändå.. De kunde blivit avlivade i ett mindre rum utan att se andra hundar bli plågade. Blodlukt lär de ju känna, hur mycket det nu stör ett rovdjur, men görs det rätt så lär de ju slippa den överväldigande lukten av stress och skräck (hormoner osv) som helt säkert fyller utrymmet de dras in i..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

marathos
2015-01-02 21:08
#8

Det är ingen nyhet att hundskinn är ett vanligt förekommande skinn i många skinnprodukter. Många tror att skinn bara är en biprodukt från djur som slaktas som mat. Så är det inte.  De hundar som  något sätt förlorar medvetandet innan de flås är de hundarna som har tur.  Hundar flås ofta levande, för att det är lättare att flå de då de fortfarande lever. Önskar att fler tog reda på hur skinnet som de använder har kommit till. Finns också en hel del skinnfria alternativ.

Naturligtvis blir det frågor om källor osv. Ibland blir det ganska tjatigt, eftersom det finns så mycket bevis. Det har t  o m visats i svensk tv hur det går till.   Det är en dokumentärfilmare (kommer tyvärr inte ihåg namnet just nu) som gjort en dokumentär under cover som visades i svensk tv.  Eftersom det är svensk tv så blir vissa bilder suddiga för att tittarna ska "skonas". Vad nu det ska vara bra för, borde vara bättre att folk förstår att det är så här det går till, det är så här sanningen är. En mycket stark  filmsekvens är när en schäfer blir fastbunden i en grind med halssnara, får ljumsken uppskuren för att sakta förblöda och samtidigt börjar flås. De skriken borde alla höra. Filmsekvensen finns ocensurerad på nätet, men svensk tv valde att sudda ut bilderna tyvärr,  men tog med en del av skriken.

En annan sekvens är när reporterna vill köpa skinn som är flått från en levande hund. No problems, efter en liten stund står han där med sitt nyflådda hundskinn från en hund som levde när den började flås.

Personligen tycker jag det blir extravidrigt eftersom jag brinner för hundar, men det spelar ju ingen roll egentligen vilket djur det är. Så ska inget djur behandlas.  Tyvärr är det så att så länge det finns efterfrågan kommer det att fortsätta. Som konsument kan man välja bort vissa varor som man inte hur eller var det kommer ifrån.  Vill verkligen råda alla att ta reda på mer fakta.  En sak som jag förundrar mig över, det är att många verkar tro att allt som PETA dokumenterat osv, bara skulle vara fake. Tänk till lite, det är klart att det inte är fake. Det är ju inte bara PETA som kommit fram till vissa slutsatser. De är inte felfria, men de gör väldigt stor nytta för djuren.

Var inte fega! Ta reda på fakta när det gäller hur djur behandlas! Blunda inte för att ni får mardrömmar, då är man en fegis. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Gör något istället för att bara fega ur!!

Om ni ska använda djur till mat, skinn osv, använd svenska produkter. Inte för att allt är tipptopp här, men det är åtminstone bättre och det är lättare att kolla källan till vad man använder.  Även om det är så att svenska produkter kan vara  dyrare, är det definitivt ett bättre alternativ, om man bryr sig om djuren. Tänk verkligen på det! Ta reda på fakta.

[Lollo 97]
2015-01-23 19:21
#9

Jag saknar ord 😢 Det var väldigt hemskt 😡

Upp till toppen
Annons: