Annons:
Etikettdjurskydd-i-andra-länder
Läst 3889 ggr
Tarotstollan
12/18/14, 8:39 PM

Fet man krossar åsneföl.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Magi-cat
12/18/14, 8:42 PM
#1

Vidrigt! 😡😢


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Lollo 97]
12/19/14, 11:21 AM
#2

stackars lilla åsna. 😢 Den mannen kanske borde ha tänkt efter lite innan han satte sig på åsnan. Blir så arg på människor som bara bryr sig om sig själva. Verkade i allafall som att denna mannen gjorde det, han ville bara se bra ut på bild känns det som. Hoppas att polisen talar med honom och att han får det straff han förtjänar.

marathos
1/2/15, 11:08 PM
#3

Ja, som vanligt önskar man att den sista idioten var född, men det lär nog aldrig ske. Kommer nya avkommor hela tiden, tyvärr och fy fan.

Tarotstollan
1/6/15, 12:36 AM
#4

Någon som vet hur det gått, om de har fångat honom än?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Persifone
1/7/15, 10:48 PM
#5

Jag vill också veta hur det gick, om de fick tag i honom!

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

papa-bear
1/22/15, 10:02 PM
#6

#3 idioternas moder är alltid gravid

Annons:
grumpy19
1/24/15, 10:43 AM
#7

Hemskt, men inte på något sätt värre än vad de flesta människor (icke-veganer) bidrar till på daglig basis. Det som hände åsnan kan inte ens jämföras med vad som dagligen händer korna, grisarna, kycklingarna, fiskarna… 

Mannen var också mycket troligtvis alkoholpåverkad, han förstod säkerligen inte vad hans handling skulle få för konsekvenser.

Medarbetare på vegan ifokus.

Wellcraft
1/24/15, 4:04 PM
#8

#7 Så du menar att det ingår i vardagen för våra produktionsdjur att någon sätter sig på dem? Eller att jägare dagligen går och sätter sig på ett vildsvin i skogen?
Eller syftar du på att våra produktionsdjur lider lika mycket som åsnan när denne blev krossad långsamt? Känns som det är läge för någon att läsa på lite.
Utveckla tack! Helst utan vegansk propaganda utan några som helst vettiga grunder.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

grumpy19
1/24/15, 8:48 PM
#9

#8 Självklart menar jag att det som åsnan genomled inte kan likställas med det lidande som vi orsakar kor, grisar, kycklingar och fiskar (eller vildsvin). Det är på sådana extremt olika nivåer vi talar om att det är tragiskt att människor som äter animalier ska beklaga sig över vad den här stackars åsnan utsattes för. 

Du vet att jag inte kan beskriva djurens situation utan att du ser det som "vegansk propaganda". 😃 Därför lägger jag ingen energi på det - det är ditt ansvar att informera dig själv och det finns gott om information på nätet. Bara genom en enkel sökning kan du få upp tusentals träffar. Eller så kan du fortsätta ha en aggressiv approach till allt vad djurrätt heter och leva i en verklighetsförvrängd värld där du och andra "djurvänliga" icke-veganer tillhör det "djurvänligaste" och mest informerade folket.

Medarbetare på vegan ifokus.

Cragan
1/24/15, 9:23 PM
#10

tur att inte alla är skenheliga iaf

VildaVittra
1/24/15, 9:30 PM
#11

#9 Du råkade nog skriva fel där. Vi djurvänner är ju verklighetsförankrade. Vet att det är lätt för många att syfta fel. 🙂 För vi som också är miljömedvetna jobbar ju emot extensiva monokulturer som orsakar miljarder med djurs död varje dag för att odla fram grödor, utan vi har ju förstått begrepp som kretslopp och permakultur. Vi särskiljer ju inte gulliga djur från insekterna, alla är lika viktiga för oss.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Denna kommentar har tagits bort.
VildaVittra
1/24/15, 11:21 PM
#13

#12 Och du tycker att en person som kväver, förgiftar och svälter ihjäl miljontals djur är att kalla djurvän. 

Jo, då den största massdöden av djur som orsakas av människor är just monokulturer, så är det i hög grad en viktig aspekt att diskutera. 

"Jag vet inte ens varför du tar upp det eftersom det inte är på grund av veganer som vegetabilier odlas på sådant sätt. "

Där kommer vi till just det jag tog upp, ska vi ha en hållbar produktion av mat så är det permakultur och kretslopp som man behöver förstå sig på, i båda begreppen är djurs medverkan ofrånkomlig. Vet man inte vad de begreppen innebär så förstår man inte varför det tas upp. Vet man heller inte hur jordfördelningen i jordbruk ser ut, kan man lätt tro att den odlade yta som finns nu som används direkt till människoföda, skulle kunna användas för att föda hela jordens befolkning veganskt. Vilket givetvis inte är sant. 

Du vet att det finns kurser i permakultur? Eller vill du kanske inte lära dig utan leva vidare i en tro?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
grumpy19
1/25/15, 12:56 AM
#14

#13 Nej det har jag aldrig sagt. En djurvän är någon som väljer att göra så humana val som möjligt, vilket inte inkluderar att själv föda upp och slakta djur "med gott samvete" (som du tycker är viktigt att personen har). Det är bara absurt att en sådan person skulle vilja titulera sig som djurvän. 

Ja, om då ändå Förenta Nationerna hade samma kunskaper och insikter som du… 😉Det är nog snarare du som håller fast vid din "tro".

Medarbetare på vegan ifokus.

VildaVittra
1/25/15, 1:19 AM
#15

#14 "En djurvän är någon som väljer att göra så humana val som möjligt"

Så då håller du med om att en vegan inte kan vara djurvän. Bra, då den livsstilen är så långt ifrån human som man kan komma. Jag orsakar ju flera miljoner färre döda djur per år än vilken vegan som helst. Skillnaden är att jag tar ansvar för de som dör för min fortlevnad, vilken vegan vågar stå för att jordarna dör för att de vill pynta sina kroppar med dessa "djur(o)vänliga" kläder?

FN och politiker är inte vetenskapsmän. Och ja, det vore underbart om de började lyssna på utbildat folk istället för att bry sig främst om pengar och deras möjlighet till omval. Något av det första du får lära dig under naturvetenskapliga utbildningar är att en vetenskaplig rapport till politiker max får vara en A4. Hur mycket tror du att det får plats där? 

När man tittar på en sådan komplex problematik som miljöpåverkan är, kan man inte stirra sig blind på en aspekt så som koldioxidutsläpp. För skulle vi inte ha naturgödsel att göda våra åkrar med, så står vi snart inför en global katastrof, så gödslet tillför jorden mat till nedbrytarna. 

Men om du inte tror mig, så kanske det är dags för lite allmänbildning från historian. För politikerna i England resonerade som du gör under andra världskriget, tror du det gick bra? Varför tror du att nästan varenda engelsman vet vad en död jord är?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

papa-bear
1/25/15, 10:56 AM
#16

med veganers inställning finns det områden på den här planeten där mänskligheten inte skall bo, eftersom den enda möjliga födan att leva på är de djur som håller till i de områdena, med permafrosten i jorden så att det är omöjligt att odla något, och ekonomiskt oförsvarbart att frakta vegetabiliskt föda till de områdena.

VildaVittra
1/25/15, 11:03 AM
#17

#16 Med vissa veganers inställning ska vi inte bo någonstans när vinden svept bort de oskyddade jordlagren och konstgödseln dödat allt levande i vattnet.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

grumpy19
1/25/15, 11:06 AM
#18

#15 Jaa, givetvis - veganer är ju de som orsakar djur mest skada av alla, hur kunde jag glömma? Istället för att gå till affären och köpa en säck potatis ska jag nog slakta alla mina små älsklingar, äta deras kött och göra kläder av deras skinn… ett mycket medvetet, djurvänligt val. 

Ja just det - jag glömde bort att det är uppenbart att du sitter på alla korrekta svar, givetvis vet inte FN vad de gör, så dum jag är! DU är ju den mest trovärdiga källan till information! 

FN:s rapport var lite längre än en sida, men du har väl givetvis inte ens sett den eftersom den inte instämmer med din tro. 

Men du har rätt, jag ska nog gå och skinnflå mina älsklingar och göra ett par snygga skinnbrallor av dem - det är ju tusen, eller miljontals, gånger djurvänligare än att köpa en akryltröja. Jo jag vet att du instämmer.

Medarbetare på vegan ifokus.

VildaVittra
1/25/15, 11:08 AM
#19

#18 Du har verkligen missat vad det går ut på. men som sagt, jag erbjuder mig att hjälpa dig att hitta en lämplig utbildning om du vill.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
VildaVittra
1/25/15, 11:29 AM
#21

#20 Jag slutar aldrig utbilda mig, oroa dig inte för det. 

Det är väldigt vad du försöker slå ifrån dig på mig, jag tar det som att du inser att det jag skriver faktiskt är vettigt och inte stämmer in på din livsåskådning. Det är mycket bättre att inte försöka gå på person om man vill försöka framföra sin åsikt. Men slå på du om du vill, det rinner av som vatten på en gås då det inte är något fel på varken min självbild eller självförtroende🙂.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Wellcraft
1/25/15, 3:10 PM
#24

#15 👍

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

VildaVittra
1/25/15, 5:52 PM
#25

#22 Nu får du hemskt gärna visa vart jag går på person.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Denna kommentar har tagits bort.
Persifone
1/25/15, 6:14 PM
#27

Håll er till trådens ämne, och vi vill inte se att någon är otrevlig!

/Persifone, Medarbetare.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
VildaVittra
1/25/15, 6:22 PM
#28

#27 Vore det inte bra att redigera bort angreppen mot mig också? Annars kommer ju folk bara att haka på. 🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

grumpy19
1/25/15, 6:52 PM
#29

#25 Det är väl uppenbart vad jag menar? Ditt fördummande av andra personer, särskilt de som inte instämmer med din tro. Du har ju ingen aning om vem jag är, min ålder och mina utbildningar. Ändå skriver du till mig att du ska hjälpa mig att hitta lämpliga utbildningar. 😃 Men men… vi alla vet ju att du aldrig skulle använda dig av fula argumentationstekniker. ;-) Det har vi ju aldrig sett i tidigare trådar. 

#27 Ok, jag respekterar det, ska sluta diskutera vidare. :-)

Medarbetare på vegan ifokus.

VildaVittra
1/25/15, 7:00 PM
#30

#29 Är det fel att erbjuda en annan människa hjälp när man ser att grundläggande kunskap om ekologi saknas? Det är inte att gå på person att göra det och du kan nog inte hitta ett enda personangrepp från min sida i en enda tråd på iFokus. Kunskap är nämligen inte angrepp, det är fakta. 

Du har ju heller ingen aning om vem jag är, hur gammal jag är (vad nu ålder har med saken att göra) eller exakt hur många universitetsutbildningar som jag faktiskt har. Ändå ansåg du dig kunna avgöra en hel del om min person, både privat och professionellt. Hurså?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

grumpy19
1/25/15, 7:31 PM
#31

#30 Du kanske missade inlägg #27? 🙂

Medarbetare på vegan ifokus.

VildaVittra
1/25/15, 7:40 PM
#32

#31 Och var var jag otrevlig? Nu får du faktiskt citera det du anser vara det i inlägg 30. Sedan har det ju uppenbart med trådens ämne att göra då dina angrepp mot mig får stå kvar. 

Varför svarar du aldrig på frågorna?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

veggie4every1
1/25/15, 7:47 PM
#33

Från detta inlägg och framåt kommer alla inlägg som inte handlar om ämnet att bli raderade eller redigerade utan förvarning.

Så från och med nu vänder vi ett nytt blad och håller oss till ämnet.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

taylor__lambert
1/30/15, 9:55 AM
#34

Tycker nog metros rubrik låter bättre än denna men men (låter lite för humor aktig enligt mig), hemskt att läsa oavsett!

Hoppas de hittar mannen, kanske kan ge honom samma upplevelse åsnan fick fast man låter honom överleva så kan han få ha den smärtan på sig resten av livet 😃

Nä men nått straff får han väl, hur det kommer att se ut vette katten då jag inte känner till mycket om Spaniens regler gällande djur som far illa, men med tanke på att de låter sina hundar gå runt lite hur dom vill så vet man ju inte hur de kommer agera.
Hoppas bara han får nått straff som han förtjänat!

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
vallhund
2/1/15, 5:25 PM
#35

#34 Spaniens djurskyddsregler är värda en egen tråd, om nu någon orkar dra igång en sådan.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Rafflan
2/8/15, 4:41 PM
#36

Krossade åsnan? skit snack…

Jag skulle vilja veta exakt vilka skador åsnan fick av övervikten som fick den att avlivas. Det enda jag kan komma på borde vara skador på skelett, tex ryggrad eller benen. Att den fick skador kan jag förstå, att den blev krossad/sprack är helt ologiskt…

redstaryena
2/8/15, 11:43 PM
#37

#36 vet inte vem som ägde åsnan men det verkade inte vara människor som brydde sig allt för mycket, minst sagt. Om den nu blev mosad, krossad eller "bara" fick skador på skelettet eller ryggraden, tror jag inte att ägarna eller nån annan ville/kunde lägga dom pengarna som det skulle kosta (om det ens varit möjligt) på att åtgärda ev skador. Tycker det är irrelevant ifall man vill kala det inträffade för att "krossa" eller nåt annat! Detta fanskap begår en motbjudande handling

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Rafflan
2/9/15, 2:22 AM
#38

#37 det är djurplågeri, men för att få icke djurmänniskor att fatta är det viktigt att använda rätt ord, annars kommer dem bara säga att man "överdriver"

Cahira
2/16/15, 5:46 AM
#39

Jag blir inte ens förvånad längre. :/ Vet inte vart detta hände för jag vill inte klicka på länken men jag häpnar seriöst inte längre för hur lite folkvett finns kvar i folk.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

eeriksson65
2/18/15, 10:01 AM
#40

Ush hur kan man bara göra så? :( man får bara inte… fem månader gammal…. fy skäms. :/ kan han nte tänka sig för?

❤️

Upp till toppen
Annons: