Annons:
Etiketthundar
Läst 2819 ggr
Lina Strindlund
2014-11-27 12:31

Kändisar med "Pugs" och andra ohälsosamma raser

Jag blir orolig när jag hör att folk ska skaffa hund av en ras som inte är hälsosam, och särskilr när det är kändisar som gör det. Därför vill jag ha er hjälp att påverka Zoella från youtube, att inte skaffa en Pug! (mops på svenska tror jag) Zoella heteer eg Zoe Sugg, och hon är en stor kändis på youtube, har 6 mijoner (!!) prenumeranter där, och nu ska hon skaffa en "Pug", vilket säkert påverkar hennes prenumeranter , de flesta unga tjejer. Så kolla in videon och KOMMENTERA, på engelska såklart, att det itne är en bra idé. Men var trevliga, för hon är en jättegullig tjej som är en ganska bra förebild,  hon lider av ångest också. Så var inte för hård mot henne. 

VIDEON:


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Annons:
Lina Strindlund
2014-11-27 12:33
#1

Hon har som ni ser redan 2 marsvin. Hon bor nu med sin pojkvän. De är jättegulliga, men reser mkt. så jag undrar hur de ska ha tid med alla djur… Men FRAMFÖRALLT tycker jag inte hon ska välja en ohälsosam ras. Om det itne är en omplacering, men det tror jag inte. Och hon kommer synas mkt med den på youtube, vilket som sagt kommer göra att vissa skaffar samma ras, det är jag rätt säker på. :P


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

javetinte
2014-11-27 12:50
#2

Visst har pewdiepie också två mopsar?

Lina Strindlund
2014-11-27 13:52
#3

Jaså ! det har jag inte sett :P Inte kul, man hör ju direkt hur dåligt mopsar andas, jag står itne ut vara i närheten av dem! :P


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

javetinte
2014-11-27 13:55
#4

Ja, de är jättesynd att de har blivit så populärt också att skaffa dom..

Går de inte att försöka avla på nåt annat vis på dom och lixom försöka ta bort dedär problemen? Haha jag kan inte så mycke om avel men de var bara en ide..

Lina Strindlund
2014-12-01 21:53
#5

jo det går säkert avla bort med tiden, men det finns ju så många andra raser så varför inte sluta avla på de ohälsosammaste? :) Det sparar ju flera individer lidande.


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

javetinte
2014-12-01 22:48
#6

Aa, men nu har väl dom skaffat en hund va? /:

Annons:
Lina Strindlund
2014-12-05 00:43
#7

ja :P 

Kolla in: "Vi som hatar kändisar mer Pugs!"

https://www.facebook.com/groups/424824671002687/?pnref=story

Min nya Facebook grupp. :D hehe


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

javetinte
2014-12-05 11:54
#8

Dock tycker jag de var lite hårda ord..
Jag skulle kunna tro att de är så att zoella och alfie inte ens vet om att mopsar är ohälsosamma. Då tror jag dom hade skaffat en annan hund. Så att hata människor som har dom utan att dom egentligen har en aning är lite strängt, men man kan gott tala om de för dom.(:

Lina Strindlund
2015-01-04 22:38
#9

sant. jag blev lite uppjagad. :/   vi tog bort gruppen, vi startade en ny grupp istället.

https://www.facebook.com/groups/pugsandbulldogs/


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

vallhund
2015-01-05 23:39
#10

#9 Vad har bullhundar med mopsar att göra? Fö är inte alla mopsar ohälsosamt avlade, lägger man ner tid o arbete för att hitta sunda mopsar så går det.

När något blir trendigt så vill man ha hund o helst idag, bäddar inte för långsiktig planering vad gäller livet med hund.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

javetinte
2015-01-09 19:02
#11

#10 precis. jag är inte så insatt i just mopsar, men kan de inte vara nåt sånt att de är kanske en lite större andel av dom som kan få problem? tänkte jämnförsvist med andra raser. men samtidigt kan ju andra raser också vara ohälsosamma och mopsar kan vara hälsosamma.. haha jag vet inte om nån fattar vad jag skrev nyss..

vallhund
2015-01-10 07:23
#12

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Lina Strindlund
2015-01-18 17:27
#13

jo säkert är det så, men såpass många är ohälsosamma så…. det var någon som skrev ett inlägg på zoellas eller hennes pojkväns youtube att det var synd att de skaffat den ohälsosamma varianten av mops. Så är det 2 grenar kanske? Som med labrador och golden typ?


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Annons:
Lina Strindlund
2015-01-18 17:35
#14

#12 Oj vad läskigt med smittor etc! Ska sprida den sidan vidare på facebook. :) Jag tänkte mest på de praktiska defekterna, tex. svårigheter att andas, inte direkt på de smittsamma sjukdomarna, som import av hundar från andra länder kan föra med sig. Något jag är så förbannad på också är det att vi inte har någon bra gränskontroll mot sjukdomar! Det är ju helt galet! Jag skulle gärna sätta både mig och min hund i karantän ett dygn eller så om vi skulle till ett annat land. jag menar hur ofta flyttar man hundar mellan länder? Det händer ju typ 1 ggr i deras liv och då kan man väl ställa det kravet. Och ta rejält med prover. Uuuusch snart törs man ju inte gå ut!! :P :(  Man kan ju smittas med  vadsomhelst! 

Och så såna piffiga tjejer som tar mad hunden på stan och party och pussar och klappar medan de fikar o lagar mat, osv, medan de alltid använder handsprit annars, men hunden är ju så söt, den är ju inte smutsig neeeeejdå, inte heller det gamla äckliga benet… (jag har en sån kompis…eller fd kompis snarare haha)


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

vallhund
2015-01-18 17:55
#15

Ursäkta, snarare 6 månaders karantän.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: