Annons:
Etikettdjurskydd
Läst 1310 ggr
[Emma--]
2014-08-27 18:40

Idmärkningsförslaget för katter ; politikers svar

Sitter och läser inför valet, och hittade till djurens rätt där dom hade ställt frågor till partierna.

Som många vet så var det ett förslag på att det skulle bli krav på idmärkning för katter, men det har inte blivit något av det än. 

Och många partier märker man fort inte har några större tankar inom sin djurpolitik men det svaret som jag blev mest irriterad över var moderaternas svar. 

"Dessa förslag är just nu under beredning i regeringen. Dock menar vi att ett förslag som att märka och registrera alla katter inte är genomförbart. Exempelvis är det svårt för en bonde som har katter som kommer och går på hans gård. Det är omöjligt för honom/henne att registrera alla dessa katter och hållas ansvarig för dem."

Nu var det ju bara ett exempel, men menar dom verkligen att för att det finns bönder som har en katthållning som innebär att det ska vara omöjligt att registrera och hållas ansvarig för alla katterna, så är inte lagen genomförbar?
Att dom använder det som ett exempel får mig verkligen att fundera över om dom tycker det här är en okej katthållning? 
Man har ju redan ansvar för sina katter, en idmärkning skulle bara kunna hjälpa till att bevisa vem som har ansvaret.

Nej nog tycker jag det var ett konstigt svar av moderaterna. Jag röstar nog grönt i år igen. Lätt ett av dom bästa partierna när det gäller djurpolitik. Alliansen är inte ett alternativ för mig ändå alls. 

http://www.djurensratt.se/riksdagsval2014

Annons:
Upp till toppen
Annons: