Annons:
Etikettjag-har-en-fråga
Läst 1085 ggr
ähnchen
6/11/14, 7:07 PM

Grisslakterier och EU bidrag -rykte eller sanning?

Jag befinner mig i Danmark för stunden och fick höra idag att grisslakterier i Danmark läggs ner och grisarna istället exporteras till Polen eftersom det är billigare att slakta de där. Dessutom ger det EU bidrag för exporten. Köttet från grisarna "exporteras" sedan tillbaka till Danmark, vilket återigen ger exportbidrag åt slakteriet i Polen.

Någon här som vet att det verkligen förhåller sig så? Sjukt om det verkligen är sant!

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

Annons:
Linnea
6/17/14, 11:09 AM
#1

Ingen aning men det skulle inte förvåna mig. Fisken som fiskas i nordatlanten skeppas till Kina för att rensas, sen skickas den tillbaka.. Danmark-Polen är en liten sträcka i jämförelse.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

ähnchen
6/17/14, 9:30 PM
#2

Nej, egentligen borde man inte bli förvånad… Ja, det där med fisken är inte klokt heller men det märker i alla fall fisken ingenting av. (Hoppas jag, visst är de döda när de fraktas?) 

I min enfald tror jag att när det gäller saker som diskuterats mycket som t.ex. djurtransporter borde man kunna bättre när man heter EU. Har fortfarande inte hunnit kolla upp fakta men snart är det ju långhelg. :)

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

Upp till toppen
Annons: