Annons:
Etikettlantbruksdjur
Läst 1872 ggr
Persifone
5/27/14, 8:46 AM

Föl misshandlades med påkar

Från Aftonbladet.

"…Djuren i Jönköpings stadspark är populära lokalkändisar.

Många barn vill komma dit och träffa dem.

Den nya favoriten hette Tindra, ett piggt, pyttelitet shetlandsföl som kom till världen för en vecka sedan.

Men i morse gjorde djurskötaren Mats Johanson en vidrig upptäckt.

Tindra låg medvetslös i hagen. Sönderslagen.

Mats Johanson såg genast spår efter inkräktare och intill Tindra hade någon eller några slängt ett par kraftiga störar som de uppenbarligen använts för att rådbråka det försvarslösa fölet med.

– Vi har hittat två kraftiga störar som man använt för misshandeln. Jag har också andra spår som jag har visat för polisen. De gör en teknisk undersökning idag, säger Mats Johansson till Jönköpings-Posten…"

Jag hoppas verkligen att de får fast de skyldiga!

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
nickiee
5/27/14, 8:56 AM
#1

fyyyy f*n för dom som gjort det . man ska göra samma sak med dom

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

[Trollbjörken]
5/27/14, 1:42 PM
#2

Fattar inte att det finns människor som kan göra såhär!

Men de har ju redan råkat ut för att lammen har blivit slagna med pålar, och ett hade fått bakbenet vridet ur led

Det JAG inte fattar är hur djurparken vågar ha djuren kvar när det har hänt flera gången

grumpy19
5/27/14, 3:15 PM
#3

Givetvis fruktansvärt hemskt. Dock inte förvånande, vi lever inte i ett samhälle där vi får lära oss att respektera icke-mänskliga djur, tvärtom, vi lär oss att djur finns till för att tjäna oss människor på olika vis. Det som fölet utsattes för var väl någon slags underhållning för de avtrubbade människorna runt om.

Medarbetare på vegan ifokus.

Crazy Cat
5/27/14, 8:31 PM
#4

Jag blir så himla upprörd när jag läser det här. Hur kan man göra något sådant!?!

#2 Fattar inte jag heller, om de inte stänger måste man i alla fall höja säkerheten!

Upp till toppen
Annons: