Annons:
Etikettallmänt
Läst 7558 ggr
IsaFalk
2/21/14, 9:33 AM

Jobb med djur?

Vill bland annat gärna jobba med att hjälpa och rädda diverse djur i framtiden. Men vad finns det för jobb? Förutom veterinär. Finns det något ''dog/animalrescue'' eller liknande här i Sverige? Inga arbeten som kräver flera års utbildning utan någon man kan jobba med där man hjälper o kämpar för djur? 

Vad vet ni om? Vad finns? Även sånt man kan starta själv (som att ta emot djur, rehabilitera och adoptera bort). Spelar ingen roll om det är heltidsjobb eller om det bara är ett extra jobb på helger. Brainstorma på!

Annons:
jossan84
2/21/14, 10:22 AM
#1

Jag är utbildad husdjursagronom (på SLU i Uppsala) och har läst specialkurser inom djurskydd. Finns även en kortare utbildning som heter Etologi & djurskydd på SLU i Skara :)

Det är ju inget specifikt jobb att vara agronom utan man kan jobba med enormt mkt olika saker som har med djur att göra. Utbildnigen är i första hand inriktat på lantbruksdjur dock.

Mapel
2/22/14, 9:41 PM
#2

Jag läser Etologi och djurskydd, vet dock inte om jag tycker det är en kortare utbildning, den är ju 3 år. Men det kanske är kort i jämförelse 😉

Men där kan man ju sikta in sig på bevarande! som just handlar om att hjläpa till att bevara hotade arter! Jag själv riktar in mig på Etolog och man kan även bli djurskyddsinspektör mm :)

jossan84
2/22/14, 10:42 PM
#3

#2 3 år är väl kort ;) Nu byggde jag visserligen på med en master i animal science, men 5 år blev det. Man kan även läsa en treårig variant och bli husdjursvetare.

Läser till biolog nu och även där man inrikta sig mot olika djurämnen.

vallhund
2/23/14, 1:08 AM
#4

Hund o kattstall finns det lite varstans i landet.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

bubbelbruden
2/25/14, 3:37 PM
#5