Annons:
Etikettdjurskydd
Läst 3187 ggr
Lena
1/12/14, 10:19 AM

Miljöpartiets Djurskyddspolitik!

Här kan ni läsa om Miljöpartiets Djurskyddspolitik:

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Forslag/Motioner/Djurskydd_H102MJ518/?text=true.

Har kontaktat de olika partierna i samband med den pågående namninsamlingen "Sluta avliva katter med mina skattepengar". Fick då svar från Miljöpartiet som även gav mig sin djurskyddspolitik.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Taxelina1
1/12/14, 2:20 PM
#1

Jag är mån om vart enda litet och stort djur. Men efter att jag läst detta så hoppas jag innerligt att dom inte är med och vinner valet. Det är ju rena djurrättsalliansen ideér.

Lite sunt förnuft saknade jag som vanligt.

Hälsning från en stor djurvänCool

indra-bus
1/12/14, 9:03 PM
#2

# Vad är de som inte e sunt förnuft?

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

carlas
1/12/14, 11:12 PM
#3

#1 Ja, du behöver utveckla tankegången för att ngn ska förstå.

Bortsett från dina politiska preferenser i övrigt, och oavsett dina synpunkter på Djurrättsalliansen,

vad är det i den djurskyddspolitik som uttrycks i länken du är missnöjd med?

Lena
1/16/14, 8:44 PM
#4

#1 Ja nu får du ta och förtydliga vad det är som du menar inte är bra med Miljöpartiets djurskyddspolitik.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Taxelina1
1/18/14, 2:00 PM
#5

Jag skulle svarat igår när jag såg det här men hade dåligt med batteri.

Ber om ursäkt faktiskt…

Bara ordet MP gör att jag går igång. Som ni säkert redan luskat ut så har jag absolut ingenting till övers för detta parti.

Hoppas jag inte förstörde tråden.

Om sajt värden vill kan hon/han plocka bort mitt inlägg och ni kan fortsätta diskutera  utan att jag lägger mej i :o(

Hälsning från en stor djurvänCool

[_hsleiufhbtv]
1/18/14, 3:02 PM
#6

#5 Jag tänker inte plocka bort ditt inlägg, men du får gärna utveckla dina åsikter och förtydliga varför du tycker som du gör.

Annons:
Taxelina1
1/18/14, 5:05 PM
#7

Förr röstade jag på MP. Tyckte dom hade ambitionerna att vilja göra ett bra jobb…tills jag såg deras språkrör stå på en trappa och predika samtidigt som 2-3 tjejer utklädda till höns skrek och grät att deras systrar var mördade. Dom hade gummihöns i händerna doppade i röd färg. Där gick gränsen och jag har aldrig och kommer aldrig mer rösta på dom. Dom står för mycket jag inte värderar, så är det bara. Ska kanske tillägga att jag är en står miljö och djurvän ändå😉

Enligt MP så slutar sverige utanför stadsgränsen. Vi som bor utanför den existerar inte. Alla ska till exempel åka kollektivt. Bra tanke, men vi som inte kan då? Varje gång det varit val har dom sagt att bilbränslet kommer chockhöjas för då kommer folk ställa sin bil och åka kollektivt ??? Men herregud, sverige kommer stanna. Bor man i tätbebyggt område är det i mina ögon självklart att man tar cykeln i stället för bil om man kan. Men ute på landsbygden går det inte i många fall. Men då får man i stället höra…men flytta då ! Vem ska då odla grödorna ni ska ha på tallriken? Joo, det tar man in utifrån.

Men det här blev lite OT från länken.

Men nu har jag förklarat varför jag tycker som jag gör. Deras och mina värderingar passar inte ihop och tur är väl det😉

Hälsning från en stor djurvänCool

Persifone
1/18/14, 5:37 PM
#8

#7 Nu är jag inte insatt i MP direkt. Men deras tanke är väl gratis och utökad kollektivtrafik? Som skulle bekostas av bland annat skattehöjning för fordon?

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

ähnchen
1/18/14, 5:44 PM
#9

Jag tycker det värsta med lagförslag är att de är så svårlästa. Eller så är det bara jag som inte fattar. Ska ta mig lite tid och gå igenom förslaget för att kunna uttala mig. 🙂

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

ähnchen
1/18/14, 9:16 PM
#10

Ahaa! Kom till slut till den mer lättlästa delen längre ner! 🙂 Mycket bra tänk tycker jag. Hur ser det ut hos andra partier? Någon som vet?

Utökad kollektivtrafik låter inte alls fel heller. Men det får vi nog lov att diskutera i ett annat forum tror jag. 😉

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

carlas
1/19/14, 2:48 AM
#11

#7 taxelina1, alltså det där med utklädda höns låter som en traumatisk upplevelse 😉Och kollektivtrafiken kan nog vara knölig, både här och där.

Men nu handlar det om djurskyddspolitik, se länk i #0. Kan du ta på dig sakglasögon och läsa om DEN? För där hittar du inget så dåligt, som varande djur- och miljövän, eller hur? Eller så diskuterar du vad som är bra resp dåligt. Det är ju inte fråga om hur vi ska rösta här, utan om att ta till sig och förhoppningsvis sprida goda idéer, gärna till ALLA partier, vad gäller djur och miljö.

carlas
1/19/14, 2:59 AM
#12

#10 ähnchen, blir nyfiken: "längre ned", det som är mer lättläst säger du - är det under "Sällskapsdjur", "Jakt", "Djuretisk konsumtion" eller vad? Bra tänk överlag tycker jag också iaf.

Hur ser djurskyddspolitiken ut i andra partier? Bra fråga!

På Hittekatter-iFokus kom uselt svar från Moderaterna så därigenom vet vi egentligen inte alls hur det ser ut med djurskyddspolitiken. Inga svar alls från övriga partier så vitt jag vet. Men väldigt värdefullt att fortsätta diskutera de olika ställningstagandena här på Djurskydd-iFokus! 👍

ähnchen
1/19/14, 9:54 AM
#13

#12 Ja, jag menar där rubrikerna börjar. Vid första försöket hade jag inte så mycket tid och fastnade i den långa raden med "Riksdagen tillkännager för regeringen som sin mening vad som anförs i motionen om…". Vid andra försöket bläddrade jag igenom allt först och upptäckte då att det inte fortsatte på samma sätt utan att det från och med "Inledning" är "vanlig" text med tydliga beskrivningar. Det är vad jag menar med lättläst. 🙂

Och ja, det vore väldigt intressant att få veta mer om de andra partiernas motsvarande politik!

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

Annons:
[Emma--]
1/19/14, 4:32 PM
#14

Minns inför förra valet då alla partierna fick svara på några frågor och då blev det snabbt tydligt att miljöpartiet verkade fundera mest på det. Tycker helt klart deras djurpolitik verkar bäst än så länge. Och att man åtminstone ska rösta rött om man utgår från djurpolitiken.

Upp till toppen
Annons: