Annons:
Etikettdjurskydd-i-andra-länder
Läst 4979 ggr
zezagena
11/23/13, 4:10 PM

Bojkotta angora/ull från Kina

Klart det är fattiga som tar ett sånt jobb men hur f-n kan man orka plåga djur dagarna i ända o behålla förståndet även om det mättar familjen.. Illamående

Skriv på o bojkotta! köp inte garn/ull, kläder /jackor/stumpor o annat skit "made in Kina"! Kämpar

Varning för starka bilder! /Persifone, Medarbetare på djurskydd.

http://www.tv2.no/nyheter/brutal-sannhet-bak-angorapelsen-avsloeres-i-ny-sjokkvideo-4160488.html

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=PtAFHyXS31M

protestlista-

http://www.thepetitionsite.com/215/579/302/tell-ralph-lauren-to-stop-using-angora-rabbit-fur/

Annons:
Persifone
11/23/13, 4:40 PM
#1

Jag la till en varning, usch vad hemskt! Har en kaninpojke här hemma som liknar angoran, det gör verkligen ont i hjärtat 💔

Har skrivit på!

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

vallhund
11/24/13, 11:52 AM
#2

Jag stödjer ingenting som har med PETA att göra.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

grumpy19
11/24/13, 1:36 PM
#3

Det finns inget land i denna värld som *inte* torterar och dödar djur. Varför ska man just bojkotta produkter från Kina? Och det är *inte* bara djurprodukter från Kina som man ska undvika om man tycker att det är fel att utsätta djur för onödigt lidande och död. *Alla* djurprodukter, oavsett vart ifrån de kommer, orsakar djur onödigt lidande och en för tidig och mycket plågsam död. Vad kan man förvänta sig när vi föder upp och dödar hundratals miljarder djur varje år som vi ska göra produkter av? Det är, har alltid varit och kommer alltid vara en mycket våldsam process att göra produkter av levande, kännande individer. Och människorna som *direkt* utsätter djur för tortyr och slakt *är* skadade psykiskt (hur kan man *inte* bli avtrubbad och skadad om man ska plåga och döda andra kännande varelser som sitt jobb?).

Medarbetare på vegan ifokus.

VildaVittra
11/24/13, 6:53 PM
#4

#3 Det gör alltså ont när hårstrån växer på djur?

Sen är slakt inte plågsamt för djuret när det är rätt utförd.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

zezagena
11/24/13, 8:41 PM
#5

#3 visst är det så att djurplågeri i form av produktion o jakt finns mer el mindre i alla länder men man ( jag), måste börja nånstans-

Kina + företag/produktion gett mej såna negativa vibbar länge nog ( de är säkert bra o bättre än oss på nåt annat), men inte fabriker/företag o arbetare som utnyttjas (ex kollektivavtal)! o abs inte djur ( djurlagar existerar icke) ? riktlinjer/inställning/lagar.  Tänk ex på björnarna de tömmer på galla levande i en bur så liten så den inte kan röra sej 1 cm ens o alla kineser som efterfrågar noshörninghorn för potensen o inte gör det saken bättre att de har hund o kattkött ( som varken föds upp el lever ett knutta värdigt liv  tills slakt), på menyn o så levande fågelfoster.. Snopen

grumpy19
11/25/13, 12:03 AM
#6

#4 Slakt kan aldrig någonsin bli humant. Det är bara en myt som endast speciesister går på. Men *om* det skulle kunna göras humant -- varför ska det anses vara okej? Det är det inte. Vi accepterar inte den tanken när det kommer till människor, varför göra det när det kommer till andra kännande och upplevande individer?

#5 Bara för att Kina gett dig negativa vibbar så betyder inte det att Kina är värre än något annat land. Det är *inte* värre för djuren i Kina än vad det är *här*. Det hjälper *inte* djuren att peka ut ett särskilt land och beskylla det för djurplågeri. Vi är inte bättre här. Vi må ha djurskyddslagar, men finns de verkligen till för djuren? Earthlings visar hur det ser ut inom djurfabriker i länder som har djurskyddslagar. Djuren torteras intensivt och dödas i massiv skala -- helt lagligt. Det är inte olagligt att skada, tortera och döda djur i länder med djurskyddslagar.
Att tömma björnar på galla, att äta hundar och katter och att äta levande fågelfoster är hemskt. Men det är precis lika hemskt att äta kor, grisar, hönor och fiskar, och att äta ägg eller dricka komjölksprodukter. Djuren som finns i Sverige tvingas också leva på extrema ytor (där de är i princip fixerade). *Alla* djurprodukter innebär att djur orsakas onödigt lidande och död.
Istället för att börja med att peka ut andra länder (och folkslag) som värre än sitt eget land (och ras) -- prova med att rannsaka dig själv. Vad bidrar just du till? Vad är det just du finansierar? Det viktigaste man kan göra är att börja med sig själv. Och varför skulle man inte börja där?

Medarbetare på vegan ifokus.

Annons:
VildaVittra
11/25/13, 12:12 AM
#7

#6 Du har alltså aldrig bevittnat slakt, vilket jag har då jag utför den själv. Undrar då vem det är som gått på saker här, inte är det jag i alla fall. ;)

Varför? För jag vill leva? Och då krävs det näring, något jag inte får tillräckligt av i den vegetariska delen. Det är inte mer fel än att vargen tar ett rådjur eller att valen käkar krill. Det är helt enkelt så naturen är uppbyggd. Eller tror du djuren inte känner något när de blir uppätna levande av ett annat vilt djur?

Vilka djurarter är det som är fixerade i Sverige? 

" *Alla* djurprodukter innebär att djur orsakas onödigt lidande och död."

Återigen, dör djuren eller gör det ont när hår växer?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

zezagena
11/25/13, 12:15 PM
#8

#6 du har rätt i mkt. Rannsakar mej själv gör jag dagl och fuskar tyvärr ofta. Är ex dock vegetarian och köper närodlat i möjligast mån

Det finns ju ändå grader av" tortyr", industrialiseringen av djur är oacceptabel även här men ibland blir det övermäktigt allt man ska tänka på så enklare titta på nåt smått ( i taget) ex angorapälsproduktionen, vet de inte vad en sax äri Kina?! Inte fabian finns det nån angorakaninproducent som rycker bort pälsen av ett fast o utspänt djur i Norden (?)

#7 Visst tror jag ( om du medveten o kostintress), kan du klara dej på vegetarisk föda, många skulle dessutom må o leva bättre så el åtminstone dra ner på köttet 😉

FIxerade/fastspända tror jag gris-suggor är bla

VildaVittra
11/25/13, 12:24 PM
#9

#8 Jag tror inte, jag vet att jag inte klarar mig på den trots högskolestudier i ämnet.

Fixering av gris är förbjudet i Sverige. Så frågan kvarstår. Vilka djur får fixeras i Sverige?

Tredje gången gillt?: Återigen, dör djuren eller gör det ont när hår växer?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

zezagena
11/25/13, 12:31 PM
#10

#9 pröva vetja 😉 Hur menar du med håret? önskar hellre rasen dog ut än att utnyttjas så av mänskor. Undrar hur de gör med alpackorna..

VildaVittra
11/25/13, 12:42 PM
#11

#10 Tänk logiskt nu. Om jag skriver att jag vet att jag inte klarar mig på vegetabilier, tyder det då inte på att jag faktiskt prövat?

Jag ser att du har en kanin, så du stödjer ju tydligen sällskapskaninshållning. Du skrev att all produktion är "av ondo", men gör det verkligen ont för ullproduktionsdjur att bli klippta?

Alpackor har ett mycket högre livvärde än det man skulle kunna få ut i köttpris. 

Och hur var det nu med dom där fixerade djuren du påstod att de fanns i Sverige? Eller var det bara något du hört av någon som hört av någon som hört av någon som en gång läste en lantbrukstidning på 50-talet?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

zezagena
11/25/13, 2:01 PM
#12

Oups, du tar i hörru 😉 jag tänker "öppet"  klart du vet själv bäst,  det gör man ju alltid ( jag har ingen aning om vad du tål el ev är allergisk emot) . Bra att du prövat, det dör man ju sällan av 😃Har heller inte påstått att all produktion är av ondo alls, gynnar/stödjer gärna o hjärtligt  eko-produktion helst närliggande

VildaVittra
11/25/13, 2:19 PM
#13

#12 Sorry missade att det var en annan som skrivit just det. Jag jobbar aktivt för att förbättra situationen för de djur vi gagnar, då blir man lätt trött på totalt felaktiga påståenden, som vilka leder till att folk slår dövörat till när pålästa och kunniga sedan försöker sprida korrekt information. Vi hamnar under kategorin "Petadårar" (inte vad jag tycker, men en beskrivning av hur gemene man ser på felaktig-information-spridarna) vi också, fastän det är enormt långt ifrån sanningen.

Dock är det vansinnigt tröttsamt att konstant höra att man "ska prova" eller "då är du inte så kunnig inom kost" osv när man förmodligen vet mer än de som skriver just detta.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
veggie4every1
11/25/13, 11:29 PM
#14

Jag håller med grumpy19. Alla länder är skyldiga till dödande och utnyttjande av djur. Stoppa djurutnyttjandet och dödandet med att du själv slutar stödja det⏰

"If not you, then who? If not now, then when?"/ Hillel

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Whippetgerbilen
11/28/13, 3:24 PM
#15

#6 Men vi har ju djurrättslagar, det har inte Kina! Och jag kan hålla med om att det är många länder som också gör såhär! Men i den här tråden handlar det just om angorakaninerna i Kina.

Dogs is my world ♥

veggie4every1
12/1/13, 8:12 PM
#17

#15 Nej, vi har inga djurrättslagar. Vi har djurskyddslagar.

Det är en väldig skillnad på djurrätt och djurskydd.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Whippetgerbilen
12/2/13, 9:15 PM
#18

#17 jag vet men jag blandade ihop dom, men om någon plågar djur på det här sättet så får hen i alla fall ett straff, det var så jag menade.

Detta sätt är inte okej, att slita av skinnet från ett hjälplöst djur, helt fruktansvärt:(

Dogs is my world ♥

vallhund
12/4/13, 9:37 PM
#19

#18

Var hittar du uppgifter att kaninerna flåtts levande?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Whippetgerbilen
12/5/13, 4:57 PM
#20

#19 läste det i en annan tråd om detta

Dogs is my world ♥

Annons:
Eine
12/6/13, 11:55 PM
#21

#20 Kaninerna blir pälsryckta,man rycker pälsen av dem,de flås inte. Vidrigt gjort i vilket fall.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

vallhund
12/7/13, 2:07 AM
#22

#21

Ja verkligheten räcker o blir över. Överdrifter o hittepå är bara kontraproduktivt.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

zezagena
12/7/13, 4:26 PM
#23

Köp rätt o bättre om ni möjl

http://ekokladbutiker.se/

Lina Strindlund
12/12/13, 11:49 PM
#24

Jag valde att inte köpa en tröja fast den var helt underbart fin o mysig, eftersom den innehöll 10 % ulll och  5% angora, man litar ju itne på expediten som säger att det är schysst material, de bryr sig ju knappast….  

istället blev det ett par fina thermo tights i polyester! :D (visst är det inte från djur?)


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

VildaVittra
12/12/13, 11:59 PM
#25

#24 Polyester tillverkas av olja, vilket jag antar att jag inte behöver berätta vad det gör mot växt och djurlivet, både där den pumpas upp samt där den raffineras. 

Så hur man än vänder sig som slutkonsument, så har du ändan bak. Oftast.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Eine
12/13/13, 3:23 PM
#26

#24 Bra tänkt

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Whippetgerbilen
12/13/13, 5:38 PM
#27

#22 Men jag har inte hittat på, utan jag läste det i en annan tråd och där var det en som skrev att dom slet av skinnet, så jag har inte överdrivit eller hittat på. Jag vill helt enkelt inte kolla på dom hemska filmerna, så då vet jag ju inte hur de gör.

Dogs is my world ♥

Annons:
Persifone
12/13/13, 7:39 PM
#28

#27 De kan ha menat i pälsindustrin i vissa länder så skinnar de djuren medan de lever och lägger dem sedan på hög och låter dem dö.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Lina Strindlund
1/24/14, 12:38 AM
#29

Ojdå, olja :P tur jag köper kläder så sällan!  typ 1 ggr / år 

Jag fick fleece sockar i julklapp :D


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Upp till toppen
Annons: