Annons:
Etikettlantbruksdjur
Läst 2000 ggr
Persifone
2013-11-13 22:49

Torterade ankor blir mat på lyxkrog

VARNING FÖR STARKA BILDER!

Länk till artikel och filmklipp

"Ankorna pressas in i minimala burar, lever i sin egen avföring och är fulla med sår. Sen köper stjärnkocken Gordon Ramsay djuren – och serverar dem på sina lyxrestauranger.

– Detta är något av det värsta vi sett, säger Justin Kerswell på djurrättsorganisationen Viva…"

Om någon inte redan visste hur fruktansvärt vissa djur har det. Larm efter larm slås, men några månader senare är det bortglömt och folk fortsätter mumsa gåslever från samma leverantörer. Tragiskt men sant.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
luckydragonriderkin
2013-11-13 22:56
#1

JAG BLIR SÅ JKLA ARG NÄR JAG SER SÅNT!!! HUR FN KAN EN MÄNNISKA BARA PLOCKA UPP EN ANKA SÅDÄR OCH STOPPA NER EN FAKIN SLANG OCH BARA USCH!! JVLA HJÄRTLÖSA MÄNNISKOR! VARFÖR KAN FOLK INTE FATTA ATT DJUR HAR KÄNSLOR, RÄTT TILL ATT LEVA!!!!!! BWAHH…. djur borde ha exakt samma rättigheter som människor.

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

[lucke]
2013-11-14 06:55
#2

🤮😕

[_hsleiufhbtv]
2013-11-14 07:03
#3

Foie Gras är verkligen något av det hemskaste jag vet.

vallhund
2013-11-15 03:19
#4

Ankleverpastej är en riktigt god delikatess. Har inte ätit det sen jag fick reda på hur djuren behandlades.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

luckydragonriderkin
2013-11-15 08:11
#5

#4 samma här……

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

zezagena
2013-11-23 16:20
#6

Fy fan! i Sverige är det ju inte tillåtet föda upp såhär men att sälja det på restaurang gån går fint, blääää!! kommer aldrig sätta i mej nåt sånt!

Annons:
Upp till toppen
Annons: