Annons:
Etikettdjurparker-cirkus
Läst 2899 ggr
[Emma--]
10/17/13, 5:29 PM

Cirkus scott slutar med vilda djur

Blev så glad när jag läste detta : 

https://hd.se/blogg/djurbladet/2013/10/15/cirkus-scott-ger-fan-i-djuren/

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/kritiserade-cirkus-scott-slutar-med-elefanter_8619368.svd

Visste inte om jag skulle skriva (DR) i rubriken eller ej`? Är väl både djurskydd och djurrätt.

Annons:
ähnchen
10/18/13, 8:22 PM
#1

Bra! Alltid bra att någon vågar föregå med gott exempel! Det ger hopp. 🙂

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

[Emma--]
10/18/13, 8:24 PM
#2

Verkligen :)

Persifone
10/20/13, 11:36 PM
#3

Blev jätteglad när jag läste det här!

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Lina Strindlund
10/22/13, 6:46 PM
#4

JA äntligen! Hoppas de andra följer raskt efter nu då! 😜 glada clowner och inga ledsna djur.


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

rumpenstiltzkin
10/23/13, 10:06 AM
#5

vad händer med dom djuren nu då?

indra-bus
10/23/13, 1:28 PM
#6

Tror inte att de är för att föregå med gott exempel, utan att de har blivit för mycket debatt om vilda djur på cirkus o där med för mycket dålig publicitet. 

Men ännu en vinst för djurättarna men framförallt DJUREN..

🙂

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Annons:
[ludden]
10/23/13, 5:50 PM
#7

#5 Inget, cirkusen äger inga djur utan alla artister tas in på kontrakt.

Kommer folk nu som ville få bort djur från cirkus gå och stötta Cirkus Scott. Upp till bevis nu att visa att man vill stödja en cirkus som inte har vilda djur annars lär dom fundera om det var rätt att sluta med vilda djur.

Persifone
10/23/13, 5:57 PM
#8

#7 Jag läste samtidigt som detta att det är på gång en lag mot att använda djur på cirkus så att Cirkus Scott ändå behövde sluta förr eller senare.

Någon mer som hört något om detta?

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

[_hsleiufhbtv]
10/26/13, 12:30 PM
#9

Varför Scott valde att sluta med dessa djuren misstänks vara pga alla påtryckningar. Hela deras facebooksida svämmade över av kommentarer från djurvänner Sverige över. Från början var det bara jag och några få andra som kommenterade aktivt om djurens verklighet, men det blev större och större och till sist kunde Scott inte längre ha kontroll över hatkommentarerna och blockeringarna av dessa djurvänner. Utöver det var det påtryckningar överallt, djurrättsorganisationer uppmanade folk att maila och ringa Scott för att vädja dessa att sluta med vilda djur. Strax därefter uppmärksammades allt i media, och till sist kom det fram att Scotts anställde elefanttränare tidigare varit anklagad för djurmisshandel. Efter det kom ytterligare ett nedslag för Scott, djurrättsalliansen fick flera av deras samarbetspartners att sluta samarbeta med Scott.

Efter att Scott gått ut med att dom slutade med vilda djur följde cirkus Skratt på och slutade med vilda djur även dom!

#7 Nej jag kommer inte stödja Scott alls sålänge det finns djur kvar på deras cirkus över huvud taget :)

#8 Ja det är en del påtryckningar om en sådan lag. Tror jbv jobbar på det just nu. Ska maila dom och fråga imorgon när jag ska fixa lite djurrättsarbete.

[ludden]
10/26/13, 3:20 PM
#10

#9 Då tycker jag Cirkus Scott ska sluta turnera här i Sverige och satsa på utomlands där man får ha vilda djur och satsa mer på det. Varför skall dom sluta med vilda djur när folk vill ha bort vilda djur men ändå inte väljer att gå och stödja dom. Skulle cirkusar bli helt djurfria kommer ni stötta dom ekonomiskt med den publiktapp dom kommer få?

inthegame
10/26/13, 5:02 PM
#11

#0 Blev också superglad!:)

MVH: En djurälskande ClaraSol 
54 liter sällskap      10 Liter körsbärsräkor
25 liter Kampfisk    2 Sibiriska dvärghamstrar<3

 

majvi
10/26/13, 6:35 PM
#12

Det var på tiden att de slutar med vilda djur.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

[erikam]
11/8/13, 12:05 PM
#13

Ja det var väl på tiden det. Bra!

Annons:
Upp till toppen
Annons: