Annons:
Etikettvilda-djur
Läst 4703 ggr
Persifone
10/13/13, 4:21 PM

Dödade hungrig räv

Från aftonbladet

"Ingrid, 75, dödade räven med sina bara händer

Räddade sina hönor

Räven smög sig in i hönsgården för att knipa sig en höna.

Men det satte Ingrid, 75, stopp för.

– Jag tog tag i honom, slungade honom runt två varv och drämde honom i stentrappan."

Är detta något att hylla?

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
Fridaaaa
10/13/13, 4:23 PM
#1

Verkligen inget att hylla, sinnessjukt att tanten ens kom på att göra det. Nej usch!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[dynamitella]
10/13/13, 4:23 PM
#2

Nej, jag rynkade ögonbrynen åt detta påhitt.

Jag förstår ju att hon inte vill att hönsen ska bli käk eller katterna skadade, men vad gör man då? Jo, man släpper inte ut katterna, och man räv-säkrar hönsens hägn.

Jag skulle då inte förmå mig att döda en räv bara för att den var hungrig.

linn8
10/13/13, 4:23 PM
#3

Usch, hon kunde väl bara schssa bort den.

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Persifone
10/13/13, 4:24 PM
#4

Håller med er alla! Och hon blir nära på helgonförklarad i tidningen…

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Taxelina1
10/13/13, 4:25 PM
#5

Jösses…vilken tant. Där skulle en väsk ryckare testa🤪

Hälsning från en stor djurvänCool

Anonym
Anonym
10/13/13, 4:25 PM
#6

''Jag hörde ett rävskrik, det är svårt att förklara hur det låter'' 

Jag tror det låter ''RING DING DING DING DING DING GERING DING DING DING DING DING''

Annons:
Taxelina1
10/13/13, 4:27 PM
#7

#6 Jo, jag förstår att det finns mycket okunnigt i ditt inlägg.

Hälsning från en stor djurvänCool

[dynamitella]
10/13/13, 4:29 PM
#8

#7

Anonym (smidigt nog) hänvisade till en löjlig låt som cirkulerar.

CatchFatch
10/13/13, 4:30 PM
#9

Alltså.. Kärring!!
Hon kunde ju gett den något annat eller bara skrämma ivägen den!!

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

Cragan
10/13/13, 7:28 PM
#10

#2 lättare sagt än gjort att rävsäkra ett höns hägn finns en hel del hönsägare som blivit av med sina höns efter att räven bitit sig igenom väggar i hönshus.   o alla vill ju inte ha sina djur i betong bunkrar utan vill att dom ska kunna leva så naturligt som möjligt förutom trycket från rovdjur det vet jag inte många som vill ha på sina djur

Persifone
10/13/13, 7:43 PM
#11

#6 Hahahaha XD

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

veggie4every1
10/13/13, 8:31 PM
#12

Ganska ironiskt också eftersom hon själv har hönorna för att utnyttja och döda/äta. Men då ser hon väl inget fel med det förstås, när hon själv hugger huvudet av hönorna.

Så snedvridet…

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

magyarisch
10/13/13, 9:37 PM
#13

veggie4every1: Det brukar oftast vara så, det är okej så länge de själv föder upp för att låta hönorna klämma ut så pass mycket ägg som möjligt innan de dödas/slaktas för att bli mat. Men gud nåde om något djur ska äta.

“Köttet från slaktade djur i en människas kropp kommer att orsaka hennes egen grav. I sanning säger jag eder, den som dödar, dödar sig själv, och den som äter köttet från slaktade djur äter döden förkroppsligad.” (Essenska Fredsevangeliet)- Jesus Kristus

Annons:
HellviHumle
10/14/13, 11:59 PM
#14

Ingen som anmält tanten till lst? Tror inte att man får lov att döda rävar så. 

HH

vallhund
10/15/13, 3:38 AM
#15

Vadå skrämma? Den kommer tbx.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

HellviHumle
10/15/13, 8:12 AM
#16

Ja, så är det. Oftast handlar det om ungrävar som inte lärt sig ännu. Man kan skrämma bort dem åtskilliga gånger, utan att det hjälper mer än för stunden.

HH

CatchFatch
10/15/13, 2:30 PM
#17

Ja men Jag personligen tycker att det är bättre att skrämma än att döda!

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

redan
10/15/13, 6:23 PM
#18

Visst, det var kanske inte det bästa sättet att göra det på men jag tror nog mer att hon bara agerade och inte planerade det.

Visst, det var inte en "bra" artikel, men de är trots allt bara journalister.

Men att folk nu sitter på olika ställen på internet och spyr galla över den gamla damen, är i mina ögon lika fel som hela denna historia.

Och, jag tar för givet att alla som tycker att tanten agerat fel, själva har haft djur som nästan blivit dödade av rovdjur… Det är en känsla svår att beskriva, men vi kan väll säga att det bla är panik med i bilden.

Silvestris
10/15/13, 7:38 PM
#19

Ja, får man tag i rävens svans borde man lika gärna kunna hiva ut den ur hönshuset som att slå ihjäl den…

#18

Ja, jag har sett en rovfågel slå ner mot gammelkatten. Inte så mycket att göra annat än att hålla tummarna och katten kom undan utan en skråma.

Bilar har katten dock tagit bra mycket mer stryk av. Jag ger mig inte ut för att ge bilförarna på pälsen bara för det.

HellviHumle
10/15/13, 10:42 PM
#20

Jag har skjutit några rävar som varit efter hönsen, när de gått i burar.

HH

Annons:
Persifone
10/16/13, 12:59 AM
#21

#19 +1

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

vallhund
10/16/13, 1:11 AM
#22

När jag såg räven baxa iväg med ett ordentligt grepp om en av mina gäss halsar så släppte jag ut min ung BC o sa ta räven, hunden var borta i någon timme o kom hem alldeles jordig o trött, efter det syntes aldrig räven till igen. Månne ända BCn som agerat grythund?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

redan
10/16/13, 2:20 AM
#23

#19 Jag misstänkte att bil-jämförelsen skulle komma upp ; )

Men ok, den dagen då en bil smyger in på en tomt med avsikt att jaga och döda något tamdjur, så kommer den "bilen" antagligen att få rejält på pälsen och jag tror ingen skulle ha något emot den att den skulle få på pälsen för det. Tror tom att alla skulle hylla någon som klarade av den bedriften, att försvara tamdjur mot "ondskefulla" bilar. ; )

Det går inte att jämföra bilar och bilregler, med djur och djurregler.

Silvestris
10/16/13, 8:10 AM
#24

#23 Nej, bilförare bör ju beläggas med betydligt större ansvar för vad de ställer till med än vilda djur eftersom vi talar om människor som ska vara kapabla till att både anpassa hastighet efter omständigheterna och stanna och ta hand om tamdjur de kör på (hur många bryr sig att ta hand om en trafikskadad katt). Vilda djur jagar för att överleva.

[Forest]
10/16/13, 8:49 AM
#25

Jag fick ha mina höns i fred ändå hade vi en rävlya på gårdens mark . Nu var det säkert rikt på mycket annat så som möss,råttor,fåglar och grodor. Vi hade 4 katter som våra och 50 meter bort både 3 katter till i stallet. 

Jag hade stängselnät runt om även under nergrävt, jag hade även elstängsel med 3 trådar. Dom stängdes in varje natt den delen var betong del till 150 resten var det plank den sista biten. Jag tycker jag gjorde det så säkert som det gick ändå och hönsen klara sig, hade sen även 3 kaniner i samma gård även dom levde i många år :) 

Jag gillar inte det tanten gjorde men så tycker jag att rävar ofta håller rent från mycket annat och är otroligt vackra djur.

Silvestris
10/16/13, 9:27 AM
#26

#25

I min hemby finns gott om räv också, men hönsägarna har inga problem med räv i hönshusen. Många av dem har hönsen lösa på gården under dagtid men på kvällen och natten stängs de in. Vissa verkar få det att funka.

[Forest]
10/16/13, 9:37 AM
#27

26, Hönsen och ena kaninen gick lös ute med när jag var ute o pyssla i trådgården, dom kom när man ropa på dom så det var ganska smidigt att ha dom lösa. :)

Annons:
vallhund
10/16/13, 10:05 AM
#28

Räven som tog min gås kom i fullt dagsljus o var inte skabbig, laggårdskatter hade vi gått om som höll rent från det mesta, inklusive mink.

Vi var ganska unika på bygden som inte behövde ha tak på hönsgården o som kunde ha ankor/gäss/höns lösa utanför hönsgården eftersom vi hade en fiskgjuse som hade oss inom sitt revir så vi slapp angrepp av t ex duvhök.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Winrey
10/20/13, 1:52 AM
#29

#23 att en bilförare skulle få skit om den avsiktligt kommer och ska köra ihjäl ens djur är för att människor behöver inte jaga för att få mat dom kan gå till affären. Om en människa kommer och gör så är det endast för nöjet att döda. Ett rovdjur kommer bara för att dom är hungriga, dom följer sina instinkter. Dom gör det inte för att vara elaka och nöjet att döda utan för att överleva. Ett djurs hjärna och en människans tänker inte ett dugg likadant. Ska man straffa ett rovdjur för att den beter sig som den ska?

May the spirit of the wolf guide me in life.

redan
10/20/13, 8:55 AM
#30

Tama hundar och katter med mätta magar jagar vilt om de kan. Vargar kan döda fler boskap än den kan äta. Instinkt ja eller nått åt det hållet, för att de är hungriga nja inte alltid….

människor jagade en gång i tiden, är den "instinkten" helt bortavlad?

visst rovdjur dödar för att få mat, men enligt svensk lag är det bara tillåtet för vilda djur. De tama får nöja sig med "burkmat" annars är det ett brott och kanske tom klassas som djurplågeri….

Silvestris
10/20/13, 10:07 AM
#31

#30

Att vargen dödar mer än den äter (eller för all del räven eller minken i hönshuset) beror på att människan har skapat en onaturlig situation för djuren. Vi har avlat fram tex. får som snarare håller ihop än skingrar sig vid ett rovdjursangrepp och även om de skulle vilja skingra sig kan de inte eftersom de har staket runt omkring sig. Normalt sett skulle tex. vargen sikta in sig på en individ och skilja den från sin flock och när bytet är fällt så är det vargen och bytet. I en inhängnad med djur som håller ihop omges vargen fortfarande av bytesdjur vilket slår igång jaktinstinkten igen. De flesta rovdjur funkar på det sättet, det är så de är kopplade eftersom mat är det mest grundläggande för överlevnad.

Vi får nog ta och skylla oss själva för att vi sätter oss själva, våra tamdjur och vilda rovdjur i den situationen.

molam
10/21/13, 11:57 AM
#32

Varför inte bara kasta ut en eller ett par köttbitar? Det är väl lag på att man inte får döda rävar, minkar, illrar jaa vad det nu kan vara om dom är frisk? Eller har jag helt fel?

Jag skulle aldrig Kunna ens ta ihjäl en räv med skabb, hade den varit sjuk hade jag isf kontaktat polis eller nått, men döda en djur bara för att det var hungrigt Tanten ska ju in bakom galler… Det är min åsikt ''/

Stackars lilla räv hoppas att den inte hade ungar i skogen 😢

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Silvestris
10/21/13, 12:20 PM
#33

#32

Friska rävar får jagas, men att slå ihjäl dem är inte en godkänd avlivningsmetod. Dock lär väl tanten komma undan med §28.

molam
10/21/13, 12:41 PM
#34

#33 Att dom får jagas vet jag, men bara under jakt säsong eller? Jag avskyr allt som har med jakt/dödande av djur att göra har inte så stor koll.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
vallhund
10/21/13, 12:58 PM
#35

#34 Man får alltid försvara sina tamdjur o sin egendom, även mot t ex varg. Oavsett årstid.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

molam
10/21/13, 1:12 PM
#36

Okej då har jag lite mer insikt på det, fast jag själv skulle aldrig kunna skada ett djur no matter what Kalla mig dum eller konstig men så är det tyvärr ''/

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

vallhund
10/21/13, 2:15 PM
#37

#36 varför skulle någon kalla dig dum eller konstig?

Om en hund, din eller annans får för sig att göra slarvsylta av dig, skulle du då inte försvara ditt liv även om det skulle innebära att du skadar o ev dödar hunden?

Samma med om något djur/människa attackerar dina syskon, skulle du inte försvara dem bäst du kunde utan att tänka på att du kanske skulle kunna skada hunden/människan?

Du får gärna fundera på scenariot o återkomma med svar, om du vill delge oss svaret, naturligtvis.

mvh

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

molam
10/21/13, 2:21 PM
#38

Mitt svar är och kommer alltid att förbli att jag skulle aldrig skada ett djur, hade nån attackerat mig eller mina syskon då hade jag hellre sett mig skadas än mitt syskon eller det eventuella djuret ^^

Har alltid valt andras liv (vare så det är ett djur eller en annan person), före mitt eget liv. ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

vallhund
10/21/13, 3:27 PM
#39

#38

Du gör det lätt för dig genom att inte svara på frågan.

Nytt försök: Ditt lillasyskon blir anfallen av ett stort rovdjur, syskonet överlever inte om du inte dödar djuret. Djuret sitter redan fast i strupen o ända sättet för dig att rädda livet på barnet är att döda rovdjuret. För att du inte skall undvika frågan så är scenariot som följande: Barnet överlever om du dödar rovdjuret, gör du inte det så dör barnet.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

molam
10/21/13, 3:34 PM
#40

Men om det skulle hända hade jag som sagt redan varit död, mitt liv framför ett djur eller syskon släkt familj vän vad som helst.

Om djuret hade suttit i strupen på nån av mina köra hade jag ända inget kunna göra jag hade redan varit död, därför att jag skulle gått i mellan den som är mig kär och djuret angriparen ja vad som helst.

Det kommer jag aldrig att ändra på hur man än vrider och vänder på det ^^

Om någon hade attackerat nån som är mig kär hade den fått tagit mig först, jag kan helt enkelt inte skada andra människor eller folk, som sagt har jag aldrig kunnat det ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Cragan
10/21/13, 4:57 PM
#41

#40 tur att du kan veta att ett djur i ett sådant senario hade gått på dig först  gäller bara att det fiktiva djuret vet om det med  så frågan vallhund ställde finns ju kvar o kan ju specifera lite mer om djuret anfaller det fiktiva barnet direkt o inte vet om att du i dina senarion alltid räknar med att anfallas först.

Annons:
molam
10/21/13, 5:02 PM
#42

NEj men jag menar att jag ställer mig i mellan, i detta fall djuret och barnet typ tar barnet i famnen och vänder ryggen till så detta djuret skulle anfall mig och inte barnet. Det ändras inte vrid och vänd hur ni vill ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Cragan
10/21/13, 5:05 PM
#43

det är den planen som är problemet är det ett rovdjur som går till attack så hinner du inte ens reagera innan det sitter fast i halsen på sitt byte  om du nu inte har en reaktionsförmåga som är vida överlägsen alla andra människor

molam
10/21/13, 5:17 PM
#44

Men då kan man ju inte hinna slå en pinne i huvudet på det heller så då kan man ju ändå ionte rädda barnet

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

vallhund
10/21/13, 5:44 PM
#45

#44 Varför svarar du inte på den fiktiva frågan jag ställde? Sluta slingra dig.

Jag gav dig ett scenario som knappast kan missförstås men du vägrar att svara, hur trovärdig är du då?

Enda möjligheten för dig att rädda livet på ditt syskon är att ha ihjäl djuret som attackerar det, vad gör du? Dödar du djuret så att ditt syskon får leva eller låter du ditt syskon dö för att du aldrig skulle kunna skada eller döda ett djur?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

molam
10/21/13, 5:54 PM
#46

Som sagt skulle jag se till att djuret inte kom åt mitt syskon utan att ta sig förbi mig, jag älskar mina syskon, MEN jag älskar även djuren jag kan inte välja så jag skulle se till att djuret inte kom åt mitt syskon, kommer inte ändra på vad jag har sagt.

Förlåt, men det är så jag är, Ett barn ska inte dödas, men det ska inte ett djur heller, gå i mellan istället.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Cragan
10/21/13, 6:06 PM
#47

#46 troligen skulle du göra det som krävs av situvationen även om det innebär att djuret får plikta med sitt liv, men kan säga med 99% säkerhet att du troligen aldrig kommer sättas i en sådan situvation så länge ni inte har vilda exotiska djur hemma.

trevlig tanke du har dock   inte för att jag nödvändigt vis delar din syn men det som är det trevliga att vi alla får tänka o tycka som vi vill 🙂

Saaara
11/3/13, 4:47 AM
#48

#46 Haha herregud hur svårt kan det vara att svara på en sån fråga?? Jag hade ju helt klart tagit död på djuret då det inte är någon som kommer sörja den precis. Men är det en person som dör så är det ju lite tråkigt för ens familj och vänner kanske.

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Annons:
molam
11/3/13, 11:38 AM
#49

#48 Jag har svarat, och jag står fast vid mitt svar ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Saaara
11/3/13, 10:02 PM
#50

#49 men du verkar ju inte fatta. Om vi säger att du va inne och skulle gå ut och göra något å då såg en räv som hade ditt syskon i munnen. Väljer du alltså rävens liv framför syskonet?

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

molam
11/3/13, 11:45 PM
#51

Mina syskon är för stora för en räv att ta med sig, och dessutom Rävar ger sig inte på människor

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Fridaaaa
11/4/13, 9:57 AM
#52

#51 Hon syftade nog på OM det skulle kunna ske, alltså om man "lekte" med tanken att det kunde gå….

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

vallhund
11/4/13, 12:17 PM
#53

#51 Sluta slingra dig!

Scenario: Ett hus brinner, där inne finns ett av dina syskon o en katt, du kan bara rädda en av dem, om du inte väljer dör båda. Vem räddar du?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

molam
11/4/13, 3:45 PM
#54

Jo men lyssna nu VÄLDIGT noga JAG har gett mitt Svar JAG kommer inte ändra vad jag har sagt vad ni än sägen jag kommer ALDRIG förmå mig att kunna döda ett djur aldrig nånsin, kan vi lägga ner det nu? Bra.

ALLA HAR SINA EGNA MENINGAR AT TYCKA VAD MAN VILL OM MAN INTE GILLAR DET, JA MEN HÅLL DET FÖR ER SJÄLV DÅ. Tack.

Inget argt inlägg vill bara att ni ska förstå att mitt Svar kommer ALDRIG att ändras

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

vallhund
11/4/13, 4:37 PM
#55

#54 Skrik inte!

Uppenbarligen dör både ditt syskon o djuret i branden eftersom du inte kan välja.

Du bestämmer inte vad andra får skriva eller inte skriva i trådar här.

"Den som sig i leken ger får leken tåla"

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
molam
11/4/13, 9:49 PM
#56

#55 Ett jag skrek inte, två, jag sa MIN mening, jag kommer inte ändra på den, en katt väger inte mycket, inte ett barn heller, skulle tatt med båda

Min mening som jag ALDRIG kommer att ändra på.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

vallhund
11/4/13, 10:00 PM
#57

#56 Att skriva med versaler = skrika.

Svara på frågan istället för att slingra dig.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Fridaaaa
11/4/13, 10:03 PM
#58

#56 Precis som #57 säger så betyder det att man skriker/höjer rösten mycket när man skriver med bara stora bokstäver.

Ett barn kan väga mycket, beror ju på  ålder xD
Och lycka till att få tag på en katt som lär vara livrädd.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

molam
11/4/13, 11:38 PM
#59

Jag betonar när jag skriver med stora bokstäver, inte skriker.

#57 Jag har givit mitt svar

#58 Om katten är livrädd lär den ju springa ut av sig själv, djur är inte så dumma som folk tror vettu.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Fridaaaa
11/4/13, 11:40 PM
#60

#59 Du behöver absolut inte ha den attityden!
Jag har inte påstått att katter är dumma heller men en skrämd katt kan springa och gömma sig i huset, eftersom det är kattens trygghet istället för att springa ut.

Spelar ingen roll om just du betonar med det men i skriftens värld på t.ex forum betyder det att man skriker/höjer rösten rejält.
Betona ett ord eller liknande gör man i så fall med fetstil.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

molam
11/4/13, 11:59 PM
#61

#60 Alla gör på sitt sätt

Jag har sagt vad jag tycker och känner, nu lämnar vi detta, tycker jag.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

veggie4every1
11/5/13, 12:20 AM
#62

Ja, nu lämnar vi det.

Diskutera ämnet i tråden istället, alternativt starta en ny tråd som behandlar ämnet ni vill diskutera.

Mvh

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
vallhund
11/6/13, 3:31 AM
#63

#62 Det hör till ämnet om någon skriker i en tråd. Precis som det hör till tråden att påpeka om någon svär eller använder sig av fult språk.

Speciellt om man vill veta vad en skribent menar när denne konsekvent missförstår o vägrar svara på frågor.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Saaara
11/6/13, 6:34 AM
#64

När jag tänker efter så tvivlar jag på att denhär historian är san. XD Liksom.. Hur får tidningen reda på detta? Ringer tanten in och säger att hon hade ihjäl en räv? Tycker det låter väldigt konstigt faktiskt :P

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

veggie4every1
11/6/13, 11:43 AM
#65

#63 Nej, det hör inte till den här trådens ämne att diskutera hur en enskild medlem skriver. Ett påpekande kan så vara, men sedan bör man släppa det eller ta det via PM. Medlemmen har även förklarat hur hon tänkte med skriften och svarat på den fiktiva fråga som också är OT. Ingen mer diskussion här om detta nu.
Mvh

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Whippetgerbilen
11/28/13, 3:41 PM
#66

Jag vet, blev mycket arg när jag läste det på nyheterna. Hur kan man göra så? Bara för att vissa anser att räven är ett skadedjur har man inte rätt att mörda den sådär och sen framställas som en hjälte! Stackars räv:(

Dogs is my world ♥

Fredagsmysaren
12/4/13, 3:07 PM
#67

Vilken satkärring! Apor i byxan, så duuuummt!!(Jag skrev så för att jag inte svär offentligt)Att hon kan!

Love my HjärtaRuffe!Hjärta Älskar KIF! Bäst bäst bäst!

Fridaaaa
12/4/13, 4:19 PM
#68

#67 Fast du har ju svurit 😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Whippetgerbilen
12/5/13, 4:56 PM
#69

Varför är räven ett skadedjur egentligen? Jag vet hör inte till tråden, men vem har bestämt det?

Dogs is my world ♥

Annons:
Cragan
12/5/13, 5:52 PM
#70

#69 den bär på skabb och har en förmåga att äta upp höns och andra smådjur för folk

Whippetgerbilen
12/5/13, 6:29 PM
#71

#70 men egentligen borde ju människan vara ett skadedjur för andra djur som dom förstör deras hem. Men tack för svar!:)

Dogs is my world ♥

Upp till toppen
Annons: