Annons:
Etiketthundar
Läst 1261 ggr
[Deleted Account]
2013-09-04 21:47

HJÄLP OSS

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

UPPSALA 
22 Augusti 2013, ca kl 21:15 blev jag och min hund påhoppad av en lösspringande Rottweiler. 

Vi hade nyss gått ut (Skogsvägen mot Gipen, mellan Peterson bergers väg och Oskar arpis) när hunden sprang rätt mot oss trots rop från ägare. Dom två personerna lyckades komma ifatt och drog bort hunden från oss. Mannen hjälpte mig upp och såg att jag blödde kraftigt. Min pappa hade hört oss skrika och kom springande, vi åkte direkt till veterinär och sjukhus. 

Ägarna hade hjälpt mig upp, bytt nått enstaka ord med pappa (Nåt i stil med att rottweilern hamnat i bråk med en annan Jack Russel förut) och sedan hade dom fortsatt sin promenad.

Min hund (Jack Russel Terrier) blev riktigt illa däran, så vi behöver komma i kontakt med ägarna så fort som möjligt!

Det var ett svenskt par, en man och kvinna utan dialekt. 

Kvinnan var runt 30 år.
160-170 cm, tjock jacka och normalbyggd
Håret var mellanlångt och förmodligen mörkt (det var kväll)
Det var kvinnan som skrek, tog tag i och satt sig på hunden så med tanke på hennes kroppspråk så var det hon som ägde hunden.

Mannen var runt 30 år.
Något längre, kanske 180 cm
Mycket smal och avlångt ansikte.
Inget skägg, blond hår.
Han höll sig lite i bakgrunden men var snabb att hjälpa.

Rottweilern var kraftig, stort huvud.
Halsband av tung kedja. Svart och brun päls.
Jag hörde nån av ägarna säga "Jag har henne!", vet dock inte om dom syftade på mig eller deras hund. I så fall var det en tik.

Jag bar glasögon, klädd i svart jacka och svarta byxor. Väldigt kort tjej.

Om du känner igen dig i beskrivningen eller känner igen mig, snälla träd fram. Jag såg ärlighet i era ögon när ni hjälpte mig upp, vi blev riktigt skadade och vill att inget ont ska hända er hund. Den här händelsen har skakat oss något så otroligt och vi behöver hjälp med att kunna bearbeta detta.

Vi behöver all tips vi kan få, så snälla dela detta & hör av er! 
Skriv här eller ring 114 14 - nämn mitt namn, situation och plats.

Ni kan också maila hjalpsigge@outlook.com 

Tack! // Josefine

Annons:
[Deleted Account]
2013-09-05 21:26
#1

ÄGARNA HAR TRÄTT FRAM!

Tack för stöd och hjälp, efterlysningen är nu inte längre aktiv :)

Persifone
2013-09-05 21:38
#2

Vilken tur!

Vad händer nu? Kommer de betala veterinären och annan vård?

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

[Deleted Account]
2013-09-05 22:14
#3

Uhm, jag vet inte :( polisen sa något med att deras försäkring skulle täcka, men jag själv har absolut ingen aning. Vi själva fick ta lån för att kunna betala operationen så jag hoppas dom åtminstone står för den.

Persifone
2013-09-05 22:41
#4

Okej, du får gärna uppdatera här om hur det går!

Hoppas allt löser sig för er!

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Upp till toppen
Annons: