Annons:
Etikettkatter
Läst 2363 ggr
Persifone
8/16/13, 4:05 PM

Försvunna katter

Som en varning till er som bor i närheten av Mariestad och har utekatter.

Artikel från GP

"Sedan början av juni har ett stort antal katter försvunnit i Otterbäcken ett par mil nordost om Mariestad.

Enligt P4 Skaraborg rör det sig om upp mot tjugo katter som är spårlöst borta. En av kattägarna är Linda Wedin, som berättar att hon tror att någon har stulit katterna.

– Man tror det eftersom de bara är spårlöst borta. Och tjugo katter är väldigt många för en så här liten ort, säger hon till P4 Skaraborg.

Linda Wedin säger att det rör sig om utekatter. Ingen har sett något rovdjur i området, och därför utesluter man att katterna har försvunnit på det viset.

Via Kristinehamns djurhem och Djurskyddsföreningen ska nu alla kattägare polisanmäla sina saknade katter, för att man ska kunna se om det finns något mönster i försvinnandena.

Tiden efter att katten Stina försvann har varit svår för Linda Wedin.

– Jag mår inte alls bra. Hon försvann lagom till semestern, som blev helt förstörd, säger hon till P4 Skaraborg.

Polisen är medveten om problemet, men väntar på att få in anmälningar innan de tar upp en utredning."

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
[MiniPim]
8/17/13, 10:32 AM
#1

Om det nu är någon som tar och mördar dom, som den där idioten som va här i gbg förut, ursäkta men hoppas den personer hamnar i fängelse av resten av sitt liv eller något värre som jag inte borde skriva. Äckliga människor.. Hoppas polisen fattar vad som händer med katterna bara. :( Min kanin försvann spårlöst i Maj, och jag vet verkligen hur det känns att inte veta vart ens djur är. Man bara letar och letar och allt känns hopplöst.

vallhund
8/17/13, 12:32 PM
#2

#1

Menar du på fullt allvar att psykiskt sjuka ungdomar skall spärras in på livstid på fängelser för att de avlivat djur?

Det är stor skillnad på att anse människors handlingar vara äckliga o att påstå att människor ÄR äckliga.

Anser du att dessa barn/ungdomar skall spärras in på livstid? Exempel från verkliga livet.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: