Annons:
Etiketthundar
Läst 1364 ggr
Persifone
7/29/13, 9:07 AM

Hund dog i bil

Från Expressen

"Bilen stod i solen hela dagen - då såg en förbipasserande kvinna att det låg en död hund i bilen. Nu har 25-åringen som passade hunden i helgen anmälts för djurplågeri."

Vill passa på att varna alla att inte lämna djur i bilen under sommarvärmen!

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
[Juel70]
7/29/13, 9:11 AM
#1

Åh så trist 😢 

Nu när jag åker och handlar när det varit så varmt, så håller jag utkik efter dom som har hund med sig. Varför lär sig inte folk?

Om man måste ta med sig hunden och inte kan lämna hunden ensam hemma, så ta med en person till, som kan ta med hunden UT till skuggan under ett träd eller bakom butiken.

[Juel70]
7/29/13, 9:14 AM
#2

I vintras ringde jag polisen ang en rottweiler som hade stått utanför en butik i 10 minusgrader i över 1½ timme. Den skällde och frös. Det var en matte som var missbrukare som hade lämnat hunden där för att gå in på krogen och dricka öl. Tyvärr hann inte polisen komma så fort, men jag hann skälla ut matte som "lovade" att inte göra om det. Det var i en annan stad, så jag vet inte vem hon är eller om hon gjort om det.

[MiniPim]
7/29/13, 10:58 AM
#3

Men usch vad hemskt! Var ju en man som glömde sin lilla bebis i bilen i solen så bebisen grät tills den dog.. :( Hur kan man liksom! Stackars djur och stackars bebis, det var nog en plågsam död för både hunden och bebisen :/ usch mår illa av det

vallhund
7/29/13, 11:17 AM
#4

Här kan man kopiera o sprida info, ladda ner tabellerna.

http://www.hittadjur.se/index.php?page=dbcontent&contentId=cartemp

-Man kan lämna en lapp väl synlig i bilen där man skriver vilken tid man lämnade bilen + sitt mobilnummer.

-Man kan skaffa en inner termometer som är vänd så att det syns utifrån vilken temperatur det är i bilen, kan rädda en o annan ruta.

-Man kan skaffa en liten fläkt som kopplas till cigg uttaget eller går på batteri som hjälper till att cirkulera luften + naturligtvis ha mer öppet än bara nån centimeter.

-Man kan köpa en bil som har AC som fungerar utan att tändningen är på.

-Man kan lämna hunden hemma om man vet att det inte finns bra ställen att parkera på som är svala, t ex vissa garage i anslutning till gallerior med mycket affärer. Jag håller mig till Åkersberga Centrum när jag skall storhandla.

Man skall inte, som polisen i artikeln sade, binda upp en hund utan tillsyn, oavsett var man bor.

Det räcker inte med goda intentioner. ICA Flygfyren i Norrtälje har en uppmaning att inte lämna hunden i bilen på en av sina reklampruttlar, tyvärr syns texten bara när man går ut, inte när man går in. Jag har tappat räkningen på hur många ggr jag påtalat detta, varje år samma sak.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Persifone
7/29/13, 12:48 PM
#5

#1 Jättebra att du håller utkik! Det gör jag också, hoppas även fler blir vaksamma och ingriper om det skulle behövas! #4 Mycket bra tips!

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Upp till toppen
Annons: