Annons:
Etikettallmänt
Läst 1254 ggr
Djura
2013-07-25 01:36

AKUT! Behöver hjälp av Värnamobo!

Hej alla fina djurvänner!

Igår stötte jag på en liten kattfamilj utanför en korvkiosk i Värnamo. Jag och åkte jag och min pojkvän förbi Värnamo och stannade vid en liten korvkiosk för att äta lite. Vi stötte då på två små katter. Jag trodde först att dom var kattungar men fick veta av kioskägaren att dom båda är hemlösa och att den ena var en vuxen hona och den andra en hane samt att det ska finans en kattunge som ska vara deras unge. Denna såg jag inte dock..Fick veta att kattungen är rädd och lite skygg. Helsvart med gröna ögon och jättesöt berättade kioskägaren.

Men nu är alltså hela denna lilla kattfamilj hemlösa. :( Enligt henne så var kattmamman och kattungen definitivt hemlösa. Hon var lite osäker på kattpappan. Då han brukade försvinna långa perioder, medans mamma katt och den lilla alltid höll sig i närheten av korvkiosken. Mammakatt var mager och lite smutsig. Lite osäker och ville inte komma fram och kela. Hon var misstänksam mot oss men ville ändå vara i närheten och se på medans pojkvännen köpte sin mat.

Kioskägaren berättade att hon brukade mata kattfamiljen. Med mos och hamburgarkött..:( Hon tyckte synd om dom och det märktes att hon brydde sig om den lilla kattfamiljen. Men det räcker ju inte liksom..Kattfamiljen måste ju in..

iosken ligger dessutom på ett mycket trafikerat ställe med många bilar och byggnader samt parkeringar osv..Tro mej när jag säger att detta är ett mycket farligt ställe för en liten kattfamilj…:(

Jag känner att hela kattfamiljen måste in och det ganska omedelbart. Själv bor jag inte i Värnamo utan vi var bara på genomresa. Och ta in fler katter går tyvärr inte. Då jag har egna samt tre hemlösningar i en ganska liten yta..Det får helt enkelt inte plats med fler…:(

Så finns det ingen vänlig själ i Värnamo eller runt Värnamo som kan åka dit och hämta dessa småttingar? Snälla??? Tycker så fruktansvärt synd om dessa små liv..Så små och så väldigt söta..Mamma katt är gråspräcklig och vit precis som pappakatt och kattungen ska vara helsvart med gröna ögon. Jag vet inte om det finns fler kattungar men dom kan ju blivit påkörda eller dylikt..Trafiken är hemsk där..

Ännu en gång jag ber er. Hjälp denna kattfamilj in till ett drägligare liv. För det liv dom har nu är långt ifrån drägligt!

Annons:
Persifone
2013-07-25 01:41
#1

Håller tummarna att någon kan rädda dem!

Bor själv inte där, annars hade jag hjälpt till!

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Djura
2013-07-25 01:42
#2

Ok.

Upp till toppen
Annons: