Annons:
Etikettjag-har-en-fråga
Läst 1278 ggr
Lilith
7/23/13, 10:52 PM

Granne hotar katt

I trappuppgången där jag bor har några lappar börjat dyka upp, om en svart katt som tydligen låter ute om nätterna (jag har inte hört någon katt).
I alla fall så står det att om inte ägaren tar sitt ansvar för "katt-fan" så kommer de som satt upp lappen att "lösa problemet" själva.

Jag vet inte vilka det är som har satt upp lappen, men blir ändå bekymrad. Har någon förslag på vad jag kan göra?

Annons:
[dynamitella]
7/23/13, 10:55 PM
#1

Sätt upp en lapp.

"Polisen har blivit informerad. Händer något katten har de din adress. Mvh Bekymrad granne".

[Nightcat]
7/23/13, 11:11 PM
#2

#1 😃

Lilith
7/24/13, 12:42 AM
#3

#1 Men jag kan ju omöjligt veta vem det är som hotar om katten. Mer än att lappen är underskriven med "grannen på hörnet". Det finns rätt många grannar som går in under den beskrivningen, som inte bor i samma byggnad utan precis bredvid osv.

Stallmima
7/24/13, 12:58 AM
#4

Ta kort på lapparna så du har bevis om det händer något

[dynamitella]
7/24/13, 12:59 AM
#5

#3

Jag vet :) Det är däremot något som inte personen själv vet om. Tänk om denne person snackat med "dig" i trappen en gång, eller så kanske någon sagt till dig att hon/han vill bli av med katten som stör. Vad som händer är i alla fall att hon/han tänker efter en sekund extra.

Det är alltså en skrämseltaktik utan egentligt hot :)

Lilith
7/24/13, 1:00 AM
#6

#5
Okej, då är jag med 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: