Annons:
Etikettjag-har-en-fråga
Läst 6186 ggr
emilialinnea
2013-07-20 22:19

djurens värde

vad är viktigast?

/Emilia

Annons:
LeeKnow
2013-07-20 22:39
#1

Du var bara tvungen när du läst "rädda maskarna!" tråden? 

😂

[ElinTjej]
2013-07-20 22:43
#2

Klart jag går i strejk och tar in 3 råttor till!

Det är ju mitt favvo djur! :D

[ElinTjej]
2013-07-20 22:44
#3

oj mena 10 :P

emilialinnea
2013-07-20 22:44
#4

#1 haha ja alltså faktiskt jag tycker alla här är jätte gulliga men undrade bara lite över hur seriösa dom faktiskt är ;) och ifall alla här nu höll med :)

/Emilia

emilialinnea
2013-07-20 22:46
#5

#2 men hon skulle inte döda dom oxå då? :) Har haft 3 råttor själv som jag räddade ifrån att bli ormkäk tog hem dom till mamma när jag var uppe och hälsade på henne för dom kunde ju inte vara själva i flera veckor. Det var inte så uppskattat…

/Emilia

[ElinTjej]
2013-07-20 22:49
#6

om hon ville döda dom skulle jag bara säga: OM DU GÖR DET DÅ DU!!!':P

Annons:
[ErikP]1
2013-07-20 22:55
#7

Tycker att frågorna var jätte bra! Men svaren som man skulle få välja tyckte jag inte var alls seriösa. Tex: om ett hus brinner ( som en fråga var) skulle jag försöka rädda alla djur, men jag kan inte slösa tid på att leta upp döda myggor. Då kan man mista sitt liv själv och dom andra djuren som fortfarande lever! Så nästa gång tänk igenom svaren vi ska välja och helst ska dom vara seriösa! Mvh

emilialinnea
2013-07-20 23:00
#8

#7 jo förvisso men jag ville ju bara veta hur många av er här som faktiskt tog det på fullt allvar. Och det klart de var menat som så att ifall de fanns tid inte så att du själv skulle dö dit i källaren medan man letar efter andra djur. Inte "rädda alla men kanske stryka dit själv" :)

/Emilia

molam
2013-07-21 00:09
#9

Jag tyckte den skulle ha fler svars alternativ tex om myggorna, jag dödar ju inte myggor bara för att döda men ibland tänker jag inte och det sticker till då slänger jag ju dit handen automatisk, och lika så det här om kött, jaa jag äter kött men inte så mycket som dom flesta, äter tex INTE häst lamm får Fläskfilé eller nått sånt men kan gärna äta Tex köttbullar, jag är varken vegan eller vegetarian men vill inte äta kött egentligen men äter det för att det är ett måste men då blir det bara typ köttfärs, Köttbullar eller liknande inte tex fläskfilé lövbit revbensspjäll Eller sånt för jag klarar INTE av att äta BITAR fån ett djur klarar bara av att äta Malt djur Tex Köttbullar ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

emilialinnea
2013-07-21 01:09
#10

#9 ja kanske det men tur att man kan kommentera då ;) jag får ta åt mig och kanske tänka till lite extra nästa gång :)!

/Emilia

Emo
2013-07-21 08:13
#11

Intressant och kul.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Nwmo
2013-07-21 13:08
#12

Liv som liv, jag mördar redan såna som mördar mördarsniglar.

- Emil

NinjaKakan
2013-07-21 19:47
#13

Jag dödar myggor som sitter på mig, dock för att jag inte tål dom alls och ja, fästingar med. Vill inte ha borelia och inte mina djur heller


Annons:
citytjejen
2013-07-22 10:54
#14

Jag både dödar myggor (och även andra insekter och kryp) och jag äter gladeligen blodiga köttbitar. Onda männsika😛

/Christina

Honestyisdead
2013-07-22 12:05
#15

Skadedjur och insekter dödas då det behövs. Så visst värderar jag olika djur olika. Tror inte på någon som säger att alla djur har lika värde. Känner nämlugen inte någon som inte dödar en fästing eller mygga som sitter och suger. Eller låter skadedjur äta upp huset.

[Zorita]
2013-07-22 12:17
#16

#15 Det finns ganska många som anser att alla djur har lika värde, och som är rätt berömda för att inte ens döda myggor eller flugor. Stora grupperingar inom hinduismen och buddhismen till exempel 🙂

Men nej jag tycker inte alls alla djur har samma värde. Jag skulle vilja vara så harmonisk att jag bara lät myggorna suga och myrorna gå fritt i mitt hus, men det är jag inte. Jag kan sträcka mig till att låta bli att döda om det inte behövs. Fast ibland kan jag inte låta bli, som häromdagen när jag såg en silverfisk i duschen eller när en stor vargspindel sprang mot min hand och fick möta sitt öde i vår öppna spis.

NinjaKakan
2013-07-22 18:36
#17

Jag glömde säga att jag äter kött också. Dock ekologiskt och svenskt annars hamnar det inte i min mage! Gärna från min sambos far som har kor,gåsar osv för husbehov.


Twili
2013-07-22 18:38
#18

så du gjorde denna undersökning för att göra löj av användaren fredagsmys? är inte det på mobbingnivå - att göra narr av andra?

~Alla marsvin förtjänar ett hem. Alla hem förtjänar inte ett marsvin~


emilialinnea
2013-07-22 19:15
#19

#18 alltså du får ju tolka allt som du själv vill men så är det inte. Jag gjorde detta för att verkligen se ifall de fanns så många "RIKTIGA" djurvänner, sådana som faktiskt helt ärligt ser alla levande små kryp som djur som förtjänar att leva. Jag fattar ju att de finns endel som faktiskt ser det så men att de var så här många trodde jag aldrig. och att göra narr så är de ju definitivt iinte då jag tycker att de är otroligt fint av allla er att faktiskt tänka på de små djuren oxå som tex jag aldrig gör. tycker inte det var knäppt eller så utan blev chockad i början å trodde inte de var seriösa men de är ju super bra att de faktiskt är så :)

/Emilia

fairyautumn
2013-07-22 19:20
#20

Jag tycker att djuren är lika mycket värda som en människa, känner mig verkligen jättehemsk i dessa tillfällen:

(om jag t.ex läser i tidningen) 

En människa blev knivskuren på gatan : Oj, synd för den :c

Kor hittas efter att ha levt i sin dynga i flera månader: Storböla och riva sönder tidningen för att sedan överväga att gå ut och låsa in bonden och låta hen leva i sin egen dynga tills hen dör..

Tjurfäktare blir stångad till döds av "galen" tjur: YEAH! 

Nämen typ sån är jag :P Men jag dödar myggor och djur som gör mig illa, och jag kanske inte gillar något djur speciellt sådär jättemycket, (bläckfisk t. ex) men jag uppmanar ju inte världen till att utrota dem, då skulle jag istället utrota människorna.. Svårt att förklara hur jag är egentligen :P

Skulle vilja vara vegetarian men jag väljer istället bort kött som jag inte behöver äta, t.ex lever osv. Men när jag överväger att faktiskt välja bort ALLT kött tänker jag sedan : Men kött är ju gott, och sålänge jag äter djur som jag vet har haft det bra är det ingen fara! (ekologiskt)

//doge

Annons:
Lorita
2013-07-22 20:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

jag äter mina egna djur som jag fött upp själv😉

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




emilialinnea
2013-07-22 20:37
#22

#21 vad fina :)

/Emilia

Lorita
2013-07-22 20:38
#23

#22 tack så mycket och jag vet dom fått ett bra liv 🙂

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




emilialinnea
2013-07-22 20:38
#24

jag hade nog inte kunnat äta mina egna djur även om det är de dom är till för haha fäster mig för fort vid dom :P men djur jag inte känner nemas problemas ;)

/Emilia

mikkan01
2013-07-22 20:45
#25

Nja, stryker nog med en eller fler myggor, maskar, flugor bl.a. här men springer inte runt och dödar med flit. Harkrankar däremot är typ det äckligaste jag vet och får ofta sätta livet till.

~mikkan

Lorita
2013-07-22 22:29
#26

#24 för mig är djurens liv när dom lever viktigt, jag får svårare och svårare att ära anonymt kyldisk-kött från stormarknader. Mina vet jag har levet ett gott naturligt kärleksfullt liv och slutar sina dagar på ett litet slakteri där djuren är i centrum

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




emilialinnea
2013-07-23 10:40
#27

#26 ja helt klart! Jag hade praktik på en grisfarm i södra sverige under gymnasietiden. Jag åkte dit en gång och aldrig igen. Det skulle dessutom vara ekologiskt enligt dem och köttproduktionen gick till scan. Grisarna stod på varandra och tuggade av öron och knorr på varandra då dem var så understimulerade. Dem hade inget annat att tugga på 10 grisar fick dela på en näve halm och dem stod direkt på betongen i deras egna skit. Suggorna som hade kultingar låg i lite större bås och det var väl dem som de tog bäst hand om. Alla grisar hade stora liggsår och det låg döda grisar lite överallt. Djuren ska ha tänt 12h om dagen men dessa hade endast lampan igång när dem var tvungen att gå in och ge dem mat sen släcktes det igen. nej usch de var så hemskt att se jag vart sjuk när jag kom hem låg med feber och kräktes. Han som jobbade där sa att de troligtvis skulle bli så i och med att jag inte var van vid att vistas på ett sånt smutsigt ställe…

/Emilia

Annons:
Magi-cat
2013-07-23 10:50
#28

#27 Usch så hemskt! 😡'

Och det skulle föreställa ekologiskt?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

emilialinnea
2013-07-23 12:11
#29

#28 ja men jag tvivlar på det eller hoppas i alla fall att de som nu klassas som ekologiskt har det betydligt mycket bättre än vad dessa hade det :( Kan ju inte fatta hur man kan kalla det för ekologiskt för hur har det som inte är ekologiskt då???

/Emilia

emilialinnea
2013-07-23 13:40
#30

kan oxå tillägga att dom blev anmälda men har ingen aning om vad som hände med det efteråt i och med att de inte var jag som skickade in anmälan

/Emilia

[Emma--]
2013-07-27 12:58
#31

Hahaha vilka roliga svarsalternativ. Passar bra in i fördomartråden 😃

Fridaaaa
2013-07-27 13:23
#32

Konstiga svarsalternativ tycker jag 😛

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lina Strindlund
2013-07-28 09:02
#33

Trist att så många äter kött här… När det går utmärkt att leva på icke animalsk fräsch nyttig GOD mat! 🙂well, synd för er som missar så mycket god mat…


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Fridaaaa
2013-07-28 09:07
#34

#33 Varför är det trist? Vad spelar det för roll? Tycker personligen det låter nedvärderande för oss som väljer att äta kött.
Du kanske tycker det är god mat, alla gör inte. Och finns olika anledningar till att man väljer att äta kött eller väljer bort kött. Acceptera och respektera…

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Honestyisdead
2013-07-28 09:08
#35

33 hm, snacka om att vara ologisk! Att man äter kött utesluter verkligen inte blandkost. Kass attityd måste jag säga. Det är sådana kommentarer som lägger grund för förutfattade meningar om veg. Synd.

Lina Strindlund
2013-07-28 09:17
#36

34 och 35 :

OK, jag kanske var nedvärderande om köttätare, jag förstår att ni inte äter BARA kött. ;) Men bara ville påpeka hur gott och nyttigt det är att utesluta kött (och mjölk) ur sin kost. Självklart också bra för djuren, eftersom man minskar antal djur som föds upp som köttdjur.

Men jag tycker det är jättebra med dem som äter bara lite kött, för de brukar tänka på att köpa kvalitetskött, från djur som haft det bra. Kan tänka mig att ni är sådana…? 🙂


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Fridaaaa
2013-07-28 09:40
#37

#36 Ja jag köper främst närproducerat, vilt och svenskt.
Blir jag bortbjuden eller liknande kan jag inte styra det, men när jag handlar själv, blir det ovanstående.

Kött är inte onyttigt, i rätta mängder,precis som allting annat. Samma med t.ex mjölk.

Jag äter personligen vegetarisk ibland, få rätter jag gillar men de få äter jag ibland 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lorita
2013-07-28 09:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

#36 "man minskar antal djur som föds upp som köttdjur" det skulle i mitt fall betyda att mina marker som natur-betas på det gamla viset som skapar ett landskap där utrotningshotade insekter och fåglar och andra djur trivs skulle försvinna.

Det betyder också att dom får jag har på gården som är en utrotningshotad sort skulle försvinna. För mig är mitt köttätande liv liv åt naturen liv åt mina får och lamm ca 50% går till nya genbanker och resterande oftast baggar blir mat efter en lycklig sommar med mycket klappar och fina beten.

Man ska äta rätt kött (fri betat) men att inte äta kött är att döda naturen

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




[Emma--]
2013-07-28 10:01
#39

#33 Man behöver inte alls missa maten bara för att äter en blandkost. Några av mina favoriter är just vegetariska rätter. :)

indra-bus
2013-07-28 10:25
#40

De finns vilda betande djur. Visst kan vi ha ett antal kor som ljust betar man behöver inte äta dem för de. Men inte djur som står i en lagård o äter kraft foder tillvärkad på soja bönan skulle vi människor göra mat av sojan direkt skulle man inte behöva olda så mycket o förstöra marken o regnskog som utrotar djur.

Att man inte tycker om sån mat är ett dåligt argument, de går att lära sig om man vill o är bered att offra något som för djuren.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Fridaaaa
2013-07-28 10:29
#41

#40 Vart hittar du det argumentet? Jag ser det då ingenstanns….

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[ErikP]1
2013-07-28 10:34
#42

Jag älskar kött..!

Lorita
2013-07-28 10:37
#43

Mina djur är med i ett bevarande arbete för en art och tackorna kan jag då sålt men inte alla baggar, skulle inte inte jag och andra genbanker ta lamm så skulle rasen dö ut.

Det gäller väldigt många utrotningshotade djur, man måste ta ungar och överskottet måste avlivas för att arterna ska kunna leva vidare och bevaras, då är det bättre att ta till vara på kött och skinn.

Jag återställer också mina marker med betande djur just för att naturen ska leva och vilda betande djur är inget alternativ, dom mängder djur som behövs skulle inte klara vintrarna utan stöd-utfordring.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




[MiniPim]
2013-07-28 11:35
#44

#33 Håller faktiskt med dig, varför skulle man behöva slakta massa djur om alla åt vegetariskt? När det väl finns. Veganskt också, jag håller själv på att gå över till vegetarian och jag tycker maten är riktigt god och nyttig dessutom. MEN jag har fortfarande respekt till dom som äter kött.

Honestyisdead
2013-07-28 12:27
#45

36 ojojoj vad du missar mycket gott och nyttigt när du utesluter kött.

Persifone
2013-07-28 12:36
#46

#45 Nu vet jag att påståendet inte var riktat till mig, men jag offrar gladeligen något jag tycker om (kött) för något ännu bättre (vetskapen att åtminstone jag inte skadar/dödar djur via min kost)

Så då spelar det ingen roll hur gott det än är, nyttigt däremot håller jag inte med om. Inte om en jämför med en vegansk diet.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

[Mustangcab]
2013-07-28 12:42
#47

# 40 Jag offrar min murgröna till rådjuren då det varit kallt i vinter för att de inte ska  svälta ihjäl. Men vill du att de ska leva helt naturligt och istället svälta ihjäl så får jag göra som mina grannar och sätta för murgrönan.

Honestyisdead
2013-07-28 12:42
#48

46 det är härligt att vi alla kan göra det valet. Att äta kött eller inte. Själv skulle jag inte klara mig utan kött. Kommentaren var dock bara ett utspel på hur dumt man kan uttrycka sig.

Annons:
Persifone
2013-07-28 12:56
#49

#48 Jag ser inte det dumma i den kommentaren? Personen påpekar hur gott och nyttigt det är att utesluta kött och mjölk från sin kost. 

Det passar nog in på många som innan de var vegetarianer/veganer inte hade en lika bred kosthållning som de har nu. Nu kan jag bara tala för mig själv, men när jag var köttätare så kunde jag ingenting om mat och åt för att det var nödvändigt. Idag experimenterar jag mer och testar nya recept för jämnan. Så på mig går #36 påstående in väldigt bra.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Fridaaaa
2013-07-28 13:02
#50

#49 "trist att så många äter kött här", tycker jag är nedvärderande på oss som väljer att äta kött i alla fall.
Och hon erkände själv att hon var det.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Persifone
2013-07-28 13:07
#51

#50 Jag kommenterade inlägg #36 som #45 pratade om i sitt inlägg.

Jag diskuterade inte en användare.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Honestyisdead
2013-07-28 13:09
#52

49 då har vi uppenbarligen väldigt olika syn på vad som är dumt och inte. Sedan säger det väldigt lite om oss blandkostare att DU inte kunde kost innan du uteslöt kött. Är man intresserad av kost och djur så brukar man kunna kost, oavsett om man är veg eller bland.

Persifone
2013-07-28 13:19
#53

#52 Ja, vi har väl det. 

Jag sa bara att #36 påstående passade bra in på mig, huruvida någon annan känner igen sig eller inte kan jag inte svara på.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Fridaaaa
2013-07-28 14:15
#54

#51 Jag har inte diskuterat enskild användare heller, utan en specifik mening, specifikt vad som sagts i tråden eller inte.
Och du skrev själv "jag ser inte det dumma i den kommentaren", men andra gör.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lorita
2013-07-28 15:03
#55

#40 "Visst kan vi ha ett antal kor som ljust betar man behöver inte äta dem för de. Men inte djur som står i en lagård o äter kraft foder tillvärkad på soja bönan skulle vi människor göra mat av sojan direkt skulle man inte behöva olda så mycket o förstöra marken o regnskog som utrotar djur"

Om jag inte skulle äta dom lamm utan ha en lyxflock enbart på beta hos mig, jag bor i Sverige och har vinter, en tid då det inte finns bete. Sår skulle jag behöva ha en flock på ca 20 djur över vintern som äter mer än vad gården kan producera i vintermat och står inne.

Nu har jag enbart mina "produktionsdjur" fem stycken, djur av en utrotningshotad sort som genom sina lamm skapar nästa generation Klövsjöfår (finns 500 av dom allt som allt)

Betande av får ger rätt förutsättningar för vilda arter som är utrotningshotade, som därför skapar liv inte utrotar.

Att ha vilda djur betande betyder att bara på min mark skulle det behövas en stadig flock på 20 djur som behöver stödutfodras på vintern och ställer till med trafikolyckor som dödar.

Mitt köttätande skadar inte en millimeter regnskog eller utrotar några djur, men skulle jag ha en lyxflock på vintern och så skulle det det och skulle jag till på köpet själv livnära mig på soja så skulle sadan blei betydligt större än idag då jag odlar mitt kött själv.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Annons:
Persifone
2013-07-28 15:21
#56

#54 i det inlägget jag pratar om står inte det som du säger, det är från ett annat inlägg vilket jag inte har sagt något om.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Lorita
2013-07-28 15:22
#57

#56 har du skrivit #40?

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Persifone
2013-07-28 15:26
#58

#57 Nej det hra jag inte, skrev fel siffra, men det är ändrat nu.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Lina Strindlund
2013-07-28 20:49
#59

OK, Jag ska be om ursäkt för att jag slängde ur mig ett ogenomarbetat inlägg om kött/vegan kost. Jag ville bara kommentera det att många klickat på "jag äter kött och jag bryr mig inte om grisar eller kor" i den här quizzen. Det störde mig, eftersom folk som är på denna sajt borde bry sig om (alla) djur… hoppas jag förklarat mig tydligare nu. 🙂

#43 Spännande med bevarandearbete. Jag har varit inne på att skaffa tex. får och läst att man får bidrag för en del utrotningshotade arter. Men varför måste en del avlivas, ska man itne försöka ÖKA ANTALET av arten? Är det handjuren man måste döda?

Jag vill f.ö. säga att jag försöker se var vi kan mötas, alla som arbeter med och/eller engagerar sig för djuren, för att ge alla djur så bra liv som möjligt. Det är inte enkelt, men dessa diskussioner är vad som krävs för att det ska fungera. 

peace 🐖


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

[Emma--]
2013-07-28 20:54
#60

Kan erkänna att jag inte alls tog quizet seriöst eftersom det var så antingen eller. Som t.ex första frågan om man dödat mygg, svaren var så extremt åt två olika håll att det inte gick att svara vad sanningen var. :P

Honestyisdead
2013-07-28 21:21
#61

59 eftersom kluringen var oseriös blir ju även svaren det.

Lorita
2013-07-28 22:09
#62

#54 Det föds lika mycket baggar som tackor men en flock består av minst fyra tackor ofta ca tio och en bagge, baggarna blir liksom över. Förra året gråt jag floder då jag fick ett återbud på två av mina tacklamm bara dagarna innan slakt, jag hann inte skaffa nytt hem och det var den 6 november och att dela box med pappa = inavel var inte så lämpligt. 

Räkna inte med bidraget för med det går jag back då dom kräver både medlemskap i allmogeföreningen och elitlamm som är mer än 800 kr för flocken och 150 kr djuret men vad gör det jag bevarar ett naturarv och betar mina marker med små lätta slyätare ❤️

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Annons:
indra-bus
2013-07-28 22:20
#63

# 34 Du kanske tycker om sån mat men alla gör inte de. O ja har sett att du skrivit de i andra trådar,

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Fridaaaa
2013-07-29 10:28
#64

#63 Varför huxflux dra upp gammalt och från andra trådar?
Det är ju det som är här, som är nu eller hur?
Och folk kan ändra sig ja, men finns dem som inte kan leva på enbart vegetariskt oavsett, så inget du kan sitta & säga att "alla kan om man vill" för så ser inte verkligheten ut, även om det är din åsikt men det är inte ren fakta.

Men tänker inte fortsätta diskutionen för min egna del i alla fall 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

vallhund
2013-07-29 10:52
#65

KL

Har man bra råvaror o kan laga mat utan att slaviskt följa recept i nån kokbok eller receptservice på nätet så kan man laga god mat, både med o utan kött.

Jag lagar iofs inte vegansk mat, har aldrig haft behovet, men de gånger jag ätit de på middagar, när Hare Krishna hade restaurang i Sthlm, de kanske de fortfarande har, samt i b a Indien.

Det mesta jag laga/äter är utan kött/fisk, mycket beroende på att det är så dyrt att köpa ekologiskt gott kött/fisk. Jag är extremt kräsen. Jag använder en hel del ost, samt smör o ibland mjölk/grädde i maten, samt ett o annat ägg.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: