Annons:
Etikettallmänt
Läst 1141 ggr
Persifone
6/7/13, 4:57 PM

Djur, drömmer?

När jag skulle gå och lägga mig igår kom jag att fundera på djur som drömmer. Man kan se sin hund drömma när den gnyr i sömnen eller försöker springa, väldigt gulligt, men iallafall. Vad tror ni djur drömmer?

Och i vilken grad? Kan de drömma glada drömmar om någon människa de gillar (om matte är bortrest exempel, kan de drömma om matte då?)

Kan de ha mardrömmar där de drömmer om någon som behandlat dem illa?

Vad tror ni?

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
[lucke]
6/7/13, 8:47 PM
#1

Tror mest de drömmer enklare basic-drömmar: att de äter nåt gott, leker med flockkompisar, klättrar, springer osv. Har mest sett mina råttor drömma, varav en som låg på rygg och rörde på framtassarna, hur gulligt som helst. Önskar förstås att de drömde nåt fint om sin underbara matte…😊Större och mer "avancerade" djur som tex apor tror jag kan drömma mardrömmar och mer komplicerade drömmar.

[fabienne]
6/7/13, 9:01 PM
#2

Jag tror inte min hund drömmer några vidare komplicerade drömmar. Det verkar som att hon alltid antingen äter/dricker eller springer. 😃 Ibland skäller hon också vilket hon väldigt sällan gör i vaket tillstånd. Kanske drömmer hon om något läskigt då. :) Det vore hur intressant som helst att få veta vad de drömmer om egentligen!

Persifone
6/7/13, 10:36 PM
#3

Ja, men eller hur? Jag tror nog att djur kan drömma om personer, eller att de har mer invecklade drömmar än vad vi tror. Men ja, det får vi nog inte reda på.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

[_hsleiufhbtv]
6/8/13, 3:56 PM
#4

Tror djur kan drömma ganska invecklat faktiskt 🙂

Upp till toppen
Annons: