Annons:
Etikettdjurskydd
Läst 3232 ggr
indra-bus
4/14/13, 8:14 PM

Visste ni detta om tjurfäktning ?

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Annons:
[dynamitella]
4/14/13, 8:18 PM
#1

Jag är inte det minsta förvånad. Det är ju ingen nyhet om vilken grymhet tjurfäktning är. Det är olagligt (här) av en anledning.

indra-bus
4/14/13, 8:24 PM
#2

Fast eu delar ut bidrag till detta djurplågeri.

De anordnas  resor från Sverige med tjurfäktning som mål.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

-Cissi-
4/14/13, 8:27 PM
#3

Jag visste inte exakt var dom gjorde mot tjurarna, och visste inte det om hästarna.. det gör mej väldigt ledsen och förbannad det är totalt motbjudande att veta att 1000 tals människor står och hejar på när en idiot plågar ett stackars, försvagat djur.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[dynamitella]
4/14/13, 8:28 PM
#4

#2

Absolut. Att EU över huvud taget tillåter det är sjukt.

Men å andra sidan så är det fullt lagligt att pryla sina barn i många länder i EU också. Så det är helsjukt vad för "säker" värld vi lever i.

[Mustangcab]
4/14/13, 8:42 PM
#5

Och i vissa delar av Spanien så är det förbjudet.

http://www.sydsvenskan.se/varlden/tjurfaktning-forbjuds-i-katalonien/

vallhund
4/14/13, 8:52 PM
#6

Nej o jag vet inte mer efter att ha läst texten, en text som saknar författare o faktareferenser.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Seewna
4/15/13, 12:48 AM
#7

Det där borde ju vara förbjudet! Att man ens kan göra så mot djur, det är fruktansvärt! Och matadorerna som står där och tror dem är så modiga, fega är vad dem är.

Cragan
4/15/13, 4:24 AM
#8

finns 2 olika typer o gissar på att den ni diskuterar är den där ett par lanser körs in i nackmuskulaturen för att tjuren ska hålla ner sitt huvud och avslutet är ett svärd genom hjärtat (om matadoren träffar som den ska) den varianter får mindre o mindre anhängare varje år

den andra typen är att passifiera tjuren och i den typen så kan en o samma tjur användas många gånger  enda saken med den typen är att jag inte vet hur dom triggar tjurarna

Upp till toppen
Annons: