Annons:
Etikettallmänt
Läst 1844 ggr
indra-bus
4/6/13, 8:06 AM

Djur dagbok.

Vad har era djur gjort i dag?

Något bus, tränat något, varit med på något extra kul eller fått något extra gott.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Annons:
Alexej
4/6/13, 11:31 AM
#1

Inte idag men igår. Jag klappade en katt som låg på min säng godnatt utan att den lyfte huvudet och jag trodde att det var en av mina tama. Men när jag kollade igen var det en av mina skyggisar som för första gången låg i min säng och som jag kunde klappa utan att den reagerade. En stor hane som skulle avlivas enligt Länsstyrelsen för han var en "vildkatt". Och inte nog med det. Han rullade sig på ryggen och började spinna.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[_hsleiufhbtv]
4/6/13, 12:38 PM
#2

Igår klickertränade jag Siri, Drutt och Tjorv som vanligt. Ska börja lägga in verbala kommandon så smått nu nämligen🙂

Idag har jag inte gjort så mycket med djuren, stressat ihjäl mig med en tårtbeställning så dom har mest fått skutta fritt i huset och just nu sitter Drutten i mitt knä på bakbenen och nosar mig i ansiktet ♥

indra-bus
4/6/13, 1:30 PM
#3

I går när jag köpt hem hö till marsvinen. Blev katten Laban minst lika glad. Han älskat att ligga i hö.

#1 Vad härligt.

# 2 Vilka tårtor du gör rena konstverken. Ja e fett inpad. Vad använder du för godis när du tränar kaninerna ?

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

[_hsleiufhbtv]
4/6/13, 1:42 PM
#4

#3 Haha tack så mycket🙂 När jag tränar kaninerna använder jag faktiskt hederlig pellets, Cuni Complete. Eftersom dom inte får pellets som foder (dom klarar sig bra på hö + grönsaker och eftersom mitt hö är så kraftigt blir dom feta av extra foder, dvs pellets) så är dom helt tokiga vid träning när dom väl får chansen att käka😃 Effektivt!

indra-bus
4/6/13, 3:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Ok. De skall jag testa.

Hö ätande katt.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

NaDa...
4/6/13, 10:27 PM
#6

Idag Flyttade jag ut Carmen igen efter att ha bott i vårt garage på 'inte-bitas träning' i två veckor. Hon var väldigt glad över att få komma ut i sin gamla bur igen hon skuttade runt som en galning och grävde runt i spånet. ^^

Så städade jag alla andras kaniners burar, så släpade jag med mamma en bit bort och 'mördade' ett äppelträd som de har fällt på kvistar till kaninerna. Vi hade hela bilen full med kvistar, haha. ^^

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Annons:
Alexej
4/7/13, 9:11 AM
#7

#6 Hur gör man en "inte-bitas" träning?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

NaDa...
4/7/13, 9:26 AM
#8

#7 Jag använde mig av klicker och massa kärlek ;) Tog in henne i garaget så att jag skulle kunna vara med henne mera, klickern har gått jättebra att träna bassaker med. Typ att komma upp i famnen, de var även ett problem att få ut henne i hagen eftersom att hon inte kom fram till mig. Hoppas på att det löser sig med det också nu. :D

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Upp till toppen
Annons: