Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1529 ggr
E-l-vira
3/28/13, 3:35 PM

Skräpplockardag

Hej! Jag har skapat ett evenemang för en skräpplockardag, kom med: http://www.facebook.com/events/346086402179160/ :)

Det är ju egentligen en djurskyddsfråga, men jag la den under OT ;)

Medarbetare på klickerträning.ifokus

Annons:
carlas
3/29/13, 12:45 AM
#1

Lörd 13 april som skräpplockardag är noterad. 🙂Jättebra idè! Spelar ingen roll om man plockar skräp för jämnan el inte. En gemensam dag kan bara hjälpa ytterligare. Gör så ont och skadar tassar, klövar och hovar med glas och metall. Fult också.

Alexej
3/29/13, 9:41 AM
#2

Väldigt bra initiativ. När jag flyttade till Sverige fanns det överallt skyltar med: Håll Sverige rent och mina barn hade skräpplockardagar i skolan.

Men idag slänger de allt på marken. Blir så förbannad för det. Är väl inte så svårt att spara skräp i bilen eller går till nästa papperskorg. Det ser otroligt fullt ut med all skräp och ett stort natur-och djurskyddsproblem. Kossor som äter plast, fåglar som dör av utspottad tuggummi och havet som liknar en stor soptipp.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

E-l-vira
3/29/13, 10:14 AM
#3

Va roligt att ni tycker om det :) Det är ju så, även om man själv plockar vanligtvis kan man uppmuntra fler att göra det ;) Tråkig utveckling som du säger Alexej

Medarbetare på klickerträning.ifokus

indra-bus
3/31/13, 1:17 PM
#4

Jätte bra.

Har tänkt på att göra de ja med. Skulle behövas här i stan där folk slänger saker bredvid pappers korgar. Flaskor som krossat. Hund bajs osv.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Alexej
3/31/13, 10:19 PM
#5

Jag har gått här i skogen och samlad skräp. I en ölburk låg en död mus, ingen aning vad som hade hänt.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[_hsleiufhbtv]
3/31/13, 11:20 PM
#6

#5 Kanske fastnat? :(

Annons:
[rocklover]
4/1/13, 12:19 AM
#7

xD låter som en jätte bra ide! xD minns att småbarnen hade samlat in massa gamalt skräp och gjort sina egna leksaker av de! 😛

Upp till toppen
Annons: