Annons:
Etikettallmänt
Läst 2218 ggr
[Hamster 4 ever]
3/23/13, 9:51 PM

Stunder du är stolt över

Här kan ni skriva om saker du gjort inom djurskydds-ämnet, som du är stolt över, djur du hjälpt, demonstrationer du hållit i, inget är för stort, eller för smått.

man hör så mycket om allt dåligt som händer att man glömmer alla positiva stunder😉

Annons:
Alexej
3/24/13, 7:41 AM
#1

Jag är ganska nöjd över mig själv. Har räddat många många hemlösa katter framförallt de som ratas oftast- de skygga katter.

Men framförallt har jag hjälpt många genom alla timmar framför datorn där jag kunde påverka och förändra, hjälpa andra med skygga katter.

Och jag slutade äta kött efter alla bilder som jag fick se framförallt på FB. Nu behöver iaf inget djur lida och dö för min skull längre.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

E-l-vira
3/24/13, 9:51 PM
#2

jag har två jourhemskatter här, stundsvis är jag glad och stolt, stundsvis börjar det bli jobbigt att de varit kvar här så länge som de har nu, snart ett halv år, det hade jag inte räknat med.

när jag blev vegetarian var det en sån självklarhet att jag nog inte direkt kände mig stolt, men att jag sen blev vegan är jag stolt över, det var svårare i början :)

Medarbetare på klickerträning.ifokus

Alexej
3/24/13, 9:57 PM
#3

#2 Det är inte lätt att hitta bra hem för jourkatter. Jag har jourkatter sedan snart två år. Ibland går det snabbt, ibland inte. Annonsera du själv? Just nu är en bra tid för att hitta nya hem innan alla kattungar kommer.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

E-l-vira
3/24/13, 10:00 PM
#4

#3 nej jag har inte gjort det, föreningen skriver om våra katter både på sin hemsida, facebook å blocket men jag har tänkt ta tag i det nu :) två år, jösses då är dom ju verkligen familjemedlemmar! lycka till med dina!

Medarbetare på klickerträning.ifokus

VildaVittra
3/26/13, 1:40 AM
#5

Jag är stolt över att ha satt ihop ett helt nytt forum på mindre än en vecka om etisk djurhållning tillsammans med mina underbara Medarbetare Aviendha, Cragan samt enbartmalin och genom det skapat en plats för att sprida information till konsumenterna om hållningen av de djur vi gagnar oss av. Utan dem och alla fantastiska medlemmar hade det inte varit möjligt att få ett så pass mångsidigt och givande forum på så kort tid.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[_hsleiufhbtv]
3/26/13, 1:22 PM
#6

Jag är stolt över att jag köpte loss Albin och SN, mina två omplaceringskaniner som var både aggressiva och rädda, men är helt underbara små kaniner idag! Och självklart för att jag deltog i demon utanför Astra Zenecas kennel i Örkelljunga den 28e.

Annons:
Yolle
3/26/13, 3:52 PM
#7

Jag anmälde en kompis och hans familj eftersom de låter sin honkatt gå ute och få kull efter kull med ungar.

Sedan ska jag utbild mig till djurskötare för lantbruk, där kommer jag kunna göra skillnad om jag ser något som itne står rätt till.

Det blir inte lättare, men DU blir bättre.

vallhund
3/26/13, 9:14 PM
#8

Att jag avlivat djur som varit bortom räddning.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

carlas
3/27/13, 1:50 AM
#9

Fint initiativ TS, vi behöver ju läsa det positiva också 🙂

Har också behövt avliva ett sjukt älskat djur bortom räddning, hos veterinären. Vem har väl inte det? Inget jag listar som stolthet dock, mer ett minimikrav - och en sorg. 

Hjälpt till att rädda flera djur, hemlösa katter t ex, praktiskt och ekonomiskt. Och hjälper till som volontär i TNR-koloni. Väldigt viktigt att påverka och förändra med information också, som Alexej #1 säger! Stolt vet jag inte, men det är en glädje.

En liten hemlis är en skadad måsunge för ngr år sedan (måsföräldrarna drog iväg). Ringde lagenligt relevant auktoritet på området som gav rådet att låta skiten dö. Det finns ju så många måsar. Icke då. Det blev en praktfull rackare, med vattenterapi och allt (benet skadat, blev helt återställt). Seglar glatt över havsvattnen nu. Hur jag vet att det är just den måsen? I know 😃

viktoria91
3/27/13, 10:25 AM
#10

Har tagit mig an hemlösa katter, lämnade in en påkörd katt med krossade bakdel för avlivng hos veterinären. Lämnat en näbbmus bebis som jag hittat. Hjälpt 3 hemlösa katter till nya hem. Skänkt kattmat/kattsand till katthem. Hjälpte min kompis när hennes häst hade kolik och hon stod helt handfallen.

Upp till toppen
Annons: