Annons:
Etikettdjurparker-cirkus
Läst 4859 ggr
indra-bus
3/10/13, 6:19 AM

Vilda djur i häng.

Är de ok med djurparker o cirkus med djur ?

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Annons:
VildaVittra
3/10/13, 7:20 AM
#1

Cirkus nej om det är vilda djur, djurpark ja.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

indra-bus
3/10/13, 7:26 AM
#2

Varför är djurpark ok?

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

VildaVittra
3/10/13, 7:30 AM
#3

För att djurparken arbetar med bevarandet av utrotningshotade djurarter samt lantraser. Så jag tycker det är okej att de har dessa arter samt andra så de kan finansiera projekten.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cragan
3/10/13, 8:11 AM
#4

håller med #1

Alexej
3/10/13, 8:59 AM
#5

Tycker det hela är sorligt. Som barn älskade jag djurparker och cirkusen, samma när mina barn var små. Tyckte alltid bäst när det fanns hästar och tigrar. Nu har jag barnbarn och vet inte hur jag ska göra.

Jag vill bojkotera alla cirkusar som har djur med sig. Sist var jag på Cirkus Maximus? som hade hästar, hundar och katter. Kollade deras hage/plats i pausen. Jag vet inte. Kanske jag inbillar mig att man inte kan dressera ett djur med tvång och att djuren har det bra.

Såg Bodils cirkus en gång med alla hundar och katter men hon blev anmält för hon hade djuren i väldigt små burar under transporten och natten.

Samma med djurparker. Kul för barn men jag ser bara störda djur som lever instängda och har tråkigt. Och nu vet alla var alla ungar hamnar när djurparkerna stänger på hösten. Djurparker har stora kostnader och sparkrav och inte råd att ungarna fodras över en vinter. Vet inte om det är värd det. Jag kan leva utan både cirkus och djurparker.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Puma77
3/10/13, 9:02 AM
#6

Lite kluven vad som anses med hägn. Gillar inte själva idén men sen beror det på vilket syfte. Bara för fångenskap så definitivt nej givetvis men sen har jag träffat älgar som har stora fina hägn där man månar om djuren enormt och man som besökare kan få en förståelse för vårat stoltaste djur samtidigt som man får se det på nära håll. Det är magnifikt och då jag innan var lite rädd för att möta älg så känner jag snarare respekt och nyfikenhet på samma gång.
Cirkus är jag inte så mycket för, för några år sedan var Olympia här i stan (kommer varje år dock) och jag åkte förbi och såg deras elefant. Elefanten stod kedjad och svajjade hit och dit med huvudet av tristess, jag blev så otroligt ledsen av att se det.
Djurparker tycker jag är helt ok bara man uppfyller djurens behov och ger dem det som de behöver.

 

//Pia

Annons:
[_hsleiufhbtv]
3/10/13, 9:10 AM
#7

I mina ögon är inget av det okej. Har hatar cirkusar sen jag var liten, men när jag var runt 12 år kanske, besökte jag min första och enda. Var helt gråtfärdig efteråt. Kamelerna blev piskade för att springa runt i en ring och hålla varandra i svansarna.. En cirkus är inget värdigt liv för ett djur, bo smått, resa runt, uppträda för folk. Djur är inget vi ska skratta och ha roligt åt, verkligen inte när dom inte är lyckliga.

Djurparker är jag egentligen lite kluven med, att dom jobbar för utrotningshotade arter gillar jag. Men de är lite samma som cirkus över det hela, djur för allmän beskådan som vi ska titta på för att roa oss. Jag tycker det är galet fel. Hade det funnits "stängda" djurparker som enbart jobbar för utrotningshotade arter hade jag tyckt det varit ok, men det funkar ju inte pga ekonomin. Men som det ser ut nu tycker jag inte om djurparker. Det enda man ser när man besöker dom är djur som står fastspända någonstans för att agera klappdjur, djur som är enormt uttråkade och har stereotypa beteenden. Nä fyf-n.

Alexej
3/10/13, 9:25 AM
#8

#7 Hade det funnits "stängda" djurparker som enbart jobbar för utrotningshotade arter hade jag tyckt det varit ok.

Det är nog det som är problemet. Det kostar otroligt mycket och då vill man få in intäckter genom besökare.

Skulle vara intressant med en artikel över vad en djurpark kostar eller hur Djurens Ark har det. Jag har aldrig varit där men bara hörd bra saker.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

VildaVittra
3/10/13, 9:28 AM
#9

#7 På vilken djurpark i Sverige står djuren fastspända?

Sen ser inte jag uppvisningen av djur som "roande" utan allmänbildande för besökarna. Ökar man förståelsen för djur, så minskar ju fördomarna som tex de som finns om vargar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Alexej
3/10/13, 9:50 AM
#10

Frågan är ju om det är värd det? Tror inte att fördomar mot vargar minskar genom att ha de i djurparken. Blev nog tvärtom efter alla skriverier när kvinnan blev dödad. Och är det verkligen värd att djuren är instängda för att vi ska bli mer allmänbildande? Visst är det kul att ha sett en "äkta" elefant eller apa men så viktigt, tycker ja, är det väl inte? Man får väl inte bara förståelse för djur genom att ha sett de live?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Cragan
3/10/13, 9:59 AM
#11

#10 folk har lättare att indentifiera till saker dom sett irl  

just det med vargarna var ju oturligt men inte helt oväntat dock då dom inte ens följde sina egna rutiner o lät skötare gå in själva och helt utan backup

VildaVittra
3/10/13, 10:06 AM
#12

#11 Exakt. Den där lilla halvapan som man bara sett på bild skapar inte lika mycket känslor som när man fått gå i deras hägn på Skansen. Visar det sig sedan att man håller på att utrota deras habitat med vår konsumtion, bryr sig konsumenten mer och kanske hoppar över de produkterna om de sett djuren i verkligheten.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[eskils]
3/10/13, 10:12 AM
#13

Håller med LivetsKaniner #7, cirkus är inget värdigt och naturligt liv för ett djur. Det kan väl räcka att ha människor som uppträder där.

Annons:
[julatopp7018]
3/10/13, 10:35 AM
#14

#10 Djurparker fyller ju en viktig roll för vissa arters överlevnad. Det finns väldigt många djur som har varit på gränsen till att blivit utrotad men tack vare djurparker så har man satt ut dessa djur på dom platser där djuret varit utrotad. Vad är lösningen för att rädda arter tycker du istället för en djurpark?

Alexej
3/10/13, 10:55 AM
#15

Jag har ingen bra lösning men allting hänger ju ihop.

Genom vårt köttkonsum skörvlas regnskogar för att odla soja istället som ska användas som djurfoder. Djurater som lever i regnskogarna utrotas då och ska räddas i en djurpark i Sverige?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Delfinen
3/10/13, 11:01 AM
#16

Tyvärr är det så att alla djurparker inte har endast utrotningshotade djur. Största anledningen till djurparker är att tjäna pengar.

Tror inte heller att varken lär sig något om dom djuren som finns där, utrotningshotade eller inte. Djuren lever i en miljö som för dom är onaturlig, går aldrig att tillgodose ett vilt djur sitt behov i fångenskap. Vilket i sin tur leder till ett icke naturligt beteende för djurets art.

Att bara titta på ett djur som vandrar omkring, eller ligger passivt i en inhängnad ger mig ingen kunskap om djuret.

Den enda djurparker jag kan säga är okay trots att djuren lever i fångenskap är nodens ark som jobbar för att bevara utrotningshotade arter, ger kunskap om djuren till besökare genom guidade turer. Man kan även bli fadder för ett djur där pengarna går till att bevara arten och sprida kunskap om varför och vad som behövs för att djur inte skall riskeras att bli utrotade och projekt som nordens ark inte skall behövas.

[julatopp7018]
3/10/13, 1:16 PM
#17

#15 Du måste ju ha en vettig lösning, vad jag vet så finns det stort antal arter i hela världen som är hotade, det går inte enbart skylla på dom som äter kött även veganer bidrar till miljöförstöring och har ett stort ansvar där med! Även du själv bidrar till att många arter hotas att dö ut, i ditt hem finns det mängder med plast som kommer tillslut hamna i havet, eller bränns som ökar luftföroreningar.

#16 Alla djurparker som har hotade arter är ofta med en organisation som har som mål att bevara och sätta ut hotade arter. Det går ibland inte att låta dom vara kvar i sin naturliga hem miljö då dom hotas av tjuvskyttar och sjukdomar. Man har sattit ut allt från noshörningar till grodor från djurparker till dess naturliga miljö med gott resultat.

Delfinen
3/10/13, 1:26 PM
#18

#17 Jag känner endast till Nordens Ark som jobbar så. Därför är det den enda djurparken som jag kan känna att jag kan acceptera. Dom gör ett fantastiskt arbete. Ett arbete som egentligen inte borde behövas.

[julatopp7018]
3/10/13, 1:33 PM
#19

#18 Även Kolmården jobbar på samma sätt och har samarbete med andra djurparker runt om i världen. Världen är grym och det är bara i sagorna det finns lyckliga slut.

Alexej
3/10/13, 1:39 PM
#20

#17 Regnskogen var bara ett exempel hur allting hänger ihop. Det hjälper inte att bara öppna djurparker för att hjälpa utrotningshotade djur, vi måste stoppa ursaken till det.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
[julatopp7018]
3/10/13, 1:44 PM
#21

#20 Men vad är lösningen då? Ska du få bort djurparker måste du ha en lösning på problemen och få jordens befolkning att acceptera det förslaget!

fossingen
3/10/13, 1:46 PM
#22

Att stoppa orsaken av utrotning i andra länder är en svårt eftersom tjuvskyttar fortsätter skjuta elefanter, gorillor, m.m

Trots att det skänks pengar årligen för större skydd av dessa djur i diverseländer så räcker inte pengarna åt för att skydda alla.

Snart har vi inte dessa djur kvar, därav är djurparker ett alternativ som finns, om än bara för att förvara några styckna. För ute i det vilda är det svårt att skydda dessa fina djur :)


[julatopp7018]
3/10/13, 1:50 PM
#23

#22 Kloka ord, du har helt rätt i det du säger. Så länge det finns en marknad, och stor fattigdom i världen kommer det att jagas hotade djurarter.

Puma77
3/10/13, 2:07 PM
#24

#17 ja det där med plast är ju på tapeten nu efter sillvalen som strandade  i New York och som det visade sig att den hade 30 meter plast i sin mage som hade stoppat upp den totalt.
Likaså filmen som figurerat på fb om ön där en massa fåglar lever bland sopor som flutit iland. Ni kan se filmen här.

 

//Pia

[Emma--]
3/10/13, 2:09 PM
#25

Cirkus - absolut nej! 
Det är inte okej att dom ska åka runt på det sättet som dom gör, och desto större djur desto större problem till vettiga miljöer att bo i. 

Djurparker gör mig fortfarande tveksam och jag kan inte ta ställning helt än. Jag förstår ju att det kan behövas för vissa arter, samtidigt som det faktiskt blir en efterfrågan att få se dessa djur. Och sällan kanske egentligen för att lära sig, utan bara att få se dessa fina djur. 

Det jag främst tänker på är delfinerna. Speciellt efter dokumentären the cove. 

Och ett bevis att det inte direkt blir allmänbildning utan bara något roligt är väl hela historien med att man kan gå in till vargar. Vart försvann respekten för dessa vilda djur? Konstigt att det hänt olyckor? Det är inte hundar. Och istället för mer förståelse för djuren så använder "varghatarna" det som argument att om det där händer i en djurpark tänk på dom vilda vargarna ute vad dom kan göra för skada! 

Jag skulle nog vilja se en stor ändring på djurparker, men vet inte någon bra lösning dock.

[_hsleiufhbtv]
3/10/13, 3:50 PM
#26

#8 Precis, det är på tok för dyrt att ha djur bara för att behålla arterna och jobba mot utrotningshotat., utan att tjäna pengar på det genom att visa upp djuren.

#9 Flertalet djurparker. Hänger inte gärna ut namn.
   Men är det så man vill lära sig om djur? Genom att se dom inspärrade? Då förstår inte jag hur man tänker riktigt, det finns filmer såsom Planet Earth och Life som filmar djuren i det vilda, helt i smyg. Jag lär ig tusen gånger mer av en sådan film än att åka till en djurpark och studera djurens beteende. Nu är jag otroligt fascinerad av beteenden, och jag anser att djuren inte kan få utlopp för sina naturliga beteenden när dom är utstirrade av oss människor dygnet runt. Många djurparker har inte ens gömställen för djuren, så dom kan alltså inte fly när dom tycker att det är för jobbigt att bli beskådade.
   Barnen är ju faktiskt där för att bli roade. Det finns säkert undantag, familjer som tar med sina barn dit för att dom ska lära sig om djuren, men hur ofta sker det egentligen? Djurparker är till för att roa folk, det står ju på majoriteten av alla djurparks-hemsidor som finns också.

VildaVittra
3/10/13, 4:11 PM
#27

#26 Men det är väl jätteviktigt att den informationen kommer ut så ingen stödjer dessa djurparker. Vill du inte göra det här, så kan du ju ringa kalla fakta och be dom se över saken, med tanke på den turbulens som varit så kommer dom ju hugga på det direkt.

Sen är det nog en högre andel som besöker djurparker i undervisningssyfte, än som knäpper på tvn för att titta på en dokumentär med barnen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
[_hsleiufhbtv]
3/10/13, 4:16 PM
#28

#37 Har redan tagit upp det.

Ja precis, där ligger också problemet! Är det inte roligare att se när djur beter sig naturligt och får utlopp för sina naturliga behov liksom? Jag ser inte, och har aldrig sett, poängen med att titta på djur i djurparker för att lära sig. Tittar man på djur i djurparker lär man sig fel, eftersom djuren inte beter sig så i det vilda. Det enda man lär sig är ju typ hur fångenskap påverkar, från början, vilda djur, och så får man se deras eventuella stereotyper. Nä usch alltså..

VildaVittra
3/10/13, 4:19 PM
#29

#28 Är det inte mer effektivt att föra ut det i media? Att prata om det planterar ju ingen potatis.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[_hsleiufhbtv]
3/10/13, 4:22 PM
#30

#29 Jodå, det ska ut. Men det finns saker som går före just nu, minkfarmarna tex. Det är väldigt intensivt med det i mars eftersom avelsarbetena startar då.

[julatopp7018]
3/10/13, 8:42 PM
#31

#26 Visst är djur på TV bra att lära sig men det hjälper inte hotade arter att överleva! Trubbnoshörningen var nästan utrotad under 70-talet, vilka räddade noshörningen jo djurparker som satte ut den i vildmarken igen. Även andra arter som elefanter, apor som är födda i fångenskap har lyckas väl när dom släpps ut i det fria igen så att alla djur skulle ha "fel" beteende stämmer ju inte!

[_hsleiufhbtv]
3/10/13, 9:58 PM
#32

#31 Det är ju precis det jag säger. Läs mina inlägg lite mer noggrant.

Ja klart att dom lever som vanligt när dom släpps fria. Men innanför stängslet inne på själva djurparken har dom inte ett sunt beteende.

Sara1214
3/10/13, 10:04 PM
#33

tycker inget av dem är ok!? Cirkus nej. Djurpark nej! Se vad som hände med arken zoo t.ex. Jvla idioter rent utsagt! Förlåt för min svordomar men det var det värsta jag har sätt! Hoppas dom får en bättre chef nu! Jag tycker att cirkusar känns taskigt mot djuren på något sätt.chore, det är jätte kul att kolla på men hur har djuren bakom kulisserna?

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

[julatopp7018]
3/11/13, 8:22 AM
#34

#32 Hur vet du det? Har du gjort en veterinär undersökning av djuret? Anser man att djuren far illa så anmäler man det istället för att gissa hur djuret mår på ett forum.

#33 Så en total utroting är bättre tycker du av hotade arter istället för att djurparker försöker rädda djuren?

Annons:
Afturelding
3/11/13, 8:49 AM
#35

Cirkus- nej. Oavsett.

Och angående djurparker så beror det helt på vilken djurpark det är. De kan se väldigt olika ut. I vår närhet finns både Järvzoo och Orsa Björnpark, och båda de parkerna är enorma. På Järvzoo går de flesta djur fritt också, mer eller mindre. Det är bara rovdjuren som är i (stora) inhägnader, men renarna går t.ex fritt på området, förutom i rovdjursinhägnaderna ;) Så den formen stödjer jag absolut. Men mindre djurparker som har vandrande djur i små hägn gillar jag inte.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Sara1214
3/11/13, 9:21 AM
#36

Nej,men arken zoo rädda ju inte djuren. Dom döda t.ex en jätte utrotad tiger! Tycker inte det är ok!? Plus att dom gjorde det för att dom inte hade plats?!

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

Flaxa
3/11/13, 11:27 AM
#37

#33 och 36 Nej arken zoo är ju en djuraffär…så de sysslar inte med utrotningshotade djur ;).

Ang. Parken Zoo däremot så vart kalla faktas "granskning" enormt snedvriden och vinklad. Finns en diskussion angående detta i forumet redan.

Sara1214
3/11/13, 11:45 AM
#38

Menade såklart parken zoo! Hon ljög som jag vet inte vad!? Först sa hon att djuret hade flyttat till ett annat djurpark. När dom sedan såg djuren i en is "låda" sa hon att djuret blivit sjuk och dött. Men man får fortfarande inte förvara djur så i över 3 år!

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

Sara1214
3/11/13, 11:46 AM
#39

Alla som jobbade där sa att det Apsolut inte var något fel på djuren Och berättade hur allt hade gått till när parken zoo tog livet av stackarna!

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

Cragan
3/11/13, 12:08 PM
#40

#39 och ovtjarkor mördar alla människor dom ser för det såg jag också på uppdragvinkling 

det som händer där va inte ok men inte förvånande när dom får en ledning som bryr sig mer om pengar än djur så stället slutade arbeta för djuren o focuserade på plånboken ist.  det ska dock finnas regler som ska förhindra att det går så illa som det gjorde i det fallet men finns inga pengar till inspektörer och så är det lätt att dom missar en hel del

E-l-vira
3/11/13, 3:54 PM
#41

#15 älskar din kommentar!

Medarbetare på klickerträning.ifokus

Annons:
exitingsvillemo
3/11/13, 5:09 PM
#42

#39 så för att du sett ett vinklat program, ett program, vars största fokus ligger på att skapa debatt, om EN djurpark, så behandlar alla djurparker sina djur illa?

medde
3/11/13, 5:27 PM
#43

#36 Vilken tiger menar du dom avlivade? Då Parken Zoo har inte avlivat en tiger bara för att. Så kan du berätta vilken tiger du tänker på och vad du syftar på varför som "dödade" en utrotningshotad tiger. Förvara inte Parken Zoo men rätt ska vara rätt då den gäller Parken Zoo

Mvh medde  //sajtvärd djurparker

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Sara1214
3/11/13, 6:27 PM
#44

#42 det har jag inte sagt. Jag bara säger att man igentligen Inte vet vad alla djurparker sysslar med. #43 menade en vit tiger. Hmm..vet inte vad det är för sort men den har legat i en frysbox i över 3 år! Vilket inte är ok. Sedan var det ett par andra djur som hon ljög om. Och den debatten var sann. Eftersom annars hade inte parkens zoos chef fått sluta. Och det kommer en ny. Alla som jobbar där har berättat. Kan länka videon.

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

Sara1214
3/11/13, 6:29 PM
#45

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

medde
3/11/13, 6:44 PM
#46

#44  45 Nu vill jag gärna rätta dig och samtidigt be att inte skriva saker  som absolut inte stämmer.  Att komma med så grova anklagelser att Parken Zoo har "dödat" som du skriver en utrotningshotad tiger..Då kan man vara ute på hal is. Jag är inte den som försvarar Parken Zoo. Men då man för samtal om Parken och vad som hänt kan det vara bra att komma med det som är fakta och inte fakta.  Det du skrev visar enbart att du vet en liten liten del av det som hänt och inte kollar av fakta innan du anklagar för att döda. 

Det fanns två vita tigrar på Parken Zoo. Ett Par honan hette Sascha och hanen var Brahama. Sascha blev ihjäl biten av sin "make" Brahama. Hon dog av skadorna som Brahama orsakade. Detta skedde under okt 2008. Efter det var Brahama ensam kvar på Parken zoo till han flyttade till Naestved Zoo i Danmark och det skedde under 2010, Brahmas liv där är en helt annan historia.

Så ligger det till! Så kika på fakta först innan man säger någon har dödat, Att jag reagerar är för att skriva/säga någon dödat är stark, och har man inte fakta att det är så ska man inte nog skriva på det sättet. Att länka till ett klipp som inte heller säger att Parken Zoo har "dödat" (Avlivat) Sascha är ju uti det blå…Kolla fakta innan 

Därimot stämmer det väl att Sascha låg kvar i frysen i flera år, men det gör inte att Parken Zoo dödat henne, det gjorde hennes "make" Brahama och ingen annan

Dom vita tigrarna är ingen egen ras utan  en variant av den bengaliska tigern.

Mvh medde

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Sara1214
3/11/13, 7:03 PM
#47

Ja,men det är inte ok att förvara en tiger så länge i en frys. Och nej.. Dom har inte dödat den och det är inte det jag säger! Om du kollar på klippen får du reda på hela historien. Jag pratar om ett annat djur. Så om du går in på klippet så får du veta. Och nej,jag vet att dom inte "dödat" tigern men att förvara den så pass länge i en frys är inte ok! Och jag skrev lite fel. Då det var ett annat djur som var väldigt utrotningshotad och då dom "dödat" dom för att dom inte hade plats.

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

medde
3/11/13, 7:15 PM
#48

#47 Men du skrev i ditt inlägg så här  ". Dom döda t.ex en jätte utrotad tiger! Tycker inte det är ok!? Plus att dom gjorde det för att dom inte hade plats?!"

Det kan jag inte tolka på annat sätt än att du skriver. Parken zoo dödade Sascha, eftersom det det är den tigern som dog i parken. Vidare kan jag inte tolka annat än att dom gjorde det pga platsbrist. då du skriver i samma inlägg "Plus att dom gjorde det för att dom inte hade plats?!"

Jag behöver inte kolla klippet igen, då jag följt det hela väldigt noga från dag 1. 

Så var snäll och håll dig till samtalet du bringade upp. Ang Sascha i frysen har vi inte talat om alls,.Det var att du skrev att Parken Dödat henne, och inte om frysrummet. Det är en annan historia det med.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
medde
3/11/13, 7:15 PM
#49

Dubbelpost..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

VildaVittra
3/11/13, 7:31 PM
#50

#48 Jag skulle också döda en utrotad tiger då jag har en svår fobi mot zombies.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

medde
3/11/13, 7:34 PM
#51

#50  Vad har Zombis med tigern Sascha att göra?😕

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

E-l-vira
3/11/13, 7:36 PM
#52

#51 VildaVittra försöker göra sig rolig över missen "utrotad" istället för "utrotningshotad" en utrotad tiger har ju dött, om den lever igen är den en zombie…

Medarbetare på klickerträning.ifokus

fossingen
3/11/13, 7:43 PM
#53

asg 😂


medde
3/11/13, 7:44 PM
#54

#52 Det jag skrev är i tråden är kopierat av detta inlägg #39,(se nedan) Men tack jag "stängde" in mig och såg inte ur den vinkeln.. Bugar och bockar för ditt trevliga svar E-L.vira.

Avatar för fotboll22

2013-03-11 09:21#36 skrivetav fotboll22 

Nej,men arken zoo rädda ju inte djuren. Dom döda t.ex en jätte utrotad tiger! Tycker inte det är ok!? Plus att dom gjorde det för att dom inte hade plats?!

// Tindra,Charlie,Zimba ❤❤Kyss

Medarbetare på djurskydd.ifokus :D

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Sara1214
3/11/13, 8:18 PM
#55

Ja,och jag skrev också att jag skrev fel! Så ber om ursäkt för det. Mer iaf så har dom dödat utrotningshotade djur villket inte är okej något stans!? Jag gillar inte hur parken zoo har behandlat vissa av djuren!

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

Annons:
[Doglovers]
3/11/13, 8:42 PM
#56

TS Så länge djuren behandlas bra så har jag inget emot varken djurparker eller cirkusar. På cirkus uppträder dom en kort stund och resten av tiden blir dom ompysslade och går ute i hage eller liknande. Får fysisk och mental träning och aktivitet. Mat och tak över huvudet. Värre vore det om det var vilda djur dom stängde in. Här gäller det ju djur som i generationer levt med människan.

Tänk på den här Junselevargen som ytterligare en gång ska sövas och flyttas och nu även sättas i hägn. Det kan man kalla djurplågeri.

#3 Jag är nog av samma åsikt som dej. Djurparker är bra då dom tar sej an vissa arter som ligger risigt till i det vilda. Genbanker är ett måste om dom ska finnas kvar. På Grönklitt är dom väldigt noga med att djuren ska ha aktivitet och själva ta sin mat. Björnarna får fånga sin fisk i dammar, till exempel.

Upp till toppen
Annons: