Annons:
Etikettdjur-och-lagen
Läst 1173 ggr
redan
2012-12-14 22:43

Så är det

Polisen tar varje år omhand, om massor av djur, hur många… är det ingen som vet. Många djur får inte ens en anmälan om att de blivit upp hittade, och kommer därför aldrig till sin ägare åter. Vissa blir tillfälligt förvarade på polisstationer eller hos upphittare, och tillfaller snart en person som inte ens vill ha dem. Inga försök görs att hitta dess ägare, då polisen anser att det är lättare att ta för givet att djuret blivit dumpat, änn att ta till allt krångel det innebär att leta efter ägare, och att ta hand om ett djur i dagens sverige…..

http://www.lantbruk.com/lantbruk/polisen-brister-i-djurarenden

Annons:
viktoria91
2012-12-15 18:04
#1

Hoppas polisen gör likadant med kidnappade/borttappade människor.

Silvestris
2012-12-17 14:47
#2

Ja, tyvärr. Det är fruktansvärt att det får vara så dåligt. Hade en kattunge som lyckades rymma för ett par år sedan. Han hittades av en tjej som gick till polisen och anmälda honom som upphittad (hon gick fysiskt till polisen och hade katten med sig), tog sedan katten till veterinär som kollade efter chip (som fanns, men SKK hade inte fört in uppgifterna) och lämnade sina egna uppgifter där. Jag ringde till polisen (samma station som min katt fysiskt hade befunnit sig på) och de hade inte fått in någon anmälan om en upphittad katt!!!Skrikandes

Jag ringde sedan till veterinären som hade kolla min kattunge och fick därifrån uppgifterna till upphittaren och kunde få hem min katt igen.

vallhund
2012-12-17 17:13
#3

Märkligt, själv har jag både hittat hundar o blivit av med hundar o alla har hittat hem tack vare polisen.

Senast blev jag väckt av att någon ropade mitt namn utanför huset vid 15 tiden (arbetar natt), utanför stod två trevliga poliser med en mycket glad hund. Den hade varit på vift på byggden i några timmar o polisen hade tagit den till stationen/vet, ca 3 - 5 mil bort, lyckats hitta chippet i vä bog (den sätts där i österrike) o hittat importören/ägaren (är fodervärd). Hunden hemma, alla lyckliga, inte mnst hunden som fick en extra sajtseeing i polisbil.

När man anmäler saknade/upphittade djur så är det en fördel att veta vad man har för rättigheter o se till att anmälan diarieförs hos vakthavande befäl, inte bara i det egna orådet, utan även i närliggande områden.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: